Hatodik éve folyamatos a növekedés az Orbisnál

Lengyelország és Kelet-Európa legnagyobb szállodaipari befektetőcsoportja, az Orbis eredménye hatodik éve folyamatosan nő. A bevétel 4,6 százalékkal, az üzemeltetési EBITDA pedig 12,6 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest. Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) csoportszinten 5,5%-kal, Magyarországon pedig jelentősen átlag felett, 9,1%-kal növekedett.

„Az Orbis alapvető átalakuláson ment keresztül 2019-ben. Újragondoltuk üzleti modellünket, és tevékenységünk két különböző –szolgáltatói (asset light) és szállodaingatlan (asset heavy) –üzletágra osztottuk. A szolgáltatói üzletágat az Accornak értékesítettük, ami lehetővé teszi, hogy tisztán szállodaingatlanokkal foglalkozzunk. Mindkét vállalat nagyon gyorsan növekszik, hogy megfeleljen a vendégek és partnerek elvárásainak, így az üzletágak egymástól függetlenül tudják kiaknázni lehetőségeiket” –mondta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.

„A Közép-Kelet Európa hat országában található 73 szállodával az Orbis a növekedés új korszakába lép az új tulajdonossal együtt –az AccorInvest jelenleg az Accortól vásárolja meg annak Orbis részvényeit. Annak érdekében, hogy a legnagyobb nemzetközi márkák révén a legjobb szolgáltatási színvonalat biztosítsuk, az Orbis a 73 szállodára vonatkozó üzemeltetési megállapodást kötött az Accorral –ez együttműködésünk következő lépcsőfoka. A perspektívánk változik, de továbbra is azért dolgozunk, hogy megerősítsük vezető pozíciónkat a régióban. Az egész éves intenzív átalakulási folyamat ellenére az összes stratégiai területen javítani tudtuk a teljesítményünket” –tette hozzá Gilles Clavie.

Ez az átalakulással és stratégiai változásokkal teli rendkívül intenzív év nem befolyásolta az Orbist abban, hogy teljes mértékben kihasználja a kedvező gazdasági környezetet, és megvalósítsa stratégiai céljait: a cég már zsinórban a hatodik évben növelte eredményeit. A 4,6 százalékos növekedéssel 1 419.6 millió PLN-re emelkedő bevétel, illetve a működési EBITDA 12,6 százalékos növekedése (egészen 499,1 millió PLN-ig) komoly pénzügyi teljesítmény.

Az Orbis legtöbb kiemelt piacán az üzemeltetési szinten is nagyon komoly eredményeket ért el, amit az 5,5%-os (201 PLN-re) csoportszintű RevPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) növekedése is mutat. Ez országonként változik: 9.1% Magyarországon, 4,4% Lengyelországban és 4,2% Csehországban az előző évhez képest. A növekedés az árazási stratégiából következik: az Orbis sikeresen –2018-hoz képest 4,6%-kal –növelte az átlagos szobaárat, úgy, hogy tartotta a stabil foglaltsági rátát. Azzal, hogy azOrbis lezárta a light asset (szolgáltatói) üzletág eladását az Accornak, mind a 66 meglévő franchise és management hotelszerződés, illetve a tervben lévő további 42 szállodára vonatkozó szerződés is átkerült az Accor portfoliójába. A tranzakció értéke 1 218.4 millió PLN-t tett ki. Azóta az Orbis portfolió 73 saját tulajdonú és lízingelt szállodából áll, 6 országban (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Románia, Szlovákia és Litvánia).

Az Orbis régiós szállodaipari befektetési területen meglévő különleges tudására és tapasztalatára építve tovább optimalizálja portfolióját, és CAPEX befektetésekkel hosszútávú értéket biztosít. A vállalatnak jelenleg is 4 szálloda építését tervezi Lengyelország és Magyarország városaiban és desztinációin, és emellett is további értékes projekteket tervez portfoliójának növelésére. „Ami a jövőt illeti, nincs kétségünk afelől, hogy a csoport kellőképpen felkészült, teljes mértékben kihasználja lehetőségeit, megvalósítja új stratégiáját, így tovább erősíti vezető pozícióját a közép-és kelet-európai régióban.

2020 rendkívül fontos év lesz az Orbis számára, nem csupán az integráció miatt új stratégiai partnerünkkel, hanem azért is, mert hamarosan ünnepeljük az Orbis 100. születésnapját. Büszke vagyok, hogy ennek a történetnek a részese lehetek, és szeretném megköszönni az összes munkatársunknak az állandó támogatást, professzionalizmust és bizalmat, ami lehetővé tette eddigi sikereinket, és elengedhetetlen lesz a következőkhöz”– mondta Gilles Clavie.

Forrás: Turizmus Online


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.