Mint ezzel kapcsolatos közleményükben írják, a rangos díj méltó összegzése annak a munkának, amit a vállalat az elmúlt években a papírgyártás fenntartható előmozdítása érdekében tett. 2014 óta a Lucart ugyanis jelentősen csökkentette a fajlagos CO2- és NOx-kibocsátást és az energiafogyasztást, és visszaszorította a papírhulladék 80 százalékát. A fajlagos vízfogyasztása jelentősen kevesebb a korábbi évekhez képest.
1997-ben a világon elsőként ők vezették be a piacra a Mater-Bi csomagolással ellátott újrahasznosított toalettpapírt, és ez volt az első olyan olaszországi cég, amely megszerezte az Ecolabel minősítést. A vállalat EcoNatural termékcsaládjába tartozó összes termék rendelkezik ezzel a védjeggyel, és Magyarországon is forgalmazzák őket. A termékpaletta alapanyagához az italos kartondobozokból kinyert cellulózrostokat használják fel.
További fejlesztéseik közé tartozik egy olyan szövettermék, amely hatékonyan megakadályozza a WC-k eltömődését. E termékcsaláduk teljes választéka (toalettpapír, kéztörlők) kémiai adalékanyagok hozzáadása nélkül megtartja a papírtól elvárt lágyságot és kompaktságot, miközben 7 másodperc alatt feloldódik a vízben.
Az olasz cég 2016-ban lépett be a magyar higiéniai papírtermékek piacára. A közép- és kelet-európai, valamint a magyar piac legjobb kiszolgálása érdekében megvásároltak egy több mint 50 ezer négyzetméteres területet Nyergesújfalun, ahol 2018-ban több mint 19 millió eurós beruházással gyárat építettek. Itt az üzemhez nyersanyagraktár és késztermékraktár is társul.
Az olasz környezettudatos cég idén ünnepli 70. születésnapját. Ebből az az alkalomból Nicoló Canova, torinói kreatív művész tizenkét illusztrációt készített, amelyek a Lucart történetét mutatják be.
Forrás: Lucart / Turizmus Online