Ön tolerálja a gyereksírást nyaralása alatt?

Gyakoriak a kisebb-nagyobb konfliktusok a kisgyermekesek és gyermektelen üdülők között – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A többség csak fél éves kor felett utaztatná a babát. Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek, még az is megesett, hogy az alvó kicsit a házőrző rottweiler mellett találták meg.

Hatból egy szülő kapott már negatív reakciókat, amikor az üdülésre kisgyermeket is vitt magával. A többség eleve nem utaztatná a fél évesnél fiatalabb babákat, a gyermektelenek negyede ráadásul csak egy évesnél idősebbeket látna szívesen a szálláshelyeken. „Legtöbbször csak megvető pillantásokat kapnak a kisgyermekes szülők, ritkábban kéretlen tanácsokat is ad a többi szállóvendég” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A szállóvendégek a kisgyerekek sírását vagy hangoskodását tolerálják legkevésbé. Ugyanakkor úgy tűnik, a nyilvános szoptatás is tabu: a kutatásban résztvevők ötöde ezt tartja a legnagyobb konfliktusforrásnak. „Negatív visszajelzést emiatt csak kevesen kaptak, mert a legtöbben igyekeznek máshogy megoldani a baba etetését” – magyarázta Varga Zoltán. A szülők legkínosabb utazási élményei többnyire a higiéniai szabályok megsértéséhez kapcsolódnak. „Többen leírták például, hogy az úszópelenka ellenére futólépésben kellett távozniuk a medencéből, vagy hogy pont a pincért terítette be főzelékkel a baba. Mindezek kapcsán sok szívderítő fotót mi magunk is kapunk a minden év márciusában meghirdetett babafotó pályázatunkra” – szemezgetett a szülők történeteiből a portál vezetője.

Etetőszék és babaágy kell

A kisbabával nyaralók még mindig a speciális bútorokat, felszereléseket hiányolják leginkább a szálláshelyekről. „Többször is megjegyezték, hogy a főszezonban nem volt elég etetőszék az éttermekben, vagy hogy rácsos kiságy helyett a babának nem megfelelő utazóágyat kaptak. Igaz, sokan ilyenkor is feltalálták magukat, például ha csak zuhanykabin volt, a mosdókagylóban fürdették a kicsit” – mondta Varga Zoltán.

A kisgyermekesek mintegy 20 százaléka ugyanakkor több babás programot, kikapcsolódási lehetőséget szeretne a szálláshelyeken – például játszósarkot, pancsolót, esetleg kicsiknek szervezett foglalkozásokat. Minden tizedik szülőnek sokat jelentene, ha lenne szakképzett gyerekfelügyelet, amelyre egy-egy óra erejéig rábízhatnák a gyermeket. „Több szállásadó is jelezte, hogy bár nincs ilyen szolgáltatásuk, azért vállalták a bébiszittelést, ha a fiatal pár már nagyon szeretett volna kettesben maradni” – tette hozzá a Szallas.hu ügyvezetője.

Százból egyszer eltűnik a gyerek

Jelenleg a szálláshelyek mintegy harmada alkalmaz külön kisgyermekekre vonatkozó szabályokat. Az úszópelenka használatát például szinte minden medencével rendelkező helyen kötelezővé tették, emellett jellemzően a vendégházakban kérik, hogy a háziállatokat a gyerekek ne etessék, simogassák. „A legáltalánosabb, gyakran ki sem mondott elvárás az, hogy a szülők ne hagyják felügyelet nélkül a gyerekeiket, nyaralás alatt azonban még nehezebb ezt betartani” – mondta a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek. A vendégek válaszai alapján gyakori, hogy a strandon/fürdőben összetéveszti a szüleit egy idegennel a kisgyerek, vagy valami érdekesség annyira leköti a figyelmét, hogy eszébe sem jut visszamenni. „Találtak meg alvó gyermeket a házőrző rottweiler mellett vagy a mélyen lelógó asztalterítő alatt. A szállodákban pedig sokszor a lift segíti a gyerekek varázslatos eltűnését” – mondta Varga Zoltán.

A felmérés hátteréről

A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést a kisgyermekkel utazók megítéléséről és tapasztalatairól. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2014. február 20. és március 3. között került sor. A nem reprezentatív felmérés eredményei 674 magyarországi szállásadó és 1643 magyar lakos válaszain alapulnak.

Forrás: Szallas.hu


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.