Kakaós csiga borravalóként és spájzolás a büféasztalról

Hiába szól a wellness az egészségtudatos életmódról, az ilyen szolgáltatást nyújtó szállodák vendégeinek harmada többletsúllyal érkezik haza. A teljes, illetve félpanziós ellátás gyakran készteti arra a wellnessezőket, hogy az étkezőben erejükön felül teljesítsenek, sőt az étellopás sem ritka, miközben a sportolási lehetőségeket csak minden 10. vendég veszi igénybe.

Hiába van a wellness-szolgáltatást nyújtó szálláshelyek több mint harmadánál kifejezetten fogyni vágyóknak összeállított program, a vendégek körében sokkal inkább a passzív pihenés és kikapcsolódás a népszerű, derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. „10 vendégből 9 a fürdőzést, szaunázást választja, a sportolási lehetőségeket ehhez képest elenyészően kevés, átlagosan 1 vendég veszi igénybe” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezetője.

Nehezebbek vagyunk a wellness után

A Szallas.hu kutatásából az is kiderült, hogy wellness-szállodákban a legtöbben félpanziós ellátást igényelnek, amit az all inclusive étkeztetés követ. A többség ugyan odafigyel arra, hogy mit eszik ilyenkor, ennek ellenére a vendégek harmada egy kiadósabb pihenés után azt tapasztalja, hogy otthon többet mutat a mérleg. A felmérés résztvevői jellemzően 1-2 kiló pluszsúlyt szednek fel, amitől a legtöbben 1 héten belül igyekeznek megszabadulni. Ugyanakkor nem csak az evés, de az alkoholfogyasztás terén is kevésbé vagyunk mértéktartóak a wellness típusú kikapcsolódás idején, a vendégek közel fele ilyenkor szívesebben fogyaszt alkoholos italokat is.

Kakaós csiga borravalóként

„A fentiekkel vág egybe a wellnesshotelek tapasztalata is, a szállásadók elmondása szerint főleg az all inclusive ellátást igénylők körében gyakori a kirívóan magas ételfogyasztás” – mondta Varga Zoltán. A Szallas.hu-nak nyilatkozó szállásadók képviselői ezzel kapcsolatban több vicces esetet is megosztottak. Volt olyan vendég, aki egymaga falta fel a 6 fős turnus számára kikészített reggelit, majd az utolsó kakaós csigát borravaló gyanánt az egyik alkalmazott kezébe nyomta. Egy másik helyen egy vallási alapokra helyezett vegetáriánus életmód tábor résztvevői a mértékletességről tartandó előadás előtt tüntették el az összes házi rétest a büféasztalról.

Spájzolás a büféasztalról

A felmérés szerint a korlátlan ellátást kínáló szálláshelyek körében minden negyedik helyen naponta előfordul, hogy ha már nem fér több a vendég pocakjába, akkor bespájzol a svédasztalról, és megpróbálja kivinni az ételt az étteremből. Bár a vendégek többé-kevésbé kerülik ilyenkor a feltűnést, előfordult, hogy valaki éppen az étellel telepakolt táskával esett el, és a büszkesége mellett minden iratán is folt esett.

A kutatás háttere
A Szallas.hu felmérést végzett a wellness-szolgáltatásokat keresők étel- és italfogyasztási szokásairól. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2014. április 25. és május 3. között került sor. A nem reprezentatív felmérés eredményei 162 wellness-szállás és 922, az elmúlt 1 évben legalább egyszer wellness-szállodában megszálló vendég válaszain alapulnak.

„A szállásadók tapasztalata egyébként az, hogy egy 2-3 napos wellnesshétvégén a többség nem változtat jelentősen a szokásain. Egy ilyen utazás ugyan jó alkalom lehet az újrakezdésre, életmódváltásra, de általában aki otthon kevésbé tudja tartani a mértéket az étkezésnél, az a wellnesshotelekben sem salátát szed a tányérjára” – tette hozzá Varga Zoltán.

 

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.