Velencei szálloda lett a századik

A Magyar Turizmus Zrt. 2006-ben vezette be a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, idén talált gazdára a 100. tábla. A jubileumi táblát és a díjazottaknak járó oklevelet a közép-dunántúli Velence Resort & Spa szálloda vehette át ünnepélyes keretek között.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj alapításának a célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozíciók megtartása és kiszélesítése volt. Ez az önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer a turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget.

Első körben a jelentkezőnek - legyen az szálloda vagy étterem - egy 808 pontos kérdőívet kell kitölteniük magukról. Később titkos ellenőrök szállnak meg az épületekben és a pincétől a padlásig ellenőrzik a helységeket. Egy alapos szakmai beszélgetés után egymástól független értékelést írnak, ami alapján majd az eredmény megszületik. A díj három évig érvényes, aminek elteltével meghosszabbítható, ellenben időközben akár el is veszthető, ugyanis folyamatos utóellenőrzések történnek.

Bársony Péter, a Velence Resort & Spa szállodát üzemeltető Eventhotels igazgatója elmondta, hogy 100. lenni a sorban nagy elismerés és céljuk, hogy három év múlva a díjat továbbra is kiérdemelhessék.

Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy ha egy szálloda versenyképes kíván maradni, akkor a minőség nem lehetőség, hanem kötelesség. Minőségi díjról beszélni azért jó, mert ezzel elismerést adhatnak és a dícséretre szükség is van. Beszédében Henry Fordot idézte, aki szerint minőség jól csinálni valamit akkor is, amikor azt senki nem látja. Erre reflektálva árulta el, hogy az eredmény nem a díj által jön meg, hanem már a felkészüléskor.

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elárulta, hogy a közel egy évtizedes múltra visszatekintő díjat 226 jelentkező közül 193-an nyerték már el. Jelenleg összesen 89 szálloda és 16 étterem, azaz 105 szolgáltató bejáratánál láthatjuk a díjazottaknak járó táblát és oklevelet.

A Velencei- tó partján épült és a gyermekes családok körében igen közkedvelt Velence Resort & Spa szálloda 2008-ban nyitotta meg kapuit. Az Eventhotels által üzemeltetett letisztult stílusú komplexum 186 szobával rendelkezik és több mint 160 főnek biztosít megélhetést. A szállodában évente 70 ezer vendég fordul meg.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója megemlítette, hogy a díj gondolata 2002-ben merült fel először és a 100. díj átadása igazi mérföldkőnek számít. 


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.