Ráígértek a Marriottra a kínaiak

Bár tavaly óta már megvan a Starwood Hotels & Resorts vevője - a szállodaláncot 12 milliárd dollárért veszi meg a Marriott International -, egy kínai vállalat most "kéretlen" ajánlatot tett számukra, a vételi ár pedig történetesen magasabb, mint a Marriott által kínált összeg.

A kínai gazdaság növekedésének lassuló üteme ide vagy oda, a kínai cégek az utóbbi években intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Európában és az Egyesült Államokban, már ami a befektetéseket illeti.

Ennek egyik legutóbbi példája a szintén kínai, biztosítással foglalkozó vállalatcsoport, az Anbang Insurance Group lépése, amely az amerikai szállodaiparban terjeszkedik: a csupán 12 éve létező cég USA-beli luxusszállodákat vásárol Dél-Kaliforniától New Yorkig, most pedig egy 12,8 milliárd dolláros ajánlatot tett a Starwood Hotels & Resorts Worldwide részére, amely többek között a Westin és a Sheraton márkák tulajdonosa is. Mindezt tette annak ellenére, hogy a hírek szerint a Starwood már elkelt - ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk tavaly novemberben, a Marriott International mintegy 12,2 milliárd dollárért vásárolja fel riválisát, a Starwood szállodaláncot, így a Marriott megerősíti pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca. 

A kínai cég ezt rögtön azután lépte meg, miután vételi megállapodást kötött a szintén amerikai Strategic Hotels & Resorts lánccal. 2014-ben az Anbang Insurance Group volt az a vállalat, amely a New York-i Waldorf Astoria szállodát vásárolta meg közel kétmilliárd dollárért.

Nem az Anbang Insurance az egyetlen kínai vállalat egyébként, amelyik nemzetközi vizekre evez: 2015-ben a kínai beruházások Észak-Amerikában és Európában együttesen elérték a 40 milliárd dollárt, melyből a vendéglátásba invesztált pénz több mint hatmilliárd dollárt tett ki. A kínai kiutazó turizmus ugyanis rendkívüli módon fellendült az utóbbi időben, a tortából pedig a kínai cégek is szeretnének egy szeletet.

Forrás: LA Times


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.