Az Év Szállodája kerestetik

Felhívás az MSZÉSZ 2015. évi magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” cím megszerzésére szóló jelentkezésre.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az MT ZRT-vel együttműködve

- a kiemelkedő szolgáltatások és piaci teljesítmények közötti összefüggés bemutatása,
- a minőségi szolgáltatások előtérbe állítása,
- a „best practice” módszerek terjesztése,
- a hazai szállodaipar hírnevének erősítése érdekében,
- a Hotelstars védjegy népszerűsítésének elősegítésére

meghirdeti az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatát az alábbi feltételekkel:

1. A pályázatot az MSZÉSZ a legalább 2013. január 1. óta üzemelő, „full service” szolgáltatásokat nyújtó, 3*-3*superior, 4*-4*superior, 5*-5*superior szállodák részére (amelyek reggelin kívül, ebédet és vacsorát is szolgáltató étteremmel rendelkeznek), valamint külön „select service” szolgáltatásokat nyújtó 3-4* szállodák részére (amelyek éttermükben csak reggelit szolgáltatnak) írja ki.

2. A pályázaton fenti szolgáltatásokat nyújtó, minden MSZÉSZ tagszálloda részt vehet. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a „minőség” elbírálásánál plusz pontokat kapnak.

3. A pályázók teljesítménye a következő kritériumok szerint kerül elbírálásra: a szállodák piaci teljesítményére vonatkozó mutatószámok, innováció, szolgáltatások minősége, humánpolitika, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR)

4. A pályázó írásos pályázati anyagot készít kb. 15-20 oldal terjedelemben, táblázatokkal, grafikonokkal, képekkel tetszés szerint kiegészítve, elektronikus úton pdf formátumban (nem ppt prezentációt), illetve 1 nyomtatott példányban. A piaci teljesítményt kifejező adatokat xls formátumban kérjük. A pályázathoz kérünk csatolni egy nyilatkozatot, hogy a vizsgált 2013. január 1 –
2015. szeptember 30 közötti időszakban nem volt ellenük jogerős NAV, fogyasztóvédelmi, munkaügyi, közegészségügyi bírság.

Kérjük, hogy a pályázati anyaggal együtt egy max. 1,5 perc hosszúságú, a szállodájukat bemutató filmet szíveskedjenek elküldeni. Ezeket a díjátadás előtt, a gálavacsora alatt szeretnénk a vendégeknek levetíteni.

A pályázati anyag a szálloda rövid általános bemutatása – főbb célkitűzések, vendégszegmensek, szolgáltatások – mellett az alábbiakat tartalmazza.

4.1. Milyen teljesítményt ért el 2013-2014-ben, illetve 2014-2015 I.-III. negyedévben szobafoglaltságban, bruttó átlag szobaárban, bruttó REVPAR-ban és bruttó TREVPAR-ban.

Ezeknek a mutatószámoknak az ellenőrzéséhez a következő alapadatokat kérjük időszakonként:
- A kiadott és kiadható szobák száma
- A bruttó szoba árbevétel (ez reggelit, IFÁ-t nem tartalmazhat)
- A bruttó összes árbevétel

A pályázaton induló all inclusive szolgáltatást nyújtó szállodáknál a megadott időszakokra a következő alapadatokat kérjük:
- Kiadott és kiadható szobák száma
- Bruttó összes árbevétel

Az értékelésnél a pályázó szálloda fenti mutatószámait hasonlítjuk a kategória országos, régiós, településenkénti átlagához a KSH adatainak figyelembe vételével.

4.2. Milyen innovatív, egyedi, sikeres módszereket alkalmaznak az értékesítésben, a marketingben, az üzemeltetésben, az energia költség csökkentésében.

4.3. A szolgáltatások minőségének értékelése mystery shopping vizsgálatok, illetve a szállodáról a hazai és nemzetközi vendégvélemény gyűjtő portálokon megjelenő észrevételek alapján történik. (Tripadvisor, Booking.com, Expedia, HRS, Holiday Check, Szállás.hu , stb.)

4.4. A szálloda munkavállalóira kiterjedő motivációs politikája, képzések szervezése.

4.5. A szálloda Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) terén végzett tevékenységének bemutatása

5. A pályázatra jelentkező szállodák teljesítményét 5 tagú elismert szakemberekből álló Bíráló Bizottság értékeli.

6. A Bíráló Bizottság a beérkezett pályázati anyag, a mystery shopping, a vendégvélemények értékelése alapján javaslatot tesz kategóriánként a pályázók sorrendjére, valamint esetleges különdíjakra. Ezeket az MSZÉSZ Választmánya hagyja jóvá.

7. A pályázók teljesítménye értékelésének módja: az értékelésnél a zsűri 5 témát vesz figyelembe. Ezek közül a piaci teljesítményre vonatkozó mutatószámokat max. 30, az innovációt max. 15, a szolgáltatások minőségét max. 30, a humánpolitikát max. 15, a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalást max. 10 pontra értékelheti, azaz az elérhető pontszám összesen 100. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a minőség kritériumnál + 10 pontot kapnak. Ezek, ha minden követelményt 100%-ban teljesítenek, 110 pontot érhetnek el.

8. A pályázaton induló minden szálloda „emléklapot” kap. A kategóriánként megválasztott „ÉV SZÁLLODÁJA”, a különdíjban részesülők az erre az alkalomra 2016 januárjában szervezett díjátadó gálán – a turizmus állami irányítása, és a sajtó képviselőinek jelenlétében – oklevelet, plakettet kapnak. A nyertesek marketingjükben egy évig használhatják az „ÉV SZÁLLODÁJA” címet. Az MSZÉSZ az MT ZRT támogatásával bel- és külföldön tájékoztatást ad a magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” nyerteseiről.

9. A pályázat benyújtási határideje és helye: 2015 október 22. 14 óra, az MSZÉSZ Titkársága.
A pályázat elektronikus változatát az [email protected] címre, nyomtatott formában a 1123 Budapest, Jagelló út 1-3-ra kérjük.

10. A pályázat díja 3-3* superior kategóriában: 60.000.- + ÁFA, 4*-4*superior kategóriában 90.000.- + ÁFA, 5*-5* superior kategóriában 120.000.- + ÁFA (a díj tartalmazza a szervezési költségek mellett 2 fő részvételét a díjátadó gálán), amelyet a pályázat benyújtásáig kell átutalni a Magyar Szállodaszövetség Szolgáltató Kft 11795009-29909489-00000000 számú számlájára.

11. A pályázók teljesítményének értékelése során szerzett információkat az MSZÉSZ bizalmasan kezeli, és kizárólag a pályázatok értékeléséhez használja fel.

12. A pályázatokkal kapcsolatos bármilyen kérdésben az MSZÉSZ Titkársága áll rendelkezésre.

Forrás: MSZÉSZ


Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.