Ötcsillagos bakancslista

Augusztus elejétől Simone Dulies vette át Adrain Gray-től az ötcsillagos le Meridien Budapest szálloda irányítását. A vonzó megjelenésű igazgatónő 1999-ben kezdte pályafutását a Starwood Hotels & Resorts szállodaláncnál, Kaliforniában, majd New Yorkban és a skóciai Westin Turnberry Hotelben töltött be különböző tisztségeket front office területen. 2011-ben a pozsonyi Sheraton Bratislava élére nevezték ki, innen érkezett Budapestre. Őt kérdezzük most új feladatköréről.

A híradásokból már kiderült, hogy franciás hangzású neve ellenére németországi születésű. Mégis, van esetleg a családjának valamilyen kapcsolata a franciákkal?

- Nem, nincs. Nagyapám családja tősgyökeres poroszországi família.

Mivel Európán kívül hosszabban dolgozott a tengerentúl is, hozott-e onnan valamiféle olyan tapasztalatot, stratégiát, amelyet szeretne az öreg kontinensen is megvalósítani?

- Megtanultam, hogy nyitottnak kell lenni a vendégek felé, és mindig pozitív gondolkodásmóddal kell közelíteni bármilyen feladathoz, problémához. Az én német, szigorúan a feladatra koncentráló megközelítésmódom sokat finomodott, lágyult az Egyesült Államokban eltöltött évek során.

Bemutatná azt a csapatot, amelyet a pesti kihívás miatt most Pozsonyban hagyott! Hogy érezte magát a szlovák fővárosban?

- Nagyon élveztem és szerettem az ott töltött éveket. Egy fiatal, dinamikus és nagyon kreatív csapat, amelyet most magam mögött hagytam az utódomnak a Sheraton Bratislavában. Ajánlatainkban sokszor beépítettük a divatot, a sportot, az aktív pihenés kedvelőinek nyújtottunk számos új programlehetőséget. Nagyon büszke vagyok arra, hogy vezetésem alatt a ház megkapta a Starwood-lánc legelőkelőbb díját, a Hotel of the Year elismerést 2012-ben.

Hány alkalommal látogatott augusztus elseje előtt a magyar fővárosba?

- Kétszer volt alkalmam élvezni eddig ennek a gyönyörű városnak a vendégszeretét, és csodálni a nevezetességeit. Egyszer városlátogató turistaként jártam itt, egyszer pedig üzleti út során.

És lakott a korábbi alkalmakkor abban a házban, amelynek most első számú vezetője lett?

- Természetesen. És kiválóan éreztem itt magam.

A Turizmus Bulletinben megjelent interjúban elmondta, hogy Budapesttől negyven kilométerre vett egy házat, ahonnét naponta jár be a fővárosba, hogy a természetben érkezzen meg esténként, és reggel ott ébredjen. Ez igaz?

- Annyira, hogy valóban képes vagyok napi 80 kilométert vezetni ahhoz, hogy éjszakára teljes nyugalomban lehessek, és másnapra feltöltődve, kipihenten indulhassak újra munkába. Míg a városi nyüzsgésben szeretem és élvezem a munkámat, addig számomra a regenerálódás egyetlen forrása csak a vidék lehet.

 Kapott-e értékes, megszívlelendő tanácsokat a távozó elődjétől, Adrian Gray-től?

- Igen, kaptam tőle egy részletes átadási jegyzéket, sok-sok értékes tippel, javaslattal, amit nagyra értékelek, és szem előtt is tartok a munkám során.

Mennyire elégedett a ház jelenlegi működési modelljével? Tervez-e, és ha igen, milyen területen változást?

- Úgy vélem, a ház, amit a napokban átvettem, magas színvonalon működik, és fogadja vendégeit. Persze mindig van egy lista – bakancslista, mondhatnánk -, amelynek létezésével a menedzsment tisztában van, és van persze egy olyan, saját listám is, amelyet majd szeretnék idővel megvalósítani a házban.

A tulajdonosi kör teljes ellenőrzése alatt tartja, vagy van önállóan módja döntésekben, a változtatások során?

- Önállóan dönthetek bizonyos területeken, de természetesen folyamatosan egyeztetek a szálloda tulajdonosaival és a Starwood irodával.

Számol-e, és ha igen honnan új vendégkörrel? Mely piacokon tervez erőteljesebb marketinget, részvételt?

- Házunk legsikeresebb küldőpiacai közé tartozik az USA, az Egyesült Királyság és Németország. Nyilván a német területen én is szeretnék majd segíteni a kapcsolataimmal, ahogy ezt a tengerentúli vendégkör alakulás érdekében is tervezem. Kiemelt célunk még a Közel-Kelet (különösen értékes segítség lehet az Emirates Airlines egyre erőteljesebb részvétele Budapesten) és a feltörekvő piacokon való hangsúlyos részvétel.

Forrás: Vendég & Hotel


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.