Harkányfürdő a boszniai piacra is betörne

Két jelentős turisztikai vásáron is kiállítóként vett részt Harkányfürdő májusban. A cél mindkét helyen ugyanaz volt: a meglévő formális és informális kapcsolatok erősítése és a fürdővárosba érkező délszláv vendégek számának növelése.

Az Északkelet-Boszniában lévő Lukavac turisztikai vásárán nyolc ország száznál is több szakmai kiállítója között kapott helyet Harkányfürdő. A várost a Harkányi Turisztikai Egyesület mellett a gyógyfürdő is képviselte, hangsúlyozva a helyi idegenforgalom legfontosabb prioritásának tekinthető egészségturizmus fontosságát.

A kiállítás idején számos potenciális partnerrel tárgyaltak a harkányiak, közülük a bosnyák Elke Tours utazási irodával meg is állapodtak, hogy fokozzák a jelenleg havi 2-3 beutazást, szélesebb körben ismertetve meg a fürdővárost a helyi közösségben. Jelentős siker lehet, hogy a vajdasági Versec (Vršac) képviselői javaslatot tettek a két település és a környező régiók hosszabb távú együttműködésére. Az esetleges partnerség létrejötte azt eredményezné, hogy Harkányfürdő egy közel háromszázezer fős szerbiai régióban erősítheti idegenforgalmi marketingtevékenységét.

A lukavaci vásáron kapott meghívást a harkányi küldöttség a néhány héttel később megrendezett mostari Nemzetközi Ipari, Mezőgazdasági és Turisztikai Szakkiállításra. A hercegovinai nagyvárosban a korábbihoz hasonló módon egyaránt képviseltette magát a turisztikai szervezet és a gyógyfürdő is. A fürdőváros standjának sikerét jellemzi, hogy a vásár szervezőitől az egyik nagydíjat, a „Zlatna trešnja” (Arany cseresznye) emlékérmet vehették át.

A delegáció alapvető célja azonban további együttműködési megállapodások megkötése és az üzletszerzés volt. A sikerek közé tartozik a kapcsolatfelvétel a Fortuna Tours utazási irodával, akik alapvetően a volt Jugoszlávia határain belül utaztattak, de nyitni akarnak újabb piacok, így Magyarország irányába is.

A részvétel további hozadéka két újabb meghívás is: a közeljövőben két újabb boszniai település, Zenica és Goražde turisztikai kiállításain mutatkozhat be Harkányfürdő, tovább népszerűsítve az itteni kikapcsolódási és gyógyulási lehetőségeket a balkáni országban.


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.