A Szallas.hu felmérése szerint miden hatodik szállásadóhoz legalább havonta egyszer fordulnak valamilyen extrém kéréssel a vendégei – igaz, elég széles skálán mozog, hogy mit értenek „extrém” alatt. „Volt, ahol a törölköző, a tévé vagy a kutyának való itatótál biztosítása is szokatlannak minősült – de az ilyen esetek inkább félreértésből adódnak. Egy falusi vendégház profiljához például nem feltétlenül tartozik hozzá a jacuzzi, de azért előfordulhat, hogy valaki mégis keresi” – magyarázta Dorcsinecz József, a Szallas.hu ügyvezetője.
Mezei virágok télvíz idején
Az elmúlt évben igényelt plusz szolgáltatások többsége a felmérés szerint három nagy csoportba tartozott. Gyakran kérték a vendégek a késői szobaátvétel vagy épp a korai szobaelhagyás lehetőségét – volt, aki hajnali három órakor érkezett a vendégházhoz. Sokszor fordult elő az is, hogy el kellett fuvarozni az utazókat egy tömegközlekedési csomópontig, vagy akár a reptérre – még Somogy megyéből is. A legtöbb kérés azonban valamilyen különleges alkalomhoz kapcsolódott, például születésnapi tortát kellett vinni az ünnepeltnek, vagy épp rózsaszirmokkal teleszórni a szobát egy eljegyzés előtt. „A szállásadók általában szívesen segítenek, bár sokszor kell talpraesettnek lenniük: volt olyan, aki télvíz idején mezei virágokkal akarta megkérni szíve választottját, más élő nyulat szeretett volna ajándékozni” – szemezgetett a szállásadók válaszaiból Dorcsinecz József.
Lekvárfőzés az apartmanban?
A legextrémebb kérések azonban az előzőeket is felülmúlták: előfordult, hogy valaki lekvárt vagy gyöngytyúkot akart főzni az apartmanban, és a hozzávalók beszerzésénél kellett asszisztálni, de volt olyan is, aki a szoba berendezésének egyes darabajit akarta megvásárolni. Egy szállóvendég az ismeretlen rokonai felkutatásához kért segítséget, más könyvelőt keresett a vendéglátón keresztül. „Többen igényeltek különleges programot, például vadászaton vagy sétakocsikázáson akartak részt venni. Szexuális szolgáltatások vagy eszközök igénybevételéhez a szállásadók mintegy 3 százalékától kértek segítséget saját bevallásuk szerint” – tette hozzá a Szallas.hu ügyvezetője.
A gazdag nőkkel van a legtöbb gond
A Szallas.hu azt is megkérdezte a szállásadóktól, hogy szerintük milyen társadalmi csoportokba tartozók állnak elő leggyakrabban extrém kérésekkel. A válaszok alapján a kisgyermekes családok vagy a fiatalok az átlaghoz képest nem jelentenek nagyon nagy problémát a vendéglátóknak, ahogy az ismert emberek sem. „Utóbbiak inkább kerülik a feltűnést az utazáskor a válaszok alapján, bár olyan is volt, aki kedvezményt kért a népszerűségére hivatkozva” – mondta Dorcsinecz József. Külön elbánást leginkább a jól szituált magánemberek kérnek, és közülük is többnyire a nők állnak elő a kívánságokkal – a felmérésben részt vevő szállásadók háromnegyede, illetve kétharmada értett egyet ebben.
Az extra szolgáltatások a vendéglátóknak többnyire pár ezer vagy néhány tízezer forintjába kerültek – többen mondták, hogy alacsonyabb összegnél nem is kérték el a plusz pénzt a vendégektől. A 2014-es évben a legdrágább kérés mintegy félmilliós költséget jelentett, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel. „A fizetéssel kapcsolatban egyébként minden tizedik szállásadó jelezte, hogy valamelyik vendége nem pénzzel vagy utalvánnyal kívánt fizetni – a természetbeni megoldások között a csereüdülés, a csokoládé és a bor mellett többek között tűzifa, életbiztosítás és szőnyeg is szerepelt” – foglalta össze a válaszokat a portál képviselője.
Forrás: Turizmus Online