Új szállodaipari kutatás: Inkább az ár legyen magas, mint a foglaltság!

Sokkal inkább az árak jelentik a kulcsot a bevételek megfelelő szinten tartásához mint a kapacitáskihasználtság – derül ki egy kutatóintézet munkájából, amely az európai hotelek árait és bevételeit vetette össze az elmúlt 4 év adatai alapján.

A „Strategic Pricing in European Hotels: 2006-2009” című tanulmány készítése során mintegy 8000 hotelt vizsgált meg a Cornell’s Center for Hospitality Research CHR a válság előtti időkben és a válság első évében. A CHR a napi átlagos szobaárat (Average Daily Rate, ADR), a foglaltságot és az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevételt (RevPAR) hasonlította össze az Európa minden részéből alapul vett szállodák esetében. Az intézet legfontosabb megállapítása, hogy azok a házak, amelyek alacsonyabban tartották az ADR-t mint versenytársaik, valamivel magasabb foglaltságot értek el vetélytársaiknál, a REVPAR-juk azonban meglehetősen alacsonyan maradt.

A kutatás mindenképpen azt tartja előremutatónak, ha a magasabban tartott árak alacsonyabb kapacitáskihasználtságot, de egyúttal magasabb bevételt hoznak. A készítők hangsúlyozzák azonban azt is, hogy nem létezik általános szabály, minden szálloda csak maga képes meghatározni saját pozícióját az adott piacon. Abban azonban biztosak a felmérés készítői, hogy az árcsökkentés nem generál akkora keresletet, hogy az kiegyenlítse az árbevételi oldalon való visszaesést.

A felmérés arra is rámutat, hogy ez a jelenség mérettől, illetve az üzemeltetés jellegétől (lánchoz tartozik-e a ház vagy önálló) függetlenül egyaránt jellemezte a megvizsgált házakat. Jóllehet, az is kiderült, hogy a kis- és közepes méretű hotelek relatíve magasabb foglaltságot értek el, amikor versenytársaik alá mentek áraikkal, mint a hasonlóan cselekvő nagykapacitású szállodák.


Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.
A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel

A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel 

A Hunguest Béke több évig tartó felújítás után december 17-től ismét megnyitotta kapuit a vendégek előtt.
Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál

Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál 

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostellánca, az a&o Hostels új szálláshelyet nyit Heidelbergben 2026 végén, ezzel tovább bővítve németországi jelenlétét.
Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél

Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél 

A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban

Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban 

Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.
MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.