A bővítésre ráadásul az egész turisztikai szektort érintő több éve tartó nehéz időszakban került sor. A válság következtében a magyar tulajdonban lévő cégek közül sokan kénytelenek voltak szüneteltetni tevékenységüket, illetve szűkebbre szabni költségvetésüket. A drasztikus létszámbővítés szinte azonnal eredményt hozott. A volt Quaestouros dolgozók révén számos új utassal gazdagodott az iroda, ráadásul a jól képzett dolgozók érkezése a meglévő kollégák számára is új lendületet hozott. Egy új munkatárs, Tóth Éva révén egzotikus utakkal és körutazásokkal bővült az árualap, sikeresen elment azóta egy perui körutazásuk, és szépen fogynak a dubaji üdülések is. Kibővült kínálatukban másik három emirátus is szerepel, Bali, Thaiföld, a karib-térség és az indiai-óceán népszerű üdülőhelyei mellett.
Ezen felül a cég piaci megítélése is jelentősen megváltozott – emelte ki Bajna Gábor. – Különösen a viszonteladói forgalmunk nőtt, ezáltal a tour-operátorok szemében nőtt az ázsiónk: megemelték a jutalékszintünket, több tanulmányútra hívnak minket – tette hozzá. A viszonteladói forgalom növekedése, a megemelt jutalék szintek mutatják a magyar piac jelentősebb tour operatorainak a változásokra adott pozitív válaszát. A CARTOUR saját árualapjának folyamatosan bővülő viszonteladói köre pedig egyértelművé tette a CARTOUR referatúrai bővítésének szükségességét.
A CARTOUR az idén a forgalom további 3-400 millió forintos bővülésére számít. A társaság a viszonteladás mellett saját utazásszervezéssel, valamint szállodaüzemeltetéssel is foglalkozik bel- és külföldön egyaránt.
Idén januártól új területtel gazdagodott az iroda profilja, miután az egyik legnagyobb online horvátországi szállásfoglalási vállalkozás, az AdriaGate képviseletét Magyarországon a CARTOUR látja el. Az AdriaGate árualapja több ezer apartmant és szállodát tartalmaz, melyekre az egyre bővülő kereslet országos szintű képviseletet igényelt, így téve országokat áthidaló stratégiai partnerré a két céget. Bajna Gábortól azt is megtudtuk, hogy ennek előzménye az volt, hogy 2014-ben a CARTOUR már integrálta az egyik legnagyobb horvát szállásfoglaló portált üzemeltető céget. A szállodaüzemeltetés területén is várhatóan tovább bővül a portfolió, amely jelenleg egy budapesti apartmanhotelből, négy szezonális balatoni és két ausztriai szálláshelyből áll.
A CARTOUR klasszikusan legerősebb saját termékét a síutak jelentik. Ezen a területen továbbra is piacvezetők, főleg most, hogy a Terra kivonult a magyar piacról. Bajna Gábor arra számít, hogy az AdriaGate és a jelentős délszláv árualapot online magyar nyelven foglalható CARTOUR partnerportál révén a Terra nyári árulapjának fontos részét képező horvát üdülések piacán is hamarosan jelentős tényezővé válnak.
Az iroda a marketing terén is belehúzott az utóbbi időben, az év végén az ország 12 városában tartottak prezentációt, Ausztriában és Szlovéniában síajánlatokat bemutató tanulmányutat rendeztek. A legfrissebb hír, hogy országos hálózatuk is bővült, miután a győri Primissima Travel feladta önállóságát, és immár CARTOUR irodaként működik. Ezzel a CARTOUR cégcsoport irodáinak száma 15-re bővült, lefedve az ország szinte minden régióját.