Megmenekülhet az idei szezon belföldön

Május harmadik hetére elérték a 2019-es bejövő foglalási számok 90 százalékát a foglalási portálnál. Erős nyarat és újjáalakuló, fenntartható turizmust prognosztizálnak.

Nagy turizmus újraindítási kampánnyal kezdi meg a júniust a Szallas.hu, a hónap második felétől pedig erős belföldi utazást célzó aktivitással folytatják. “Az intenzív kommunikációnk célja, hogy felébresszük az üdülési kedvet és ezáltal élénkítsük a foglalásokat, vendégeket irányíthassunk a turizmus szereplőihez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója. Bár március közepén a szektor leállt, ők vegetálás helyett előkészítették az online fizetési lehetőség bevezetését, hogy ezzel is egyszerűsítsék a folyamataikat és növeljék a foglalások számát, amikor a környezet ezt újra lehetővé teszi. “Az új online fizetési platform használatával a célunk, hogy a vendégek által a karantén időszak alatt kialakult fizetésiszokás-változásokra azonnal reagáljunk, és megvalósítsuk a teljesen digitális, érintésmentes fizetést a szálláshelyek irányába. Dolgozunk azon is, hogy ezen rendszeren keresztül  a vendégek a SZÉP-kártyás keretüket is felhasználhassák” – ismertette a részleteket Szigetvári József. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a szállásadók tehermentesítése érdekében az online fizetés alkalmazása során felmerülő tranzakciós költségeket a cég magára vállalja az idei évben, így mintegy 30 százalékos jutalék kedvezményt is biztosítanak partnereik számára.

 

 

Ami volt, elmúlt, változás kell

 

A megtett foglalások száma 2020. május 19-ére meghaladta a 2019-es év ugyanezen időszakát, így a vezérigazgató szerint erős nyárban és újjáalakuló, fenntartható turizmusban bízhatunk. A válság nemcsak leállást és üzemszünetet jelent, hanem változást is. “Az utazni vágyók más igényekkel lépnek a piacra, ezáltal megváltoztatják azt” – mondta a vezérigazgató. A tisztaság, a távolságtartás és az aktualizált szállásadatok szerepe nőni fog. Az emberek nagyobb bizonytalansága miatt különösen fontos, hogy a szálláshelyek lemondási díj nélkül biztosítsanak rugalmas feltételeket. A turizmus ezen új igényeinek kiszolgálására új fókuszok mentén formálta át termékstruktúráját a cégcsoport. Ennek eredményeként a Szallas.hu terméken kiemelten erősítik a közép-európai kínálatot, és a közép-európai régióban (Csehországban, Lengyelországban, Romániában) lokális márkáikkal és termékeikkel erősen kommunikálják a magyarországi kínálatot is. Emellett Magyarországra fókuszálva tovább építik a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai üdülések választására inspirálni a vendégeket. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után láthatóak és vonzóak legyenek a vendégek számára.

 

A kedvezményes áras piacon két erős termékkel, a Maiutazással és a Szallasguruval, valamint integrált szervezettel és erős marketing akciókkal készülnek a piac újranyitására. Az utalványos termékekkel kívánják segíteni, hogy a szállodák számára kisebb legyen a piac ármozgásának mértéke és gyorsasága.  A B2B célcsoportnak szóló Konferenciahotelek.hu oldal eladása mellett döntöttek, így teljes kapacitással a B2C utaztatásra összpontosítanak.

 

A Szallas.hu válságkezelési stratégiája

     Heti és napi adatokkal, prognózisokkal segítették, segítik a szakmai szervezeteket, médiumokat, partnereket, hogy pontos képe legyen a piac szereplőinek a válság nagyságáról és valós tények alapján tudjon reagálni mindenki.

     Kialakították a megfelelő termékeket és feltételeket a felhasználóknak, amelyekkel gyorsabban indulhat el újra a foglalási kedv.

     Folyamatosan kommunikálták a belföldi turizmus fontosságát saját csatornáikon és a hazai médiatermékeken egyaránt. Számos interjút és elemzést vállaltak sajtómegkeresésekre reagálva, és sajtóközlemények formájában is terjesztették a híreket.

     1144 foglalást módosítottak későbbi időpontra, így mentették meg attól, hogy elvesszenek, ezáltal is segítve a turizmus életben maradását. Ez a szám azt jelenti, hogy az általuk megkeresett vendégek közel fele módosította foglalását vagy konkrét, vagy egy későbbi még nem ismert dátumra.

     A Szallas.hu kollégái 12 400 órában rendelkezésre álltak és mediáltak a szállások és vendégek között, és segítették megoldani az emberi kapacitás- és kommunikációs problémákat.

     Elindították a szállások minősítését az Access4you-val karöltve, hogy a speciális igényű vendégek is megfelelő szállást találhassanak.

     Menedzselték a szállodák üzemszüneteit és bezárásait, és segítették a vendégek felé ezt lekommunikálni.

     Tovább építik felületükön a szálláskínálat mellett a kereshető, belföldi látnivaló-adatbázist is, mellyel céljuk a hazai úti célok választására inspirálni a vendégeket.

      belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok további bővítésével lehetőséget adnak a belföldi turisztikai szolgáltatóknak, hogy a válság után látható és vonzó programok legyenek a vendégek számára.

 

Fejlesztések

     Bevezetésre került a Patyolattiszta szűrő, mellyel a vendégvisszajelzések alapján 9-es értékelés feletti tisztaságú szálláshelyeket jelölik.

     Lehetőség van a sikeres foglalások “függővé” tételére, ahol a felhasználó és az ügyfélszolgálat egy távoli dátumra tolja a foglalást.

     Szálláshelyek átmeneti üzemszünet állapot feltüntetése: Ugyan foglalást nem lehet leadni a szálláshelyhez a megadott időszakra, de a szálláshely aloldala elérhető marad, ahol az érdeklődő vendégek láthatják az üzemszünet időszakát is megjelölve.

     Lemondási díj nélkül lemondható és előleg nélkül foglalható szálláshelyek szűrő került bevezetésre a kockázatmentes foglalások megtételéhez.

     Koronavírus blog vendégeknek és koronavírus blog szállásadóknak a gyakran ismétlődő kérdések mentén, illetve a frissítések és változások kommunikálása végett.

Forrás: Turizmus Online


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.