Strandtisztasági kampányt indít a BGYH

A fürdőhigiéné javításáért, a tisztább strandokért fogott össze a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt.-vel.

Müller Cecília országos tisztifőorvos szerint az előírások betartásával a fürdőzés úgy jelent élményt, hogy közben nem hordoz többletkockázatot. Azért készítettek kiadványokat, hogy fokozzák a látogatók tudatosságát - tette hozzá. Az NNK hatósági felügyeletet gyakorol a közfürdők és az ivóvíz-szolgáltatók felett, rendszeresen vizsgálja egyebek mellett a vízminőséget, az esetleges székletszennyezést - közölte Müller Cecília. A népegészségügyi központ elkötelezett az ügy iránt, és örömmel vette, hogy a BGYH Zrt. elfogadta az együttműködést - mondta az országos tisztifőorvos.

Czinege Szilvia, a BGYH Zrt. marketingvezetője azt hangoztatta, hogy sok a modern fővárosi fürdő, és arra biztatta az embereket, hogy vegyék azokat igénybe, mivel minden évben lehet hallani bányatavi balesetekről. Megjegyezte: segíteni fognak, hogy a szórólapokon megfogalmazott üzenetek vidékre is eljussanak.

Pándics Tamás, az NNK közegészségügyi laboratóriumi főosztályának vezetője kiemelte, hogy a fürdőzés szerepe fontos a rekreációban, a gyógyulásban. Cél, hogy ez kockázatmentesen történjen - fűzte hozzá. Vargha Márta, a főosztály szakértője úgy fogalmazott: a medence vizében az van, amit az emberek belevisznek, a szennyeződés elsődleges forrásai maguk a fürdőzők. Alkalmaznak vízkezelést, hogy eltávolítsák a koszt, a baktériumokat, de ez kisebb terhelés esetén hatékonyabb - mutatott rá.

Elsősorban arra buzdította az embereket, hogy mindenképpen zuhanyozzanak fürdőzés előtt, lehetőleg meleg vízzel és szappannal. Betegen senki ne menjen a medencébe - hangsúlyozta, megjegyezve: hasmenés után még két-három napig távozhatnak a szervezetből a kórokozók. Fontos továbbá a zsebek kiürítése és a lábmosók használata - sorolta Vargha Márta.

Az elkészített szórólapokon, kifüggesztett plakátokon a fentieken túl egyebek mellett arra hívják fel a figyelmet, hogy a vízben nem szabad enni és inni, a meleg gyógyvizes medence nem játékra való, az elektromos készülékeket pedig célszerű legalább másfél méterre tárolni a víztől. A tanácsok megfogadásával kevesebb vegyszert kell adagolni a medencékbe - emelte ki az NNK.

Forrás: MTI


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.