A belföldi turisztikai piac bővülését is jelentősen túlszárnyalva 1,34 milliárd forintra emelte árbevételét tavaly a Szallas.hu, ami 66 százalékos növekedésnek felel meg. „Itthon 60, míg külföldön 80 százalékos volt a bővülésünk. Összesen közel 10 milliárd forint értékben 1,2 millió vendégéjszakát közvetítettünk a múlt évben” – ismertette a cég főbb eredményeit Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezetője.
A 2007-ben alapított, első üzleti évében 5,6 millió forintos forgalmat elérő cég tavaly megnyerte a Deloitte Közép-Európai Technology Fast 50 díjat, melyet évről évre a régió leggyorsabban növekvő technológiai vállalatának adnak át.
„A bővülés alapját két tényező adja. Egyrészt a belföldi turizmus növekedése, mely idén sem torpan meg, becsléseink szerint elérheti a 9 százalékot. Másrészt évről évre emelkedik az online szállásfoglalás aránya, mely 2015-ben akár a 60 százalékot is elérheti” – mondta Varga Zoltán.
2015-től 5 kontinensen
2014-ben a Szallas.hu jelentős szálláshelykínálatot épített ki Horvátországban. Az organikus növekedés mellett ehhez az is hozzájárult, hogy a cég 2014 végén megállapodást kötött a Hotel.de szállásközvetítő oldallal, így jelenleg már 127.400 szálláshely érhető el a Szallas.hu oldalán. "A Hotel.de kínálatának teljes integrációja márciusra fejeződik be, így tavasztól a magyarok már 5 kontinensre tudnak nálunk szállást foglalni" – tette hozzá Varga Zoltán.
A belföldi piacon a Szallas.hu részesedése jelenleg 31 százalékos az összes online szállásfoglalásból. A tavalyi év a cég életében az üzleti eredményeken túl is számos rekordot hozott. Akadt például olyan szállóvendég, aki a teljes 2014-es évben egy hotel vendégszeretetét élvezte. A legnagyobb egyszeri foglalás értéke elérte a 9 millió forintot, legolcsóbban pedig 2000 forintért jutottak szálláshoz – több ízben is – a vendégek.
Forrás: Turizmus Online