Mire számít 2015-ben?

A Turizmus Online cikksorozatot indít, melyben 2015-ös célokról, kihívásokról és a tervezett marketingtevékenységről kérdezzük a turisztikai szakma képviselőit. Sorozatunk első részében Henyecz Krisztina, a QUAESTOR Csoport Hotel Management Igazgatóságának marketing menedzsere válaszolt kérdéseinkre.

Mire számít, hogyan alakul a LIFESTYLE HOTEL MÁTRA****superior piaci helyzete 2015-ben?

Működésünk első három évében elértük, hogy minőségi szolgáltatásokra építve a kategória meghatározó piaci szereplőivé váltunk. Ezt a szintet kívánjuk fenntartani és fejleszteni, ami a versenytársi környezet erősödése miatt állandó megújulásra késztet bennünket. Egyre inkább életformává kezd válni a hazai közönség számára is a szállodai pihenés, mi ehhez kínálunk tartalmas és egészséges programokat. Erre alapozva piaci részesedésünk további bővülését várjuk az idei évtől.

Mi a legnagyobb kockázat ezen a piaci területen?

A turisztikai szolgáltatások – a többi szolgáltatáshoz hasonlóan – erősen függnek a gazdaság teljesítményétől. Ezen felül a mindenkori nemzetközi politikai helyzet ugyancsak jelentős befolyással bír az ágazat működésére. Ezeken a globális tényezőkön kívül közvetlen környezetünkben a képzett hazai szakembergárda léte kulcsfontosságú.

Mi a legfontosabb marketingcél 2015-ben?

Változatlanul a LIFESTYLE HOTEL MÁTRA****superior, mint hegyvidéki életmódszálloda üzenetét kívánjuk eljuttatni egyre több volt és leendő vendégünkhöz. Tovább kívánjuk erősíteni a bizalmat, ami arra ösztönözheti a pihenni vágyókat, hogy bennünket válasszanak. Ugyancsak hangsúlyosan kívánjuk megjeleníteni szállodánkat, mint kiemelkedő minőségű rendezvényhelyszínt is.

Hogyan alakul a 2015-ös marketingbüdzsé az előző évihez képest?

Az üzleti eredményeink további bizakodásra adnak okot, így minden reményünk megvan arra, hogy az előző évi szintet tarthassuk. Terveinkben is erre készülünk, de rugalmasan kívánunk reagálni a piaci eseményekre.

Milyen médiatípusokat részesítenek majd előnyben 2015-ben?

Továbbra sem mondunk le a nyomtatott sajtó megjelenésekről, de elsődleges üzenethordozónk ma már az internet, annak a legkülönfélébb online felületei. Eddigi gyakorlatunknak megfelelően részt kívánunk venni személyes megjelenéseinkkel társadalmi eseményeken, valamint a társadalmi életet támogató rendezvényeken.

Ha egyet kívánhatna 2015-re, mi lenne az?

Kiegyensúlyozott, stabil piaci környezetet, ami lehetővé teszi, hogy a kitartó munka eredményes lehessen.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.