Jó magyar borok a Mercure és Novotel szállodákban

Megújult az Accor Hotels emblematikus Mercure-borválogatása. Csütörtök este közel 130 szállodai szakember, borász és újságíró vett részt azon a vakkóstoláson, amelyen eldőlt, milyen magyar borok szerepeljenek a két szállodai márka borlapjain az idei évben.

A több mint 30 éves múltra visszatekintő borválogatás, mely korábban a Grands Vins Mercure nevet viselte, 2014-ben már megújult egyszer. Akkor átkeresztelték a programot a „Flavours from the cellar” „Ízek, illatok egyenesen a pincékből” névre, ugyanakkor az alapelv változatlan maradt: minél szélesebb körből kiválasztani azokat a magyar borokat, amelyek hitelesen reprezentálják hazánk borkínálatát, borkultúráját.

Az idén ismét történt némi változás a borversennyel kapcsolatban: most első ízben nem csak a Mercure, hanem a Novotel szállodák magyar borait is kiválasztották az ítészek az est folyamán. Az esten részt vett Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója is. (Mint ismeretes, az Orbis Group 2015. januárjában vette át a kelet-európai AccorHotels-szállodák üzemeltetését.) A vendégeket Bruno Vinette, a Novotel és Mercure márkák regionális üzemeltetési igazgatója, majd Király Zoltán regionális kommunikációs és PR-igazgató köszöntötte, aki röviden bemutatta a résztvevőknek a szállodavállalat legújabb budapesti termékújdonságát, az ibis Styles márkát, mely a hónap elején két meglévő Mercure szálloda teljes átalakítását és megújulását követően nyílt meg.

A Mercure szállodák borválasztékát minden évben egy szakértőkből, borászokból és borkedvelő szállodai partnerekből álló zsűri állítja össze többfordulós vakteszteléssel. A szállodákban dolgozó szakemberek és tekintélyes borászok az év elején választották ki több száz bor közül azt a 77 tételt, amelyeket megfelelőnek találtak. A szakértői, első forduló után a szállodavállalat ismét a partnerek segítségét kérte a legjobb borok kiválasztásához.

A többfogásos vacsorával egybekötött eseménynek a Mercure Budapest Korona szálloda adott otthont. Egy-egy asztaltársaság több mint két tucat bort rangsorolt vakkóstolás alapján. , a digitalizáció jegyében az értékelés ipad-eken történt, ahol a kiváló ételekről is bőséges információt kaphattak a zsűritagok. A legjobb összesített pontszámot megszerző borokkal hamarosan bárki találkozhat a hazai Mercure és Novotel szállodákban.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.