Ugyanakkor a jóval kevesebb érdekelt cég 60 %-a, vagyis 800 vállalat szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak. A többi között ezt tartalmazza az a felmérés, amelynek során a nyolcadik éve rendezvényes kutatásokat folytató PROMO DIREKT Kft. 3.000 nagyvállalat vezetőivel készített interjút.
Az idei felmérésben is azt vizsgálták, hogy a félmilliárdnál nagyobb árbevételű 12 ezer cég egynegyedénél milyen célcsoportoknak, milyen rendezvényeket: kongresszust, konferenciát, kiállítást, bemutatót, ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, tréningeket, partyt szerveztek, illetve szerveznek az idén, méghozzá milyen költségvetéssel és kivel.
Szentirmay László, a PROMO DIREKT Piackutató ügyvezetője rámutatott, hogy míg a korábbi években a megkeresett több mint háromezer cég kb. 45 %-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, tavaly már csak 31 %, az idén pedig kevesebb, mint egynegyedük vagyis mintegy 700 nagyvállalat. Az idén a cégek nem egész felét (45 %) tekinthetjük a rendezvényes szakma szempontjából „érdemi” cégnek, vagyis amelyek tavaly, tavalyelőtt voltak érdekeltek vagy az idén terveznek valamilyen rendezvényt, esetleg fogadnak ajánlatot. Ez az arány tavaly 58 %, a korábbi években pedig 65 % volt.
Az 1.386 érdemi cég 35 %-a budapesti, további 11 %-a Pest megyei, további 54 % pedig más megyékben található. Az alapadatok lekérdezésénél a tavalyinál kicsit többen: 93 % adta meg központi e-mail címét és 85 % weboldalának nevét, ami a cégek jobb megismerésénél elengedhetetlen. A rendezvényiparban érdekelt közel 1.400 meginterjúvolt vállalat rendezvényfelelősei közül 816 jelezte, hogy szívesen fogadna ajánlatot rendezvényhelyszín: például hotel, panzió, étterem, vagy a nagyobb rendezvényeknél kulturális és sportcsarnokok, múzeumok stb. részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényszervező szakcégektől.
Különösen érzékenyen érintette tavaly a válság a szállást nyújtó hoteleket és panziókat, amelyek bevételének egyharmada származik az üzleti turizmusból. Felméréseink szerint korábban a rendezvényt tervezők több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük, az idén már „csak” 24 %-uk. Így a magánszemélyek megszerzéséhez hasonlóan a céges szállóvendégekért is igen nagy harcra lehet számítani. 2008-ban például még 490 vállalat, tavaly már csak 260, most pedig mindössze 160 rendezvényese jelezte, hogy többnapos programot terveznek és szállást is kérnek.
A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok több mint 90 %-ának nincs elkötelezett partnere. Vagyis bármennyire is fontosak a személyes kapcsolatok, de a cégek nyitottak, és – mivel a megszorítások miatt csökkennek a rendezvényes költségvetések - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt. A rendezvények fajtáját tekintve 40 % tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát, 19 %-uk kiállítást, bemutatót, 16 %-uk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt – e területek aránya hasonló a korábbi évek arányához. A korábbi évek nagy fellendülése után a tavalyhoz hasonlóan csak 11 % lesz a tréningek, továbbképzések csapatépítések aránya, és a tavalyi 15 %-ról 10 %-ra csökken a konferenciák, kongresszusok aránya.
A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele tudott konkrét összeget mondani, egyharmaduk még nem tudja pontosan..(Tavaly pont fordítva, 32 % saccolta meg az összeget és 51 % hezitált.) A konkrét összegek említése jelezte, hogy még a megtartandó rendezvények büdzséje is kisebb lesz: tavaly közel a felük, (47 %), az idén viszont már 2/3-uk (65 %) mondta, hogy egymillió forint alatt költenek, (45 %-uk 500 ezer Ft-nál kevesebbet). A cégek több mint 1/3-a viszont egymilliónál többet költ, és 9 %-uk több mint 5 milliót.