Mi kell a magyar vendégnek?

A harmadik negyedévben mintegy 10 százalékkal bővült a belföldi turizmus a Szallas.hu adatai alapján. Az elmúlt három hónap egyértelmű nyertese Somogy megye, mely a belföldi vendégek közel 16 százaléka számára biztosított szálláshelyet. A jelenleg is zajló Év Szállása verseny elemzéséből az is kiderült, hogy a vendégek elégedettségének három alappillére a vendéglátó kedvessége, a foglalás során megadott leírásoknak megfelelő szolgáltatások és a tisztaság.

Annak ellenére, hogy júliusban és augusztusban is bőven akadtak hideg napok, ismét rekord negyedévet zárt a belföldi turizmus – a Szallas.hu elemzése alapján 10 százalékos volt a bővülés 2014 hasonló időszakához képest. „A vendégéjszakák számát vizsgálva az 1 éjszakás kiruccanások népszerűbbek lettek, mintegy 4 százalékkal bővültek, így az elmúlt három hónapra is igaz volt a korábbi évek tapasztalata: inkább többször megyünk rövidebb időre – az összes foglalás kétharmada 1-3 éjszakás kikapcsolódásra szólt” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A legnépszerűbb települések rangsorában nem történt változás 2014-hez képest: Siófok, Budapest, illetve Hajdúszoboszló volt a leggyakoribb választás a vendégek körében. A megyék közül a nyári szezont egyértelműen Somogy zárta a legjobban, a dobogós helyezések sorában Pest, illetve a Balaton északi partjáig érő Veszprém megye következett. Az elmúlt negyedévben e három régió a belföldi turizmus 37 százalékát adta, a legtöbb nyaraló egyébként Budapestről, Debrecenből, illetve Szegedről érkezett.

 

  A 10 legnépszerűbb település az év harmadik negyedévében (2015. július 1. – szeptember 30.)

(Zárójelben a tavalyi év hasonló időszakának helyezései.)

1. Siófok (1.)

2. Budapest (2.)

3. Hajdúszoboszló (3.)

4. Balatonfüred (4.)

5. Eger (5.)

6. Balatonlelle (-)

7. Gyula (6.)

8. Szeged (6.)

9. Zamárdi (-)

10. Zalakaros (10.)

 

A 10 legnépszerűbb település az elkövetkezendő 3 hónapban (2015. október 1. – december 31.)

(A 2015. szeptember 30-ig beérkezett előfoglalások alapján.)

1. Budapest

2. Eger

3. Gyula

4. Miskolctapolca

5. Hajdúszoboszló

6. Pécs

7. Sopron

8. Szeged

9. Hévíz

10. Zalakaros

 

 A Szallas.hu november 5-ig tartó Év Szállása verseny keretében azt is megvizsgálta, hogy mik a vendégelégedettség legfőbb tényezői, melyhez mintegy 250 000 vendég szöveges visszajelzéseit elemezték ki.

"A pozitív vélemények között leggyakrabban a vendéglátó kedvessége jelenik meg, amit az »azt kaptuk, amit ígértek« típusú mondatok, illetve a szállás tisztaságára tett kedvező utalások követnek. Ha egy szálláshely étkezési lehetőséget is kínál, annak minőségére szintén érdemes odafigyelni, hiszen a visszajelzések alapján a vendéget a hasán keresztül is le lehet nyűgözni. Negatívumként általában épp az jelenik meg, ami egy jó vendégértékelésben pozitív előjellel szerepel. Ezenkívül gyakran a nem megfelelő hőmérséklet okoz bosszúságot a nyaralóknak” – mondta Varga Zoltán.

Forrás: Szallas.hu

Forrás: Vendég&Hotel Online


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.