Ön tolerálja a gyereksírást nyaralása alatt?

Gyakoriak a kisebb-nagyobb konfliktusok a kisgyermekesek és gyermektelen üdülők között – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A többség csak fél éves kor felett utaztatná a babát. Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek, még az is megesett, hogy az alvó kicsit a házőrző rottweiler mellett találták meg.

Hatból egy szülő kapott már negatív reakciókat, amikor az üdülésre kisgyermeket is vitt magával. A többség eleve nem utaztatná a fél évesnél fiatalabb babákat, a gyermektelenek negyede ráadásul csak egy évesnél idősebbeket látna szívesen a szálláshelyeken. „Legtöbbször csak megvető pillantásokat kapnak a kisgyermekes szülők, ritkábban kéretlen tanácsokat is ad a többi szállóvendég” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A szállóvendégek a kisgyerekek sírását vagy hangoskodását tolerálják legkevésbé. Ugyanakkor úgy tűnik, a nyilvános szoptatás is tabu: a kutatásban résztvevők ötöde ezt tartja a legnagyobb konfliktusforrásnak. „Negatív visszajelzést emiatt csak kevesen kaptak, mert a legtöbben igyekeznek máshogy megoldani a baba etetését” – magyarázta Varga Zoltán. A szülők legkínosabb utazási élményei többnyire a higiéniai szabályok megsértéséhez kapcsolódnak. „Többen leírták például, hogy az úszópelenka ellenére futólépésben kellett távozniuk a medencéből, vagy hogy pont a pincért terítette be főzelékkel a baba. Mindezek kapcsán sok szívderítő fotót mi magunk is kapunk a minden év márciusában meghirdetett babafotó pályázatunkra” – szemezgetett a szülők történeteiből a portál vezetője.

Etetőszék és babaágy kell

A kisbabával nyaralók még mindig a speciális bútorokat, felszereléseket hiányolják leginkább a szálláshelyekről. „Többször is megjegyezték, hogy a főszezonban nem volt elég etetőszék az éttermekben, vagy hogy rácsos kiságy helyett a babának nem megfelelő utazóágyat kaptak. Igaz, sokan ilyenkor is feltalálták magukat, például ha csak zuhanykabin volt, a mosdókagylóban fürdették a kicsit” – mondta Varga Zoltán.

A kisgyermekesek mintegy 20 százaléka ugyanakkor több babás programot, kikapcsolódási lehetőséget szeretne a szálláshelyeken – például játszósarkot, pancsolót, esetleg kicsiknek szervezett foglalkozásokat. Minden tizedik szülőnek sokat jelentene, ha lenne szakképzett gyerekfelügyelet, amelyre egy-egy óra erejéig rábízhatnák a gyermeket. „Több szállásadó is jelezte, hogy bár nincs ilyen szolgáltatásuk, azért vállalták a bébiszittelést, ha a fiatal pár már nagyon szeretett volna kettesben maradni” – tette hozzá a Szallas.hu ügyvezetője.

Százból egyszer eltűnik a gyerek

Jelenleg a szálláshelyek mintegy harmada alkalmaz külön kisgyermekekre vonatkozó szabályokat. Az úszópelenka használatát például szinte minden medencével rendelkező helyen kötelezővé tették, emellett jellemzően a vendégházakban kérik, hogy a háziállatokat a gyerekek ne etessék, simogassák. „A legáltalánosabb, gyakran ki sem mondott elvárás az, hogy a szülők ne hagyják felügyelet nélkül a gyerekeiket, nyaralás alatt azonban még nehezebb ezt betartani” – mondta a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Nagyjából minden századik szállásadónál előfordult már, hogy elveszett egy gyerek. A vendégek válaszai alapján gyakori, hogy a strandon/fürdőben összetéveszti a szüleit egy idegennel a kisgyerek, vagy valami érdekesség annyira leköti a figyelmét, hogy eszébe sem jut visszamenni. „Találtak meg alvó gyermeket a házőrző rottweiler mellett vagy a mélyen lelógó asztalterítő alatt. A szállodákban pedig sokszor a lift segíti a gyerekek varázslatos eltűnését” – mondta Varga Zoltán.

A felmérés hátteréről

A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést a kisgyermekkel utazók megítéléséről és tapasztalatairól. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2014. február 20. és március 3. között került sor. A nem reprezentatív felmérés eredményei 674 magyarországi szállásadó és 1643 magyar lakos válaszain alapulnak.

Forrás: Szallas.hu


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.