Korábbi cikkünkben foglalkoztunk a zalakarosi Hunguest Hotel Damonában (korábban MenDan) felmerült egyik panaszról. Olvasónk szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében azt sérelmezte, hogy a zalakarosi szálloda apartmanjaiba megváltott üdülési jog mellé hiába váltott 99 évre használati jogot a szálloda medencéibe, azok ingyenes használatát az új üzemeltető nem engedi. Korábbi cikkünkben az eset kapcsán megszólaltattuk a panaszos mellett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatalt munkatársát is. A szálloda illetékes munkatársai akkor lapunknak nem nyilatkoztak az ügyben, hanem egy ügyvédi irodához irányítottak minket. Az esettel kapcsolatos szállodai álláspontról dr. Havas József ügyvédtől kaptunk választ.
A szálloda igazgatója előtt ismeretes az „Aqualand Klubtagsági Kártyával” felmerült probléma, az elmúlt időszakban a kártyatulajdonosok térítés nélkül kívántak szolgáltatásokat igénybe venni a szálloda wellness részlegén, hivatkozással a fennálló szerződés feltételeire, tudtuk meg az ügyvédtől. Fontos tisztázni, hogy a Hunguest Hotel Damona szálloda nem jogutódja sem a MenDan Hotelnek, sem a MenDan apartmanháznak, hangsúlyozta a szakember. A jelenlegi üzemeltető, a Hunguest Hotels Szállodalánc tagjaként működő ZK Hotel Szállodaipari Kft. és a korábbi üzemeltető között sem tulajdonosi-, sem szerződéses-, sem egyéb jogviszony nem áll fenn.
„A rendelkezésünkre bocsátott szerződések szerint a klubtagsági kártya és üdülési jog vásárlását tartalmazó szerződés az M.D. Vagyonkezelő és Idegenforgalmi Rt. valamint az egyes magánszemélyek között jött létre. Nevezett társaság ismereteink szerint felszámolási eljárás alatt áll, így a vele kapcsolatos igények bejelentésére és nyilatkozattételére javasoljuk a felszámoló megkeresését.” – írja lapunknak eljuttatott közleményében dr. Havas József.
A jelenlegi üzemeltető ZK Hotel Szállodaipari Kft. az ingatlan tulajdonosával, a CIB Lízing Zrt-vel létrejött szerződés alapján, valamennyi szükséges engedély birtokában 2012. május 17-étől üzemelteti a szállodát és nyújtja szolgáltatásait. A szállodát a cég teher- és igénymentesen vette birtokba.
Bár a Hunguest Hotels teljes mértékben vétlen és kötelmen kívüli a létrejött helyzetben és nem áll fenn kárpótlási-, kártalanítási kötelezettsége egy olyan jogügyletben, melyben nem volt és jelenleg sem szerződő fél, igyekszik olyan konstrukciókat kialakítani, amellyel mód nyílhat a szálloda szolgáltatásainak kedvező feltételekkel történő igénybe vételére ezen vendégkör számára is, hangsúlyozta dr. Havas József.
Amint kialakult ez a megoldás, igyekszünk mi is beszámolni róla a TurizmusOnline hasábjain.