Harkányfürdő a boszniai piacra is betörne

Két jelentős turisztikai vásáron is kiállítóként vett részt Harkányfürdő májusban. A cél mindkét helyen ugyanaz volt: a meglévő formális és informális kapcsolatok erősítése és a fürdővárosba érkező délszláv vendégek számának növelése.

Az Északkelet-Boszniában lévő Lukavac turisztikai vásárán nyolc ország száznál is több szakmai kiállítója között kapott helyet Harkányfürdő. A várost a Harkányi Turisztikai Egyesület mellett a gyógyfürdő is képviselte, hangsúlyozva a helyi idegenforgalom legfontosabb prioritásának tekinthető egészségturizmus fontosságát.

A kiállítás idején számos potenciális partnerrel tárgyaltak a harkányiak, közülük a bosnyák Elke Tours utazási irodával meg is állapodtak, hogy fokozzák a jelenleg havi 2-3 beutazást, szélesebb körben ismertetve meg a fürdővárost a helyi közösségben. Jelentős siker lehet, hogy a vajdasági Versec (Vršac) képviselői javaslatot tettek a két település és a környező régiók hosszabb távú együttműködésére. Az esetleges partnerség létrejötte azt eredményezné, hogy Harkányfürdő egy közel háromszázezer fős szerbiai régióban erősítheti idegenforgalmi marketingtevékenységét.

A lukavaci vásáron kapott meghívást a harkányi küldöttség a néhány héttel később megrendezett mostari Nemzetközi Ipari, Mezőgazdasági és Turisztikai Szakkiállításra. A hercegovinai nagyvárosban a korábbihoz hasonló módon egyaránt képviseltette magát a turisztikai szervezet és a gyógyfürdő is. A fürdőváros standjának sikerét jellemzi, hogy a vásár szervezőitől az egyik nagydíjat, a „Zlatna trešnja” (Arany cseresznye) emlékérmet vehették át.

A delegáció alapvető célja azonban további együttműködési megállapodások megkötése és az üzletszerzés volt. A sikerek közé tartozik a kapcsolatfelvétel a Fortuna Tours utazási irodával, akik alapvetően a volt Jugoszlávia határain belül utaztattak, de nyitni akarnak újabb piacok, így Magyarország irányába is.

A részvétel további hozadéka két újabb meghívás is: a közeljövőben két újabb boszniai település, Zenica és Goražde turisztikai kiállításain mutatkozhat be Harkányfürdő, tovább népszerűsítve az itteni kikapcsolódási és gyógyulási lehetőségeket a balkáni országban.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.