Hatalmas harc várható a céges szállóvendégekért

A tavalyi 30-40 %-os visszaesés után az idén további 20-30 %-kal csökken a rendezvényes piac, s a programok most még szerényebbek lesznek.

Ugyanakkor a jóval kevesebb érdekelt cég 60 %-a, vagyis 800 vállalat szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak. A többi között ezt tartalmazza az a felmérés, amelynek során a nyolcadik éve rendezvényes kutatásokat folytató PROMO DIREKT Kft. 3.000 nagyvállalat vezetőivel készített interjút.

Az idei felmérésben is azt vizsgálták, hogy a félmilliárdnál nagyobb árbevételű 12 ezer cég egynegyedénél milyen célcsoportoknak, milyen rendezvényeket: kongresszust, konferenciát, kiállítást, bemutatót, ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, tréningeket, partyt szerveztek, illetve szerveznek az idén, méghozzá milyen költségvetéssel és kivel.

Szentirmay László, a PROMO DIREKT Piackutató ügyvezetője rámutatott, hogy míg a korábbi években a megkeresett több mint háromezer cég kb. 45 %-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, tavaly már csak 31 %, az idén pedig kevesebb, mint egynegyedük vagyis mintegy 700 nagyvállalat. Az idén a cégek nem egész felét (45 %) tekinthetjük a rendezvényes szakma szempontjából „érdemi” cégnek, vagyis amelyek tavaly, tavalyelőtt voltak érdekeltek vagy az idén terveznek valamilyen rendezvényt, esetleg fogadnak ajánlatot. Ez az arány tavaly 58 %, a korábbi években pedig 65 % volt.

Az 1.386 érdemi cég 35 %-a budapesti, további 11 %-a Pest megyei, további 54 % pedig más megyékben található. Az alapadatok lekérdezésénél a tavalyinál kicsit többen: 93 % adta meg központi e-mail címét és 85 % weboldalának nevét, ami a cégek jobb megismerésénél elengedhetetlen. A rendezvényiparban érdekelt közel 1.400 meginterjúvolt vállalat rendezvényfelelősei közül 816 jelezte, hogy szívesen fogadna ajánlatot rendezvényhelyszín: például hotel, panzió, étterem, vagy a nagyobb rendezvényeknél kulturális és sportcsarnokok, múzeumok stb. részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényszervező szakcégektől.

Különösen érzékenyen érintette tavaly a válság a szállást nyújtó hoteleket és panziókat, amelyek bevételének egyharmada származik az üzleti turizmusból. Felméréseink szerint korábban a rendezvényt tervezők több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük, az idén már „csak” 24 %-uk. Így a magánszemélyek megszerzéséhez hasonlóan a céges szállóvendégekért is igen nagy harcra lehet számítani. 2008-ban például még 490 vállalat, tavaly már csak 260, most pedig mindössze 160 rendezvényese jelezte, hogy többnapos programot terveznek és szállást is kérnek.

A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok több mint 90 %-ának nincs elkötelezett partnere. Vagyis bármennyire is fontosak a személyes kapcsolatok, de a cégek nyitottak, és – mivel a megszorítások miatt csökkennek a rendezvényes költségvetések - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt. A rendezvények fajtáját tekintve 40 % tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát, 19 %-uk kiállítást, bemutatót, 16 %-uk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt – e területek aránya hasonló a korábbi évek arányához. A korábbi évek nagy fellendülése után a tavalyhoz hasonlóan csak 11 % lesz a tréningek, továbbképzések csapatépítések aránya, és a tavalyi 15 %-ról 10 %-ra csökken a konferenciák, kongresszusok aránya.

A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele tudott konkrét összeget mondani, egyharmaduk még nem tudja pontosan..(Tavaly pont fordítva, 32 % saccolta meg az összeget és 51 % hezitált.) A konkrét összegek említése jelezte, hogy még a megtartandó rendezvények büdzséje is kisebb lesz: tavaly közel a felük, (47 %), az idén viszont már 2/3-uk (65 %) mondta, hogy egymillió forint alatt költenek, (45 %-uk 500 ezer Ft-nál kevesebbet). A cégek több mint 1/3-a viszont egymilliónál többet költ, és 9 %-uk több mint 5 milliót.


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.