„Az Orbis alapvető átalakuláson ment keresztül 2019-ben. Újragondoltuk üzleti modellünket, és tevékenységünk két különböző –szolgáltatói (asset light) és szállodaingatlan (asset heavy) –üzletágra osztottuk. A szolgáltatói üzletágat az Accornak értékesítettük, ami lehetővé teszi, hogy tisztán szállodaingatlanokkal foglalkozzunk. Mindkét vállalat nagyon gyorsan növekszik, hogy megfeleljen a vendégek és partnerek elvárásainak, így az üzletágak egymástól függetlenül tudják kiaknázni lehetőségeiket” –mondta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.
„A Közép-Kelet Európa hat országában található 73 szállodával az Orbis a növekedés új korszakába lép az új tulajdonossal együtt –az AccorInvest jelenleg az Accortól vásárolja meg annak Orbis részvényeit. Annak érdekében, hogy a legnagyobb nemzetközi márkák révén a legjobb szolgáltatási színvonalat biztosítsuk, az Orbis a 73 szállodára vonatkozó üzemeltetési megállapodást kötött az Accorral –ez együttműködésünk következő lépcsőfoka. A perspektívánk változik, de továbbra is azért dolgozunk, hogy megerősítsük vezető pozíciónkat a régióban. Az egész éves intenzív átalakulási folyamat ellenére az összes stratégiai területen javítani tudtuk a teljesítményünket” –tette hozzá Gilles Clavie.
Ez az átalakulással és stratégiai változásokkal teli rendkívül intenzív év nem befolyásolta az Orbist abban, hogy teljes mértékben kihasználja a kedvező gazdasági környezetet, és megvalósítsa stratégiai céljait: a cég már zsinórban a hatodik évben növelte eredményeit. A 4,6 százalékos növekedéssel 1 419.6 millió PLN-re emelkedő bevétel, illetve a működési EBITDA 12,6 százalékos növekedése (egészen 499,1 millió PLN-ig) komoly pénzügyi teljesítmény.
Az Orbis legtöbb kiemelt piacán az üzemeltetési szinten is nagyon komoly eredményeket ért el, amit az 5,5%-os (201 PLN-re) csoportszintű RevPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) növekedése is mutat. Ez országonként változik: 9.1% Magyarországon, 4,4% Lengyelországban és 4,2% Csehországban az előző évhez képest. A növekedés az árazási stratégiából következik: az Orbis sikeresen –2018-hoz képest 4,6%-kal –növelte az átlagos szobaárat, úgy, hogy tartotta a stabil foglaltsági rátát. Azzal, hogy azOrbis lezárta a light asset (szolgáltatói) üzletág eladását az Accornak, mind a 66 meglévő franchise és management hotelszerződés, illetve a tervben lévő további 42 szállodára vonatkozó szerződés is átkerült az Accor portfoliójába. A tranzakció értéke 1 218.4 millió PLN-t tett ki. Azóta az Orbis portfolió 73 saját tulajdonú és lízingelt szállodából áll, 6 országban (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Románia, Szlovákia és Litvánia).
Az Orbis régiós szállodaipari befektetési területen meglévő különleges tudására és tapasztalatára építve tovább optimalizálja portfolióját, és CAPEX befektetésekkel hosszútávú értéket biztosít. A vállalatnak jelenleg is 4 szálloda építését tervezi Lengyelország és Magyarország városaiban és desztinációin, és emellett is további értékes projekteket tervez portfoliójának növelésére. „Ami a jövőt illeti, nincs kétségünk afelől, hogy a csoport kellőképpen felkészült, teljes mértékben kihasználja lehetőségeit, megvalósítja új stratégiáját, így tovább erősíti vezető pozícióját a közép-és kelet-európai régióban.
2020 rendkívül fontos év lesz az Orbis számára, nem csupán az integráció miatt új stratégiai partnerünkkel, hanem azért is, mert hamarosan ünnepeljük az Orbis 100. születésnapját. Büszke vagyok, hogy ennek a történetnek a részese lehetek, és szeretném megköszönni az összes munkatársunknak az állandó támogatást, professzionalizmust és bizalmat, ami lehetővé tette eddigi sikereinket, és elengedhetetlen lesz a következőkhöz”– mondta Gilles Clavie.
Forrás: Turizmus Online