Monitoring bizottság vizsgálhatja a SZÉP Kártya felhasználást

Kerekasztal beszélgetést tartottak az SZÉP Kártyával kapcsolatos teendőkről, a felmerült problémákról a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) május elején tartott hévízi XXXVII. Közgyűlésén.

A Dr. Niklai Ákos MSZÉSZ alelnök által moderált beszélgetésben részt vett Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) főosztályvezetője, Körtvélyessy László NGM miniszteri biztos, Nagy Ferenc, a K&H Bank igazgatója és több szállodai szakember: Soós Éva (Kolping Családi Hotel), Joós Adél (Hunguest Hotels Hévíz), Kovács Balázs (Danubius Hotels).

A beszélgetésen elhangzott, a szállodai szakma maximálisan érdekelt a SZÉP Kártya sikerében, amely a belföldi forgalom legjelentősebb generálójává válhat. A forgalom mielőbbi jelentős növekedése a szállodák, éttermek és a kibocsátó bankok közös érdeke.

Az MSZÉSZ szállodák körében végzett, nem reprezentatív kutatásából kiderül, az idei első három hónapban az üdülési csekk és SZÉP kártya forgalma együttesen közel 35%-kal múlta alul a tavalyi azonos időszaki üdülési csekk forgalmat. Örömteli tény azonban, hogy az elfogadóhelyek és kártyatulajdonosok száma jelentősen emelkedett az elmúlt hetekben és folyamatosan nő. A közel 551 000 kártyatulajdonos immár 23 000 elfogadóhelyen fizethet SZÉP Kártyával.

A kártyákon jellemzően még alacsony a feltöltés mértéke, hangzott el. Ennek okát egyrészt a vállalkozóknál jelentkező pénzhiányban látják a szakemberek, másrészt a cégek óvatosságában, hogy az év folyamán kilépő munkatársaknak ne adjanak egész éves teljes keretet.

Problémaként merült fel a szállodák részéről, hogy még mindig gyakori gond, hogy a terminálok nem fogadják el a más kibocsátó kártyáit, illetve több más technikai problémát is jeleztek a szakemberek. Szintén sérelmezték, hogy a bankok lassan fizetnek és ez tovább súlyosbítja a szállodák egyébként is nehéz cash flow helyzetét.

A szállodások jelezték, hogy az általuk remélthez képest még mindig jóval nagyobb a kártyával fizetett közösségi étkezések aránya, mint amit a kártyatulajdonosok szállásdíjra költenek.

Utóbbira megoldást jelenthet az eddiginél erőteljesebb, intenzívebb marketingjelenlét, vélik a szakemberek. A már beindult szolgáltatói hirdetések, ajánlatok mellett erőteljesebb állami, banki folyamatos promócióra van szükség a SZÉP Kártya felhasználásával történő hazai üdülés propagálására. A közgyűlésen egyébként elvi megállapodás született Magyar Turizmus Zrt. és az MSZÉSZ között egy ilyen jellegű őszi kampányról. Az MSZÉSZ felajánlotta saját honlapját, hírlevelét és egyéb platformjait, hogy a legfontosabb tudnivalókat hatékonyan továbbítsák a szolgáltatók felé.

A kerekasztalbeszélgetés résztvevő megállapodtak abban, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetésével egy monitoring bizottság kezdi meg működését a szállodai szakma bevonásával, amely tevékeny szerepet vállal a felmerülő akadályok elhárításában, a SZÉP Kártya rendszer továbbfejlesztésében, illetve rendelet módosításokra, egyszerűsítésekre tesz javaslatokat. Emellett a résztvevők felhívták a figyelmet az erőteljes oktatás szükségességére is a munkáltatók, a vendégek és az elfogadóhelyek körében egyaránt.


Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.
Változás a nemzetközi szállodaláncnál

Változás a nemzetközi szállodaláncnál 

Megújította nevét és vállalati identitását az AccorInvest.
Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE

Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE 

A sors ismétli önmagát. A június 13-án történtekre reagált a ház tulajdonos-igazgatója.
Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján

Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján 

2025-ben ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját az Aria Hotel Budapest.
Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.
Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére

Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére 

A június eleji hosszú hétvégén 45 százalékkal több vendég szállt meg a Balatonnál, mint tavaly, közölte a Visit Hungary.
Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.