Zárás alatt nyitva: Pesten, a Ferenciek terén

Sorozatunkban azokba a házakba engednek az ott lévők bepillantást, ahová ma is érkezhet, ahol most is megszállhat a vendég. Most az Erzsébet-híd pesti hídfőjénél álló luxushotelben néztünk körül.

Schwindt-Kiss Andrea, a Párisi Udvar Hotel Budapest igazgatója most is reggeltől estig a házban van, elárulja, miért. 

Bár már közel egy éve a járvány miatt csökkentett számú személyzettel, és alacsony vendégszámmal dolgoznak, neki most is minden nap örömöt okoz megérkeznie reggelenként ebbe a különleges miliőbe, látni a mindig mosolygós, most is motivált kollégákat, akik legjobb tudásuk szerint teszik a dolgukat nap mint nap.

Pedig nincsenek könnyű helyzetben. Luxushotelt üzemeltetnek egy olyan városban, ahová gyakorlatilag tavaly március óta alig érkeznek külföldről. Márpedig ez a ház szinte teljes egészében a külföldi vendégkörre épít, a belföldről érkezők száma csekély.

Persze ők is, több más fővárosi szálláshelyhez hasonlóan, tavaly nyárra kidolgoztak és kínáltak olyan speciális csomagokat, amelyben azt üzenték a megszólított hazai vendégkörnek, hogy most páratlan lehetőség nyílik arra, kipróbálhassák és megismerjék azt az élményt, amit egy igazi luxusszálloda nyújt. Sőt, ajánlatuk a nyáron a Balatonnál néhol kissé elszabadult árakhoz képest igencsak vonzó volt, és az akció hozott is vendégeket.

Az őszi határzár óta azonban kizárólag üzleti utazókat, versenyre érkező csapatokat, egyéni sportolókat, vagy a fővárosban forgató filmes stábokat fogadhatnak. Átlagosan ez novembertől 5-10 százalékos vendégforgalmat generál.

Éttermüket, amint a korlátozások ezt lehetővé tették, ismét megnyitották, és a nyári forgalmon nagyot lendített a konyhájukat júliustól vezető új séfjük, Lutz Lajos tudása, lelkesedése és kreativitása. Ősztől belevágtak a házhoz szállításba is, de nem kis kihívás olyan topmenüsort összeállítani, ami félóra-egy órányi utazás után is ugyanolyan élvezhető, mintha helyben, asztalnál szolgálnák fel.

A 110 szobás luxusszálláshely normál időkben 150 fős személyzettel üzemel. Ez nyilván nem vonatkozik a mostani időszakra, hiszen nagyon minimális üzemmódban, csak néhány szobában fogadnak vendégeket. Időszakosan és bizonyos munkakörökben a munkaidő csökkentésére került sor, sokan elhagyták a szakmát, így a korábbi létszámnak közel a fele maradt meg. Rugalmas munkaidő gazdálkodással, továbbképzések sorával próbálják a kollégák motiváltságát megtartani.

Azt mondja Andrea, lassan ismét elkezdenek építkezni, toborozni új kollégákat, hogy mire ismét benépesítik Budapest utcáit a várost felfedező turisták, elkápráztathassa őket a Párisi Udvar páratlan szépsége, és akinek módja nyílik rá, szobát is foglalhasson a belvárosi luxusszálláshelyen.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.