Lammers megemlítette az első — valóban — repülőtéri szálloda építésének megkezdését, a cargo bázis fejlesztését, a parkolók bővítését, a rég várt utasmóló valóra váltását, illetve a több mint 11 millió utast. Az utasok számához, reptéri kényelmükhöz egyebek mellett azok a partnerek és szolgáltatók is nagyban hozzájárultak, akiknek teljesítményét az év elején szokásos díjátadó gáláján ismerte el a Budapest Airport vezetése, a régi 1-es aulájában.
A kereskedelem és hirdetés kategória három helyezettje a Heinemann vámmentes boltot vivő Magyar Duty Free Kft., az O'Leary sportbár és étterem üzemeltető SSP Hungary Kft., valamint a 2A terminálról a Magyar Pénzváltó Kft.
A teherfuvarozók közt a Qatar Airways teljesített tavaly a legjobban, a Celebi a legjobb földi kiszolgálónak járó díjat zsebelte be, míg a Lufthansa Technik a karbantartó vállalatok mezőnyét vezeti tavalyi teljesítménye alapján. A környezetvédelem jegyében, vagyis a Greenairport, a repülőtér fenntartható és környezetbarát fejlődése érdekében gründölt együttműködés terén a Magyar Posta lett az első számú partner.
A Ferihegyre hosszú távú járatokat üzemeltetők megmérettetésében az Air Canada Rouge mindenkit beelőzött; újként a legjobb lett. A tavaly Budapestről már 8 útvonalat repülő easyJet újabb járatnyitásainak köszönhetően nem véletlen végzett 2016 legjobban fejlődő légitársaságaként, míg a Transavia fejlődött legnagyobb mértékben. A spanyol Iberia a legnagyobb — 90% körüli — kihasználtsággal repült. A tavaly Budapestről bő 500 ezernyi többlettel 3,3 millió utast reptető Wizz Air lett a legjobban teljesítő fuvaros. Megint csak a Qatar Airways a marketingben is elvitte a 2016-os díjat.