Velencei szálloda lett a századik

A Magyar Turizmus Zrt. 2006-ben vezette be a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, idén talált gazdára a 100. tábla. A jubileumi táblát és a díjazottaknak járó oklevelet a közép-dunántúli Velence Resort & Spa szálloda vehette át ünnepélyes keretek között.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj alapításának a célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozíciók megtartása és kiszélesítése volt. Ez az önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer a turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget.

Első körben a jelentkezőnek - legyen az szálloda vagy étterem - egy 808 pontos kérdőívet kell kitölteniük magukról. Később titkos ellenőrök szállnak meg az épületekben és a pincétől a padlásig ellenőrzik a helységeket. Egy alapos szakmai beszélgetés után egymástól független értékelést írnak, ami alapján majd az eredmény megszületik. A díj három évig érvényes, aminek elteltével meghosszabbítható, ellenben időközben akár el is veszthető, ugyanis folyamatos utóellenőrzések történnek.

Bársony Péter, a Velence Resort & Spa szállodát üzemeltető Eventhotels igazgatója elmondta, hogy 100. lenni a sorban nagy elismerés és céljuk, hogy három év múlva a díjat továbbra is kiérdemelhessék.

Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy ha egy szálloda versenyképes kíván maradni, akkor a minőség nem lehetőség, hanem kötelesség. Minőségi díjról beszélni azért jó, mert ezzel elismerést adhatnak és a dícséretre szükség is van. Beszédében Henry Fordot idézte, aki szerint minőség jól csinálni valamit akkor is, amikor azt senki nem látja. Erre reflektálva árulta el, hogy az eredmény nem a díj által jön meg, hanem már a felkészüléskor.

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elárulta, hogy a közel egy évtizedes múltra visszatekintő díjat 226 jelentkező közül 193-an nyerték már el. Jelenleg összesen 89 szálloda és 16 étterem, azaz 105 szolgáltató bejáratánál láthatjuk a díjazottaknak járó táblát és oklevelet.

A Velencei- tó partján épült és a gyermekes családok körében igen közkedvelt Velence Resort & Spa szálloda 2008-ban nyitotta meg kapuit. Az Eventhotels által üzemeltetett letisztult stílusú komplexum 186 szobával rendelkezik és több mint 160 főnek biztosít megélhetést. A szállodában évente 70 ezer vendég fordul meg.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója megemlítette, hogy a díj gondolata 2002-ben merült fel először és a 100. díj átadása igazi mérföldkőnek számít. 


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.