A szállodalánc kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint 648 millió dollár üzemi nyereséget ért el 2014-ben változatlan árfolyamon számolva. Az IHG árbevétele 6 százalékkal, 1,67 milliárd dollárra nőtt éves szinten.
A szobánként számított globális árbevétel, amely az iparág sikerességének egy fontos mérőszáma, 6,1 százalékkal nőtt tavaly, az amerikai kontinensen 7,4 százalékkal, az Egyesült Államokbeli szállodák magasabb kihasználtsága miatt. Európában a szobánkénti globális árbevétel 5,1 százalékkal emelkedett, elsősorban az Egyesült Királyságban, ezen kívül Szaúd-Arábiában és Indonéziában ért el jó eredményt a szállodalánc.
Elemzők arra számítanak, hogy az IHG újabb részvényvisszavásárlást hajt végre, miután 330 millió euróért értékesítette párizsi Le Grand InterContintental szállodáját. Más szállodaláncokhoz hasonlóan az IHG stratégiája is az, hogy fejlesztőknek értékesíti és hosszú távú szerződések keretében maga menedzseli a hoteljeit.
Forrás: Tőzsdefórum