A „Strategic Pricing in European Hotels: 2006-2009” című tanulmány készítése során mintegy 8000 hotelt vizsgált meg a Cornell’s Center for Hospitality Research CHR a válság előtti időkben és a válság első évében. A CHR a napi átlagos szobaárat (Average Daily Rate, ADR), a foglaltságot és az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevételt (RevPAR) hasonlította össze az Európa minden részéből alapul vett szállodák esetében. Az intézet legfontosabb megállapítása, hogy azok a házak, amelyek alacsonyabban tartották az ADR-t mint versenytársaik, valamivel magasabb foglaltságot értek el vetélytársaiknál, a REVPAR-juk azonban meglehetősen alacsonyan maradt.
A kutatás mindenképpen azt tartja előremutatónak, ha a magasabban tartott árak alacsonyabb kapacitáskihasználtságot, de egyúttal magasabb bevételt hoznak. A készítők hangsúlyozzák azonban azt is, hogy nem létezik általános szabály, minden szálloda csak maga képes meghatározni saját pozícióját az adott piacon. Abban azonban biztosak a felmérés készítői, hogy az árcsökkentés nem generál akkora keresletet, hogy az kiegyenlítse az árbevételi oldalon való visszaesést.
A felmérés arra is rámutat, hogy ez a jelenség mérettől, illetve az üzemeltetés jellegétől (lánchoz tartozik-e a ház vagy önálló) függetlenül egyaránt jellemezte a megvizsgált házakat. Jóllehet, az is kiderült, hogy a kis- és közepes méretű hotelek relatíve magasabb foglaltságot értek el, amikor versenytársaik alá mentek áraikkal, mint a hasonlóan cselekvő nagykapacitású szállodák.