A kínai gazdaság növekedésének lassuló üteme ide vagy oda, a kínai cégek az utóbbi években intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Európában és az Egyesült Államokban, már ami a befektetéseket illeti.
Ennek egyik legutóbbi példája a szintén kínai, biztosítással foglalkozó vállalatcsoport, az Anbang Insurance Group lépése, amely az amerikai szállodaiparban terjeszkedik: a csupán 12 éve létező cég USA-beli luxusszállodákat vásárol Dél-Kaliforniától New Yorkig, most pedig egy 12,8 milliárd dolláros ajánlatot tett a Starwood Hotels & Resorts Worldwide részére, amely többek között a Westin és a Sheraton márkák tulajdonosa is. Mindezt tette annak ellenére, hogy a hírek szerint a Starwood már elkelt - ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk tavaly novemberben, a Marriott International mintegy 12,2 milliárd dollárért vásárolja fel riválisát, a Starwood szállodaláncot, így a Marriott megerősíti pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca.
A kínai cég ezt rögtön azután lépte meg, miután vételi megállapodást kötött a szintén amerikai Strategic Hotels & Resorts lánccal. 2014-ben az Anbang Insurance Group volt az a vállalat, amely a New York-i Waldorf Astoria szállodát vásárolta meg közel kétmilliárd dollárért.
Nem az Anbang Insurance az egyetlen kínai vállalat egyébként, amelyik nemzetközi vizekre evez: 2015-ben a kínai beruházások Észak-Amerikában és Európában együttesen elérték a 40 milliárd dollárt, melyből a vendéglátásba invesztált pénz több mint hatmilliárd dollárt tett ki. A kínai kiutazó turizmus ugyanis rendkívüli módon fellendült az utóbbi időben, a tortából pedig a kínai cégek is szeretnének egy szeletet.
Forrás: LA Times