Kiemelkedő ütemben nő a külföldi turisták száma hazánkban

A Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése szerint Magyarországon a külföldi turisták száma háromszor olyan gyorsan növekedett, mint az európai átlag 2014 első tíz hónapjában. A kimagasló eredmények a Magyar Turizmus Zrt. országmárka-stratégiájának is köszönhetőek.

Hazánk országmarketingje komoly nemzetközi sikereket ér el a Bloom Consulting minősítése alapján - írja a Magyar Turizmus Zrt. A madridi székhelyű, országmárka-kutatásokra specializálódott Bloom Consulting legfrissebb tanulmánya szerint Magyarország – Ausztriához hasonlóan – az országmárka-stratégia minősítés alapján AA, azaz erős besorolást kapott. Ez a második legjobb minősítés, ami azt jelenti, hogy a magyar országmarketing, azaz a Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége megfelel a turisták igényeinek.

Minden ország esetében az adott nemzeti turisztikai hivatal tekinthető az országmárka elsődleges formálójának, ezért a hivatalos turisztikai weboldal és az egyéb online megjelenések nagymértékben hozzájárulnak a márka sikeréhez – olvasható az anyagban. A Google Traveler felmérése szerint a szabadidős utazók 70%-a használja megbízható információforrásként az internetet az úti cél kiválasztásához. A felmérésben a teljes közösségi média jelenlétet vizsgálták: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai teljesítményét támogatja a Magyar Turizmus Zrt. erős jelenléte a világhálón. A Bloom Consulting értékelése ide kattintva letölthető.

Jelentősen emelkedett a turistaérkezések száma

A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) a 2014. év első tíz hónapjára vonatkozó statisztikákra alapozva kiadta World Tourism Barometer (Volume 12, December 2014) című jelentését. Míg Európában 4,0%-kal emelkedett a turistaérkezések száma, Magyarországot nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredmények jellemezték: a nemzetközi turistaérkezések számának (+13,4%) és a turisztikai bevételeknek (+9,8%) a növekedését tekintve egyaránt hazánk áll az élen versenytársai között. Magyarország közvetlen versenytársai a vizsgált időszakban vegyes eredményekről számoltak be: esetükben a nemzetközi turistaérkezések számának változása -12,5% és +13,0% között, a turisztikai bevételek változása -51,3% és +2,1% között mozgott.

A jelentés részletes magyar nyelvű összefoglalása a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól ide kattintva letölthető. Az angol nyelvű kivonat pedig a UNWTO honlapjáról tölthető le ingyenesen ide klikkelve.


Fontos mérföldkő a hostellánc életében

Fontos mérföldkő a hostellánc életében 

Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.
Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél 

A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.
Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.