Kuponozás, OTA-k, vendégpanaszok: MSZÉSZ-közgyűlés Bükfürdőn

Erős szakmai tartalommal kezdődött el a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 44. közgyűlése Bükfürdőn az új épületszárny átadására készülő Caramell Premium Resortban. A szállodások éves találkozójára 300 szakember érkezett az ország minden részéből.

Kuponozásról pro és kontra

Az első nap aktuális online sales és marketing témák kerültek napirendre. A revenue és yield management kérdésköréről Gyenes Ákos, a BDO Magyarország munkatársa tartott előadást, majd Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezetője a belföldi turizmus aktuális trendjeit ismertette. Szigetvári szerint azért nő még mindig itthon a kuponos vásárlások mennyisége, mert az embereknek több lett a jövedelme, és ennek egy részét impulzusszerű hatásokra költik el. Szerinte a kuponozás nem feltétlenül rossz dolog a szállodák számára, ha azt a dinamikus árazás részeként alkalmazzák. A szállodáknak keresletvezérelt árazást kell bevezetniük, és akár óránként kell változtatniuk az áraikat. Szigetvári bejelentette, hogy a jövőben szeretnék a rendelkezésükre álló adatok egy részét megosztani a velük kapcsolatban álló szállodákkal, hogy ezzel megkönnyítsék munkájukat.

A közösségi médiának a marketingben betöltött növekvő szerepét járta körül az Intren Kft. két munkatársa előadásában, majd kerekasztal-beszélgetés következett, amelyen kiderült, hogy a szállodai szakemberhiány nem csupán az éttermekben és a recepciókon érezhető, hanem a revenue menedzsment területén is. Nádos Gábor, a Thermál Hotel Visegrád igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ha ismerjük a célközönséget, akkor fölösleges „hirdetni a vakvilágba”, majd arra buzdított, hogy a szállodaszövetség „zárja ki azokat a tagokat, akik kuponoznak”.

Kihagyhatatlanok a közvetítők

Délután a hazai üzleti turizmus (MICE) aktuális problémái kerültek napirendre, két incentive beutaztató, Rácsai Ágnes (Microcosmos) és Jávorkai Péter előadásában. A témáról részletes beszámolót közlünk a későbbiekben. 

A MICE téma kapcsán kerekasztalbeszélgetést is hallhattunk, amelynek során a DMC-közvetítők szükségességéről volt szó. A megszólaltatottak – Parti János (Kempinski Hotel Corvinus Budapest), Szerdi Zsuzsanna (Lycium és Kölcsey Központ, Debrecen) és Polgár András (Four Points by Sheraton, Kecskemét) – egyértelműen a közvetítők szükségessége mellett tették le voksukat, bár a Kempinski képviselője megjegyezte, hozzájuk közvetlenül érkeznek a megkeresések a határon kívülről MICE-területről, méghozzá olyan arányban, hogy heti 100 ajánlatot küldenek a hozzájuk fordulóknak. Kecskemét esetében elsősorban a belföldi megkeresések dominálnak, és foglalásaik 35-40 százalékát adja a corporate-kör. Valamint szintén a kecskeméti hoteligazgató jegyezte meg, hogy időszakfüggő a MICE-rendezvények száma, és emiatt természetesen nagyobb jutalékot fizetnek a közvetítőknek abban az esetben, ha olyan időszakra hoznak üzletet, amikor sok üres hellyel rendelkeznek a házban. Debrecen esetében pedig azt hallhattuk, hogy kemény áralkunak részesei sok esetben, és segítség lenne, ha a környék szállodái egyeztetnének, így egységesen, több információ birtokában könnyebb lenne alkupartnerükkel megegyezni.

A vendég panasza ajándék

A szerdai szeminárium program utolsó előadását Lukács Attila (MSZÉSZ) és Gaál Miklós (Prestige Hotel Budapest) tartotta, akik vendégpanaszok megfelelő kezeléséről beszéltek a szakmai közönségnek. Ennek kapcsán Lukács Attila megjegyezte, a szakmai érdekvédelmi szervezethez sok panasz érkezik, és annyira fontosnak, kiemeltnek tartják e területet, hogy a Hotelstars Union egyik fontos vizsgálati pontja e téma, vagyis a szakszerű panaszkezelés a minősítsére jelentkező házak esetében.

Gaál Miklós pedig informatív előadása keretében arra figyelmeztette kollégáit, könnyen hírnévvesztéssel, bizalomvesztéssel és költségnövekedéssel járhat, ha egy szálloda vezetősége nem kezeli megfelelően a vendégpanaszokat. Amellett, vélte a házigazgató, egy vendégpanasz felhívhatja a figyelmet a ház szolgáltatásának valamely hiányosságára, és bemutatta a helytelen és a helyes vendégpanasz kezelésének módozatait. Javasolta, hogy egy háznak mindig legyen panaszadatbázisa, panaszkezelési útmutatója és a válaszidő megtartását is minden alkalommal tartani kell.

A közgyűlés első napjának szakmai programja három szekcióüléssel zárult, ezek egyike a jövő évi adózásról, a másik a vendégpanaszok jogi kezelésével, a harmadik pedig a háromcsillagos szállodák üzemeltetési kérdéseivel foglalkozott.


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.