Fizetés nélkül lép le a csaló pár a hazai szállodákból

Eddig bizonyítható módon 4 budapesti szállodából távozott fizetés nélkül egy csaló pár, a kár a Szallas.hu eddigi felmérése alapján meghaladja a 3 millió forintot. A pár férfi tagja ellen egyébként már egy másik ügyben is nyomozást folytat a Nemzeti Nyomozó Iroda, különösen nagy értékben elkövetett csalással kapcsolatban.

Május vége óta több budapesti szállodában is megfordult, majd fizetés nélkül távozott egy csaló pár. Az átverés eddig minden esetben hasonló forgatókönyv szerint zajlott. „A férfi és a nő szobát foglal, majd az ott-tartózkodásuk alatt akár többször is meghosszabbítják pihenésüket, végül tekintélyes fogyasztást követően fizetés nélkül távoznak. A férfi mindig Török Szabolcsként jelentkezik be, míg a nő több különböző álnevet is megadott már a regisztráció során. A szálláshely elhagyásakor egy egyébként létező, Harrys Global nevű cégre hivatkoznak, mely a hátrahagyott számlát rendezni fogja” – mondta Dorcsinecz József, a Szallas.hu ügyvezetője.

„Az esetről az egyik szállodától hozzánk beérkező fizetési felszólítás kapcsán szereztünk tudomást. Török Szabolcsot korábban egy honlap elkészítésével bíztuk meg, de azt a felvett előleg ellenére nem szállította le, így mindkét ügyben feljelentést tettünk. Azt is megtudtuk, hogy az illető ellen már a Nemzeti Nyomozó Iroda is vizsgálódik egy harmadik ügyben, mely különösen nagy értékben elkövetett csalással kapcsolatos” – mondta Nagy Tibor, a Harrys Global hazai képviseletének ügyvezetője.

Feltűnhetnek még más szállásokon is

A Szallas.hu – partnereivel együttműködve – eddig 4 budapesti szállodát érintő csalást azonosított be, a kár egy-egy szálláshely esetében több 100 ezer forint. Volt olyan is, ahová végül az érvényes előfoglalás ellenére nem mentek el, illetve teltház miatt is kaptak már elutasítást. A szállodák Bonnie és Clyde-jai a legutolsó foglalást július 30-án intézték, így várható, hogy további szálláshelyeken is díjmentesen kívánják élvezni a gyanútlan szállásadók vendégszeretetét. „A Szallas.hu már tájékoztatta szállásadó partnereit az esetről, hogy elkerülhessék az újabb átverést, illetve a rendőrséggel együttműködve nyakon csíphessék a párost” – tette hozzá Dorcsinecz József.


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.