Kuponozás, OTA-k, vendégpanaszok: MSZÉSZ-közgyűlés Bükfürdőn

Erős szakmai tartalommal kezdődött el a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 44. közgyűlése Bükfürdőn az új épületszárny átadására készülő Caramell Premium Resortban. A szállodások éves találkozójára 300 szakember érkezett az ország minden részéből.

Kuponozásról pro és kontra

Az első nap aktuális online sales és marketing témák kerültek napirendre. A revenue és yield management kérdésköréről Gyenes Ákos, a BDO Magyarország munkatársa tartott előadást, majd Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezetője a belföldi turizmus aktuális trendjeit ismertette. Szigetvári szerint azért nő még mindig itthon a kuponos vásárlások mennyisége, mert az embereknek több lett a jövedelme, és ennek egy részét impulzusszerű hatásokra költik el. Szerinte a kuponozás nem feltétlenül rossz dolog a szállodák számára, ha azt a dinamikus árazás részeként alkalmazzák. A szállodáknak keresletvezérelt árazást kell bevezetniük, és akár óránként kell változtatniuk az áraikat. Szigetvári bejelentette, hogy a jövőben szeretnék a rendelkezésükre álló adatok egy részét megosztani a velük kapcsolatban álló szállodákkal, hogy ezzel megkönnyítsék munkájukat.

A közösségi médiának a marketingben betöltött növekvő szerepét járta körül az Intren Kft. két munkatársa előadásában, majd kerekasztal-beszélgetés következett, amelyen kiderült, hogy a szállodai szakemberhiány nem csupán az éttermekben és a recepciókon érezhető, hanem a revenue menedzsment területén is. Nádos Gábor, a Thermál Hotel Visegrád igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ha ismerjük a célközönséget, akkor fölösleges „hirdetni a vakvilágba”, majd arra buzdított, hogy a szállodaszövetség „zárja ki azokat a tagokat, akik kuponoznak”.

Kihagyhatatlanok a közvetítők

Délután a hazai üzleti turizmus (MICE) aktuális problémái kerültek napirendre, két incentive beutaztató, Rácsai Ágnes (Microcosmos) és Jávorkai Péter előadásában. A témáról részletes beszámolót közlünk a későbbiekben. 

A MICE téma kapcsán kerekasztalbeszélgetést is hallhattunk, amelynek során a DMC-közvetítők szükségességéről volt szó. A megszólaltatottak – Parti János (Kempinski Hotel Corvinus Budapest), Szerdi Zsuzsanna (Lycium és Kölcsey Központ, Debrecen) és Polgár András (Four Points by Sheraton, Kecskemét) – egyértelműen a közvetítők szükségessége mellett tették le voksukat, bár a Kempinski képviselője megjegyezte, hozzájuk közvetlenül érkeznek a megkeresések a határon kívülről MICE-területről, méghozzá olyan arányban, hogy heti 100 ajánlatot küldenek a hozzájuk fordulóknak. Kecskemét esetében elsősorban a belföldi megkeresések dominálnak, és foglalásaik 35-40 százalékát adja a corporate-kör. Valamint szintén a kecskeméti hoteligazgató jegyezte meg, hogy időszakfüggő a MICE-rendezvények száma, és emiatt természetesen nagyobb jutalékot fizetnek a közvetítőknek abban az esetben, ha olyan időszakra hoznak üzletet, amikor sok üres hellyel rendelkeznek a házban. Debrecen esetében pedig azt hallhattuk, hogy kemény áralkunak részesei sok esetben, és segítség lenne, ha a környék szállodái egyeztetnének, így egységesen, több információ birtokában könnyebb lenne alkupartnerükkel megegyezni.

A vendég panasza ajándék

A szerdai szeminárium program utolsó előadását Lukács Attila (MSZÉSZ) és Gaál Miklós (Prestige Hotel Budapest) tartotta, akik vendégpanaszok megfelelő kezeléséről beszéltek a szakmai közönségnek. Ennek kapcsán Lukács Attila megjegyezte, a szakmai érdekvédelmi szervezethez sok panasz érkezik, és annyira fontosnak, kiemeltnek tartják e területet, hogy a Hotelstars Union egyik fontos vizsgálati pontja e téma, vagyis a szakszerű panaszkezelés a minősítsére jelentkező házak esetében.

Gaál Miklós pedig informatív előadása keretében arra figyelmeztette kollégáit, könnyen hírnévvesztéssel, bizalomvesztéssel és költségnövekedéssel járhat, ha egy szálloda vezetősége nem kezeli megfelelően a vendégpanaszokat. Amellett, vélte a házigazgató, egy vendégpanasz felhívhatja a figyelmet a ház szolgáltatásának valamely hiányosságára, és bemutatta a helytelen és a helyes vendégpanasz kezelésének módozatait. Javasolta, hogy egy háznak mindig legyen panaszadatbázisa, panaszkezelési útmutatója és a válaszidő megtartását is minden alkalommal tartani kell.

A közgyűlés első napjának szakmai programja három szekcióüléssel zárult, ezek egyike a jövő évi adózásról, a másik a vendégpanaszok jogi kezelésével, a harmadik pedig a háromcsillagos szállodák üzemeltetési kérdéseivel foglalkozott.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.