Itt az új turizmus kora

Izgalmas és előremutató előadás hangzott el az MSZÉSZ e hét keddi közgyűlésén. Ahol Pepper, a magyarul megszólaló francia-japán-magyar koprodukcióban készült humanoid robot köszöntötte a résztvevőket.

Peppert már csak azért is érdemes alkalmazni szállodák, vendéglátóegységek tereiben - már akinek van a beszerzésére úgy 10 millió forint körüli összege -, mert a mai, covidtól elhíresült világban Pepper és társai garantáltan nem terjesztik a vírust, ezért aztán maszkban, kesztyűben sem kell felszolgálniuk, idegenek közé nyugodtan mehetnek, adhatnak információt, vagy végezhetik azt el, ami a programjukban szerepel.

Ők ugyanis humanoid robotok, eredetileg franciák fejlesztették ki a prototípusát, akkor még Juliette-nek hívták őket, és lágy női hangon rebesgették információikat francia nyelven, aztán megvették a licenszet a japánok, és átkeresztelték könnyen megjegyezhető, és gendersemleges Pepper-nek a vendégváróegységekben alkalmazható robotokat, a magyarok pedig szintén hozzátették tudásukat mesterséges intelligencia (MI témában, így aztán a hazai Pepperek magyar nyelven kommunikálnak azzal, aki felé odafordulnak.

Mindezt Rasztovits Dávid és Bartha Levente (Netlife) közös előadásából tudtuk meg, akik azt is elmondták, hogy változott meg a világ a lyukkártyák alkalmazásától kezdve a hangvezérelt humanoid robotokig, és azt is elárulták, hol, milyen sok helyen alkalmazzuk az MI-t, pedig sokan alapvetően idegenkedünk tőle, nem fogadta el még teljes egészében a világ. Például a Google-keresések alkalmával nap mint nap, vagy a foglalható oldalak esetében, esetleg a navigációknál, de az önvezető metró is MI-vel működik, akárcsak mondjuk a telefonunkon az arcfelismerés.

Az MI-től - és így Peppertől is -, nem félni kell, hanem örülni annak, hogy velük sokkal könnyebb az életünk, azért vannak, hogy mindenben segítség a körülöttük lévő nem mesterséges intelligenciát, hangzott el a konferencián.

Forrás: Turizmus Online / Fotó: MSZÉSZ / Csárdás Ferenc


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.