Erős szezont zárt a Hunguest

Sikeres nyári szezont zárt a legnagyobb magyar belföldi szállodalánc. A Hunguest Hotels vidéki egységeiben idén dinamikusan nő a magyar vendégektől származó árbevétel, köszönhetően az általánosan jobb jövedelmi viszonyoknak, valamint a belföldi turizmust élénkítő Szép-kártyának - írja pénteki számában a Magyar Nemzet.

Hülvely István vezérigazgató a lapnak elmondta: ugyanazon szállodákat vizsgálva a múlt évhez képest közel nyolc százalékkal magasabb nettó árbevételt tudhat már maga mögött a szállodalánc erre az esztendőre. A nyaralási időszakban érezhetően nőtt a belföldiek részvállalása a forgalomból, a tavalyinál többet költöttek a magyar turisták, akik idén az árbevétel 60 százalékát adták - tette hozzá a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a belföldi és a külföldi vendégek esetében is sikerült érzékelhetően növelniük az átlagárakat.

A külföldiek többsége a környező országokból érkezik a Hunguest-szállodákba, évek óta Csehország vezeti a listát, megelőzve - sorrendben - Németországot, Romániát, Ausztriát, Szlovákiát, Lengyelországot és Szerbiát. A szakember szerint várakozásaiknak megfelelően a Szép-kártya forgalma jelentősen megugrott 2019-ben a cafeteriaelem kedvező adózási szabályai miatt.

A Hunguest Hotelsnél az év első nyolc hónapját vizsgálva a tavalyi bázisidőszakhoz képest több mint 30 százalékkal nőttek a kártyákról beváltott összegek. Megjegyezte: a vendégek átlagos tartózkodási ideje a belföldiek esetén három éjszaka volt a hotelekben, míg a messzebbről és inkább gyógyüdülési céllal érkező német vendégeknél például a 8-10 éjszaka a jellemző.

Forrás: MTI


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.