Megmenekülhet az idei szezon belföldön

Május harmadik hetére elérték a 2019-es bejövő foglalási számok 90 százalékát a foglalási portálnál. Erős nyarat és újjáalakuló, fenntartható turizmust prognosztizálnak.

Nagy turizmus újraindítási kampánnyal kezdi meg a júniust a Szallas.hu, a hónap második felétől pedig erős belföldi utazást célzó aktivitással folytatják. “Az intenzív kommunikációnk célja, hogy felébresszük az üdülési kedvet és ezáltal élénkítsük a foglalásokat, vendégeket irányíthassunk a turizmus szereplőihez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója. Bár március közepén a szektor leállt, ők vegetálás helyett előkészítették az online fizetési lehetőség bevezetését, hogy ezzel is egyszerűsítsék a folyamataikat és növeljék a foglalások számát, amikor a környezet ezt újra lehetővé teszi. “Az új online fizetési platform használatával a célunk, hogy a vendégek által a karantén időszak alatt kialakult fizetésiszokás-változásokra azonnal reagáljunk, és megvalósítsuk a teljesen digitális, érintésmentes fizetést a szálláshelyek irányába. Dolgozunk azon is, hogy ezen rendszeren keresztül  a vendégek a SZÉP-kártyás keretüket is felhasználhassák” – ismertette a részleteket Szigetvári József. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a szállásadók tehermentesítése érdekében az online fizetés alkalmazása során felmerülő tranzakciós költségeket a cég magára vállalja az idei évben, így mintegy 30 százalékos jutalék kedvezményt is biztosítanak partnereik számára.

 

 

Ami volt, elmúlt, változás kell

 

A megtett foglalások száma 2020. május 19-ére meghaladta a 2019-es év ugyanezen időszakát, így a vezérigazgató szerint erős nyárban és újjáalakuló, fenntartható turizmusban bízhatunk. A válság nemcsak leállást és üzemszünetet jelent, hanem változást is. “Az utazni vágyók más igényekkel lépnek a piacra, ezáltal megváltoztatják azt” – mondta a vezérigazgató. A tisztaság, a távolságtartás és az aktualizált szállásadatok szerepe nőni fog. Az emberek nagyobb bizonytalansága miatt különösen fontos, hogy a szálláshelyek lemondási díj nélkül biztosítsanak rugalmas feltételeket. A turizmus ezen új igényeinek kiszolgálására új fókuszok mentén formálta át termékstruktúráját a cégcsoport. Ennek eredményeként a Szallas.hu terméken kiemelten erősítik a közép-európai kínálatot, és a közép-európai régióban (Csehországban, Lengyelországban, Romániában) lokális márkáikkal és termékeikkel erősen kommunikálják a magyarországi kínálatot is. Emellett Magyarországra fókuszálva tovább építik a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai üdülések választására inspirálni a vendégeket. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után láthatóak és vonzóak legyenek a vendégek számára.

 

A kedvezményes áras piacon két erős termékkel, a Maiutazással és a Szallasguruval, valamint integrált szervezettel és erős marketing akciókkal készülnek a piac újranyitására. Az utalványos termékekkel kívánják segíteni, hogy a szállodák számára kisebb legyen a piac ármozgásának mértéke és gyorsasága.  A B2B célcsoportnak szóló Konferenciahotelek.hu oldal eladása mellett döntöttek, így teljes kapacitással a B2C utaztatásra összpontosítanak.

 

A Szallas.hu válságkezelési stratégiája

     Heti és napi adatokkal, prognózisokkal segítették, segítik a szakmai szervezeteket, médiumokat, partnereket, hogy pontos képe legyen a piac szereplőinek a válság nagyságáról és valós tények alapján tudjon reagálni mindenki.

     Kialakították a megfelelő termékeket és feltételeket a felhasználóknak, amelyekkel gyorsabban indulhat el újra a foglalási kedv.

     Folyamatosan kommunikálták a belföldi turizmus fontosságát saját csatornáikon és a hazai médiatermékeken egyaránt. Számos interjút és elemzést vállaltak sajtómegkeresésekre reagálva, és sajtóközlemények formájában is terjesztették a híreket.

     1144 foglalást módosítottak későbbi időpontra, így mentették meg attól, hogy elvesszenek, ezáltal is segítve a turizmus életben maradását. Ez a szám azt jelenti, hogy az általuk megkeresett vendégek közel fele módosította foglalását vagy konkrét, vagy egy későbbi még nem ismert dátumra.

     A Szallas.hu kollégái 12 400 órában rendelkezésre álltak és mediáltak a szállások és vendégek között, és segítették megoldani az emberi kapacitás- és kommunikációs problémákat.

     Elindították a szállások minősítését az Access4you-val karöltve, hogy a speciális igényű vendégek is megfelelő szállást találhassanak.

     Menedzselték a szállodák üzemszüneteit és bezárásait, és segítették a vendégek felé ezt lekommunikálni.

     Tovább építik felületükön a szálláskínálat mellett a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai úti célok választására inspirálni a vendégeket.

      belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után látható és vonzó programok legyenek a vendégek számára.

 

Fejlesztések

     Bevezetésre került a Patyolattiszta szűrő, mellyel a vendégvisszajelzések alapján 9-es értékelés feletti tisztaságú szálláshelyeket jelölik.

     Lehetőség van a sikeres foglalások “függővé” tételére, ahol a felhasználó és az ügyfélszolgálat egy távoli dátumra tolja a foglalást.

     Szálláshelyek átmeneti üzemszünet állapot feltüntetése: Ugyan foglalást nem lehet leadni a szálláshelyhez a megadott időszakra, de a szálláshely aloldala elérhető marad, ahol az érdeklődő vendégek láthatják az üzemszünet időszakát is megjelölve.

     Lemondási díj nélkül lemondható és előleg nélkül foglalható szálláshelyek szűrő került bevezetésre a kockázatmentes foglalások megtételéhez.

     Koronavírus blog vendégeknek és koronavírus blog szállásadóknak a gyakran ismétlődő kérdések mentén, illetve a frissítések és változások kommunikálása végett.

Forrás: Turizmus Online


NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.
Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels

Újjászervezte értékesítési csapatát az Accent Hotels 

Magyarország piacvezető független szállodaüzemeltetője öt szakembert léptetett elő értékesítési csapatában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.