2018 első félévi kedvező működési mutatói a jó pénzügyi eredményben is megjelennek. Természetesen az egyik tényező, ami meghatározza az Orbis eredményeit, a növekvő munkaerő költség, ami az alacsony munkanélküliségi rátából adódóan jellemző az egész régióra. A vállalat ezért továbbra is a bevételeinek maximalizálására fókuszál. Figyelembe véve, hogy a digitális technológiák gyors fejlődésével a vendégek elvárásai és preferenciái megváltoztak, az Orbis a fokozott vendégélményre koncentrál szolgáltatásai személyre szabásán keresztül. Ezek a törekvések megerősítést nyertek egy +4.8%-os összehasonlítható alapú teljes bevételnövekedéssel (163 millió EURO-ig). A működési EBITDA 48.3 millió EURO-t jelent, ami +4.0%-os előző évvel összehasonlítható növekedés. A 2018 első féléves eredményekre és a következő hónapok kilátásaira alapozva, az Orbis várakozásai szerint a működési EBITDA a teljes évre 110-112 millió EURO között fog alakulni.
2018 első félévében a csoport 12 új franchise és management szerződést írt alá a régió 6 országában, mellyel 1.500 új szoba fog csatlakozni az Orbis portfoliójához idén szeptembertől. Ennek köszönhetően a Csoport a különböző üzemeltetési módokat tekintve kiegyensúlyozottabb, földrajzilag pedig diverzifikáltabb lesz.
Ezekből a szerződésekből érdemes kiemelni az első szerződés aláírását egy új márkára, az Adagio-ra, ami Krakkóban fog megépülni. Mindezek mellett az Orbis 2018 első félévében 5 új franchise és management szállodát nyitott korábban aláírt szerződések alapján, 600 új szállodai szobával bővítve ezzel hálózatát a régió 4 országában: Lengyelországban, Magyarországon, Szlovéniában és Macedóniában.
A vállalat folytatja a saját beruházásait 5 új szállodában (több mint 800 új szoba összesen), melyekből 2 – az ibis Styles Warszawa Centrum (179 szoba) és az ibis Vilnius Centre (164 szoba) – az idei év második félévében kerül megnyitásra. Összesen több mint 44 projekt van fejlesztés alatt, ami több mint 6.000 szobát jelent. Ezek a projektek biztosítják az Orbis növekedését a következő években. Az eszköz-menedzsment tekintetében a csoport lezárta a Sofitel Budapest Chain Bridge és a Novotel Szeged szállodákra vonatkozó sale and management back tranzakciókat. Stratégiájával és a 2018—2022-es befektetési tervével összhangban az Orbis jelentős összegeket fog allokálni olyan profitábilis felvásárlási projektekre, melyek növelni fogják az Orbis EBITDA-t és vállalati értékét a jövőben – ilyen projekt a Mercure Bucharest Unirii megvásárlása július elején.