A vállalat jövedelmezőségének fenntartására tervezett program „Climb 2011” névre hallgat. Egy Lufthansa szóvivő az ATW internetes portál kérdésére megerősítette az elérendő célt, amely, mint a szóvivő elmondta „hogy új, fenntartható költségalappal rendelkezzünk 2012. elejére.” Ez az adminisztrációs költségek 20%-os csökkentésével, vagy 400 munkahely megszűnésével jár, a vállalat azonban létszámcsökkentést nem tervez.
Levelében Franz kifejtette, hogy a Lufthansa utasszállító üzletága szorult helyzetben van; az utasonkénti átlag bevétel jelentősebb csökkenést mutat, mint a beszállások száma. Az első negyedév - amikor a Lufthansa 256 millió euró veszteséget termelt - egyéb negatív tendenciái is folytatódnak. A társaság féléves eredményeit július 30-án hozza nyilvánosságra, ugyanakkor a jövő héten esedékes vezetőségi ülésen jóval határozottabb megtakarítási stratégiákat kívánnak kidolgozni.
Wolfgang Mayrhuber ágazati elnök és vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy nem tervezik a gépbeszerzések elhalasztását; a társaság már át is vette a felét az ebben az évben esedékes 50 repülőgépnek. „Nem vagyunk biztosak a jövő évi beszerzések elhalasztása ügyében, illetve a beszerzendő típusokban.” – közölte a szóvivő. „Az erre vonatkozó döntést a következő hetekben hozza meg a vállalat.”- tette hozzá.
A beszerzések esetleges elhalasztásának oka a személyszállítás csökkenő bevétele lehet. A társaság eredeti tervei szerint 2008. és 2014. között 16 milliárd euró értékben szerzett volna be gépeket.
Franz levelében kiemelte, hogy a társaság külső és belső beszállítóinak a kitűzött cél elérése érdekében szintén ki kell venniük a részüket a költségek valamint az árak csökkentéséből. (ATW Daily News)
A Turizmus Online hírrel kapcsolatos, korábbi írását itt olvashatja.