A Magyar Turizmus Minőségi Díj alapításának a célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozíciók megtartása és kiszélesítése volt. Ez az önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer a turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget.
Első körben a jelentkezőnek - legyen az szálloda vagy étterem - egy 808 pontos kérdőívet kell kitölteniük magukról. Később titkos ellenőrök szállnak meg az épületekben és a pincétől a padlásig ellenőrzik a helységeket. Egy alapos szakmai beszélgetés után egymástól független értékelést írnak, ami alapján majd az eredmény megszületik. A díj három évig érvényes, aminek elteltével meghosszabbítható, ellenben időközben akár el is veszthető, ugyanis folyamatos utóellenőrzések történnek.
Bársony Péter, a Velence Resort & Spa szállodát üzemeltető Eventhotels igazgatója elmondta, hogy 100. lenni a sorban nagy elismerés és céljuk, hogy három év múlva a díjat továbbra is kiérdemelhessék.
Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy ha egy szálloda versenyképes kíván maradni, akkor a minőség nem lehetőség, hanem kötelesség. Minőségi díjról beszélni azért jó, mert ezzel elismerést adhatnak és a dícséretre szükség is van. Beszédében Henry Fordot idézte, aki szerint minőség jól csinálni valamit akkor is, amikor azt senki nem látja. Erre reflektálva árulta el, hogy az eredmény nem a díj által jön meg, hanem már a felkészüléskor.
Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elárulta, hogy a közel egy évtizedes múltra visszatekintő díjat 226 jelentkező közül 193-an nyerték már el. Jelenleg összesen 89 szálloda és 16 étterem, azaz 105 szolgáltató bejáratánál láthatjuk a díjazottaknak járó táblát és oklevelet.
A Velencei- tó partján épült és a gyermekes családok körében igen közkedvelt Velence Resort & Spa szálloda 2008-ban nyitotta meg kapuit. Az Eventhotels által üzemeltetett letisztult stílusú komplexum 186 szobával rendelkezik és több mint 160 főnek biztosít megélhetést. A szállodában évente 70 ezer vendég fordul meg.
Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója megemlítette, hogy a díj gondolata 2002-ben merült fel először és a 100. díj átadása igazi mérföldkőnek számít.