Miért jó, ha egy drón köröz a szálloda fölött?

Mivel kiugróan magasan indult az idei év a Hotel Silver Resort Balatonfürednél, ezért Rádóczy Andrea tulajdonos-ügyvezető igazgató biztos volt abban, a nyári csúcsszezon sem alakul másképp. A kedvezőtlen időjárás ellenére is jó időszakot zárnak augusztus végére a Balaton-parti négycsillagos házban, ugyanis 7-8 százalékos átlagáremelést tudtak megvalósítani – ami jelentős bevételnövekedést generált.

Biztató előjelek

Mivel a házban az évkezdet – főleg az amúgy korábban meglehetősen igenscsak gyengén teljesítő – január-február messze a várakozásokat felülmúlta, így jó idei évet reméltek a hotel tulajdonosai, a Barna-Rádóczy házaspár. A kedvező vendégérkezés adatokhoz hozzájárult az enyhe tél is: az emberek szívesen ültek autóba, hogy a fővárosból, Győrből, vagy Bécsből a téli Balaton partjára érkezzenek egy kellemes wellness hétvégére. A 65 szobás házban az első negyedéves számok 16 százalékos vendégforgalomnövekedést regisztráltak, és ez a kedvező statisztika kitartott tavasszal, a nyár kezdetéig is.

Hová tűntek a német ajkú vendégek?

A biztató kezdet után a főszezon számai már gyengébben festettek, mint a tavalyi évben. Azonban mivel a füredi Balaton-parti házban az idei főszezonban 7-8 százalékkal magasabb átlagáron lehetett csak szobát foglalni, mint 2013-ban, azonkívül nőtt a belföldről érkezők száma – így a határon kívülről érkezők forgalomcsökkenését ez kompenzálta. Főként a német nyelvterületről érkezők száma csappant meg idén – ennek fő oka a touroperátori munka lehet. Hiszen annyira keresetté és kedveltté vált Balatonfüred a német, osztrák területekről érkező nyaralók körében, hogy sokkal több hotelt, kisebb panzió szálláslehetőségét kínálja egy-egy külhoni touroperátor, mint a korábbi években. Vagyis a Hotel Silverben Resortban kieső vendégéjszakaszám Füred teljes területére vonatkozólag vélhetően nem csökkent, ezt majd nyilván bizonyítják a szezon végén megjelenő, elemző statisztikák.

Ár- és időjárásérzékeny piac

Furcsa mód a főszezonban nem rettenti el a belföldi nyaralókat a változékony időjárás – amelyben pedig idén július-augusztusban bőven volt részünk. Jóelőre foglalják le a határon belülről érkezők a nyaralásukat, általában egy-két hónappal korábban jön a füredi hotelbe a legtöbb foglalás. Füred és környékének bőséges programkínálata okán akkor sem esik senki kétségbe, ha a strandolás helyett egy-két napig más szabadidő eltöltés után kell néznie, ezért egy-két lemondástól eltekintve majd’ minden vendég megérkezett ezen a nyáron az adott időpontban. Ugyanez azonban nem mondható el a főszezonon kívül: olyankor nagyonis ár- ill. időjárásérzékenyek a vendégek. Egész héten az időjárást figyelik, és az utolsó pillanatban akkor foglalnak be szállást, ha jó időt prognosztizál előre a meteorológia vagy olyan kecsegtető ajánlattal áll elő a ház, ami felkelti érdeklődésüket.

Különleges kínálat kell

Mivel a Silverbe 70 százalékban hazai vendégek érkeznek – a ház szolgáltatásait is ennek megfelelően alakítják. Tavaly nyár végére nyílt meg az Amarillys kávézó, amely a sétálóutca felé is nyitott – ez nagy siker. És szeretik nagyon a szálloda vendégei, hogy oda egy ajándékkupon várja a szobába érkezőket. Újjáépítették a tulajdonosok a wellness részleg egy részét: a finn szaunát, napozószigeteket alakítottak ki, folyamatban van az új sókamra kialakítása is, új bio kezeléseket alkalmaznak, és rendszeresen alkalmaz a ház animátort is – a gyerekvendégek okán. Kerékpárokat vehetnek igénybe a vendégek, élőzene van hétvégeken a ház teraszán, azonkívül smink- és életmódtanácsadás is szerepel ma már a kínálatok között.

Kétéves honlap? Az mára elavult!

Mivel – ez nem titok – a vendégek jórésze ma már sajátmaga, a világhálón keresztül foglalja le szállását, a wellnesshotel két éve készült honlapját idén őszre teljes egészében átalakítják, megújítják. A tetszetős megjelenés érdekében a tulajdonosok egy verőfényes nyári napra drónt is béreltek, és azzal fotóztatták le fentről a szállodát, valamint a hozzá tartozó gyönyörű balatoni panorámát. És mivel új célpiacot keresnek – elsősorban a skandináv és a szlovák területekre gondolnak -, új közvetítő csatornákat illetve olyan online megoldásokat „vetnek be” a siker érdekében, amelyek felkeltik a tőlünk északra lakók figyelmét. „A golfos finnek, svédek, norvégok általában egy hétig szívesen maradnak, és a tavaszi, az őszi időjárás is kedvező számukra. A szlovák vendégkör felé pedig azért fordulunk, mert ezen a nyáron egyre többen érkeztek északi szomszédaink közül hozzánk, számukra könnyen elérhető üdülőhely vagyunk”, mondja a tulajdonosnő, Rádóczy Andrea. Aki az idei nyár összegzéséül még hozzáteszi: „Soha ennél rosszabb nyarat. Ha vendégszámban nem is, azonban bevételben minden várakozásunkat felülmúlta az idei főszezon. Ahogy Füred vendégalakulását elnézem, szerintem másutt is hasonlóan elégedett lesznek a szálláshelyek tulajdonosai, üzemeltető körei.”

Forrás: Vendég & Hotel


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.