A Dr. Niklai Ákos MSZÉSZ alelnök által moderált beszélgetésben részt vett Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) főosztályvezetője, Körtvélyessy László NGM miniszteri biztos, Nagy Ferenc, a K&H Bank igazgatója és több szállodai szakember: Soós Éva (Kolping Családi Hotel), Joós Adél (Hunguest Hotels Hévíz), Kovács Balázs (Danubius Hotels).
A beszélgetésen elhangzott, a szállodai szakma maximálisan érdekelt a SZÉP Kártya sikerében, amely a belföldi forgalom legjelentősebb generálójává válhat. A forgalom mielőbbi jelentős növekedése a szállodák, éttermek és a kibocsátó bankok közös érdeke.
Az MSZÉSZ szállodák körében végzett, nem reprezentatív kutatásából kiderül, az idei első három hónapban az üdülési csekk és SZÉP kártya forgalma együttesen közel 35%-kal múlta alul a tavalyi azonos időszaki üdülési csekk forgalmat. Örömteli tény azonban, hogy az elfogadóhelyek és kártyatulajdonosok száma jelentősen emelkedett az elmúlt hetekben és folyamatosan nő. A közel 551 000 kártyatulajdonos immár 23 000 elfogadóhelyen fizethet SZÉP Kártyával.
A kártyákon jellemzően még alacsony a feltöltés mértéke, hangzott el. Ennek okát egyrészt a vállalkozóknál jelentkező pénzhiányban látják a szakemberek, másrészt a cégek óvatosságában, hogy az év folyamán kilépő munkatársaknak ne adjanak egész éves teljes keretet.
Problémaként merült fel a szállodák részéről, hogy még mindig gyakori gond, hogy a terminálok nem fogadják el a más kibocsátó kártyáit, illetve több más technikai problémát is jeleztek a szakemberek. Szintén sérelmezték, hogy a bankok lassan fizetnek és ez tovább súlyosbítja a szállodák egyébként is nehéz cash flow helyzetét.
A szállodások jelezték, hogy az általuk remélthez képest még mindig jóval nagyobb a kártyával fizetett közösségi étkezések aránya, mint amit a kártyatulajdonosok szállásdíjra költenek.
Utóbbira megoldást jelenthet az eddiginél erőteljesebb, intenzívebb marketingjelenlét, vélik a szakemberek. A már beindult szolgáltatói hirdetések, ajánlatok mellett erőteljesebb állami, banki folyamatos promócióra van szükség a SZÉP Kártya felhasználásával történő hazai üdülés propagálására. A közgyűlésen egyébként elvi megállapodás született Magyar Turizmus Zrt. és az MSZÉSZ között egy ilyen jellegű őszi kampányról. Az MSZÉSZ felajánlotta saját honlapját, hírlevelét és egyéb platformjait, hogy a legfontosabb tudnivalókat hatékonyan továbbítsák a szolgáltatók felé.
A kerekasztalbeszélgetés résztvevő megállapodtak abban, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetésével egy monitoring bizottság kezdi meg működését a szállodai szakma bevonásával, amely tevékeny szerepet vállal a felmerülő akadályok elhárításában, a SZÉP Kártya rendszer továbbfejlesztésében, illetve rendelet módosításokra, egyszerűsítésekre tesz javaslatokat. Emellett a résztvevők felhívták a figyelmet az erőteljes oktatás szükségességére is a munkáltatók, a vendégek és az elfogadóhelyek körében egyaránt.