Monitoring bizottság vizsgálhatja a SZÉP Kártya felhasználást

Kerekasztal beszélgetést tartottak az SZÉP Kártyával kapcsolatos teendőkről, a felmerült problémákról a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) május elején tartott hévízi XXXVII. Közgyűlésén.

A Dr. Niklai Ákos MSZÉSZ alelnök által moderált beszélgetésben részt vett Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) főosztályvezetője, Körtvélyessy László NGM miniszteri biztos, Nagy Ferenc, a K&H Bank igazgatója és több szállodai szakember: Soós Éva (Kolping Családi Hotel), Joós Adél (Hunguest Hotels Hévíz), Kovács Balázs (Danubius Hotels).

A beszélgetésen elhangzott, a szállodai szakma maximálisan érdekelt a SZÉP Kártya sikerében, amely a belföldi forgalom legjelentősebb generálójává válhat. A forgalom mielőbbi jelentős növekedése a szállodák, éttermek és a kibocsátó bankok közös érdeke.

Az MSZÉSZ szállodák körében végzett, nem reprezentatív kutatásából kiderül, az idei első három hónapban az üdülési csekk és SZÉP kártya forgalma együttesen közel 35%-kal múlta alul a tavalyi azonos időszaki üdülési csekk forgalmat. Örömteli tény azonban, hogy az elfogadóhelyek és kártyatulajdonosok száma jelentősen emelkedett az elmúlt hetekben és folyamatosan nő. A közel 551 000 kártyatulajdonos immár 23 000 elfogadóhelyen fizethet SZÉP Kártyával.

A kártyákon jellemzően még alacsony a feltöltés mértéke, hangzott el. Ennek okát egyrészt a vállalkozóknál jelentkező pénzhiányban látják a szakemberek, másrészt a cégek óvatosságában, hogy az év folyamán kilépő munkatársaknak ne adjanak egész éves teljes keretet.

Problémaként merült fel a szállodák részéről, hogy még mindig gyakori gond, hogy a terminálok nem fogadják el a más kibocsátó kártyáit, illetve több más technikai problémát is jeleztek a szakemberek. Szintén sérelmezték, hogy a bankok lassan fizetnek és ez tovább súlyosbítja a szállodák egyébként is nehéz cash flow helyzetét.

A szállodások jelezték, hogy az általuk remélthez képest még mindig jóval nagyobb a kártyával fizetett közösségi étkezések aránya, mint amit a kártyatulajdonosok szállásdíjra költenek.

Utóbbira megoldást jelenthet az eddiginél erőteljesebb, intenzívebb marketingjelenlét, vélik a szakemberek. A már beindult szolgáltatói hirdetések, ajánlatok mellett erőteljesebb állami, banki folyamatos promócióra van szükség a SZÉP Kártya felhasználásával történő hazai üdülés propagálására. A közgyűlésen egyébként elvi megállapodás született Magyar Turizmus Zrt. és az MSZÉSZ között egy ilyen jellegű őszi kampányról. Az MSZÉSZ felajánlotta saját honlapját, hírlevelét és egyéb platformjait, hogy a legfontosabb tudnivalókat hatékonyan továbbítsák a szolgáltatók felé.

A kerekasztalbeszélgetés résztvevő megállapodtak abban, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetésével egy monitoring bizottság kezdi meg működését a szállodai szakma bevonásával, amely tevékeny szerepet vállal a felmerülő akadályok elhárításában, a SZÉP Kártya rendszer továbbfejlesztésében, illetve rendelet módosításokra, egyszerűsítésekre tesz javaslatokat. Emellett a résztvevők felhívták a figyelmet az erőteljes oktatás szükségességére is a munkáltatók, a vendégek és az elfogadóhelyek körében egyaránt.


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.