Mi kell a magyar vendégnek?

A harmadik negyedévben mintegy 10 százalékkal bővült a belföldi turizmus a Szallas.hu adatai alapján. Az elmúlt három hónap egyértelmű nyertese Somogy megye, mely a belföldi vendégek közel 16 százaléka számára biztosított szálláshelyet. A jelenleg is zajló Év Szállása verseny elemzéséből az is kiderült, hogy a vendégek elégedettségének három alappillére a vendéglátó kedvessége, a foglalás során megadott leírásoknak megfelelő szolgáltatások és a tisztaság.

Annak ellenére, hogy júliusban és augusztusban is bőven akadtak hideg napok, ismét rekord negyedévet zárt a belföldi turizmus – a Szallas.hu elemzése alapján 10 százalékos volt a bővülés 2014 hasonló időszakához képest. „A vendégéjszakák számát vizsgálva az 1 éjszakás kiruccanások népszerűbbek lettek, mintegy 4 százalékkal bővültek, így az elmúlt három hónapra is igaz volt a korábbi évek tapasztalata: inkább többször megyünk rövidebb időre – az összes foglalás kétharmada 1-3 éjszakás kikapcsolódásra szólt” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A legnépszerűbb települések rangsorában nem történt változás 2014-hez képest: Siófok, Budapest, illetve Hajdúszoboszló volt a leggyakoribb választás a vendégek körében. A megyék közül a nyári szezont egyértelműen Somogy zárta a legjobban, a dobogós helyezések sorában Pest, illetve a Balaton északi partjáig érő Veszprém megye következett. Az elmúlt negyedévben e három régió a belföldi turizmus 37 százalékát adta, a legtöbb nyaraló egyébként Budapestről, Debrecenből, illetve Szegedről érkezett.

 

  A 10 legnépszerűbb település az év harmadik negyedévében (2015. július 1. – szeptember 30.)

(Zárójelben a tavalyi év hasonló időszakának helyezései.)

1. Siófok (1.)

2. Budapest (2.)

3. Hajdúszoboszló (3.)

4. Balatonfüred (4.)

5. Eger (5.)

6. Balatonlelle (-)

7. Gyula (6.)

8. Szeged (6.)

9. Zamárdi (-)

10. Zalakaros (10.)

 

A 10 legnépszerűbb település az elkövetkezendő 3 hónapban (2015. október 1. – december 31.)

(A 2015. szeptember 30-ig beérkezett előfoglalások alapján.)

1. Budapest

2. Eger

3. Gyula

4. Miskolctapolca

5. Hajdúszoboszló

6. Pécs

7. Sopron

8. Szeged

9. Hévíz

10. Zalakaros

 

 A Szallas.hu november 5-ig tartó Év Szállása verseny keretében azt is megvizsgálta, hogy mik a vendégelégedettség legfőbb tényezői, melyhez mintegy 250 000 vendég szöveges visszajelzéseit elemezték ki.

"A pozitív vélemények között leggyakrabban a vendéglátó kedvessége jelenik meg, amit az »azt kaptuk, amit ígértek« típusú mondatok, illetve a szállás tisztaságára tett kedvező utalások követnek. Ha egy szálláshely étkezési lehetőséget is kínál, annak minőségére szintén érdemes odafigyelni, hiszen a visszajelzések alapján a vendéget a hasán keresztül is le lehet nyűgözni. Negatívumként általában épp az jelenik meg, ami egy jó vendégértékelésben pozitív előjellel szerepel. Ezenkívül gyakran a nem megfelelő hőmérséklet okoz bosszúságot a nyaralóknak” – mondta Varga Zoltán.

Forrás: Szallas.hu

Forrás: Vendég&Hotel Online


Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.
Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus 

Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.
Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában 

A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.
Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében 

Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.