A KLM továbbra is fenntartja a legutóbbi nyári menetrend során bevezetett menetrend-szerkezetet. Ugyanakkor javították az európai és tengerentúli járatok közötti csatlakozást, és így az utasok több választási lehetőséggel rendelkeznek. A Hét hullám – új egyensúly elnevezésű új menetrend-szerkezetnek köszönhetően a KLM terjeszkedik a dél-amerikai és ázsiai úticélok irányába. Ez a menetrend-kialakítás ugyanakkor megfelelő rugalmasságot biztosít többek között az észak-afrikai új politikai és gazdasági körülményekhez való hozzáigazodásra is.
Európa: A KLM folytatja járatai gyakoriságának növelését
A KLM folytatja a járatai gyakoriságának nyáron elkezdett növelését Európában. A korábbi téli időszakhoz képest a KLM napi 15 menetrend szerinti járatot vezet be, ezek közül nyolcat Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban a KLM hagyományosan erős piaci pozíciójának megtartásának céljából ezekben a régiókban. A KLM továbbra is üzemelteti a nyáron sikeresen bevezetett Amszterdam–Aalborg járatot.
A KLM erős terjeszkedést mutat Svájcban a Zürichbe és Genfbe tartó új járat bevezetésével, és napi két járat átvételével Bázel/Mulhouse-ba a CityJet-től, az Air France leányvállalatától. Németországban a KLM növeli járatai gyakoriságát Frankfurt és Berlin irányába. Kelet-Európában a KLM egy újabb járatot vezetett be Prágába, és megerősíti együttműködését a partner légitársaságokkal (Aeroflot, Bulgaria Air, Belavia, Georgian Airways és Olympic Air), és nagyobb kapacitású repülőgépek alkalmazásával Budapest, Bukarest, Varsó és Moszkva irányába.
Észak-Amerika: a közös vállalkozás optimalizálása
A Delta Air Lines társasággal, a transzatlanti közös vállalkozás partnerével a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához és a transzatlanti piaci szegmensen tapasztalható túl nagy kapacitás kezeléséhez. Ennek keretében nyárig felfüggesztik a Dallas–Forth Worth járatot.
A most következő téli szezonban heti négy alkalommal indítják a Miamiba tartó közvetlen járatot, mert Miami fontos floridai célállomás a holland piac számára. Houston esetén a teljes business osztállyal felszerelt napi második járatot helyettesíti a KLM Airbus 330-200-as repülőgéppel, vagyis a KLM növeli a kínált férőhelyeket Houston irányába az economy szegmensen. A Vancouver-be tartó járat is Airbus A330-200-as repülőgéppel üzemel majd. A WestJet partner légitársasággal való kódmegosztás keretében a KLM 12 új járatot kínál Kanadában.
Továbbra is indulnak a korábbi járatok a Delta Air Lines fő csomópontjai irányába az Egyesült Államokban, hogy a lehető legjobb csatlakozásokat biztosítsák az amerikai piacon: napi két járat Atlantába, két járat Minneapolisba és három járat Detroitba. A Delta Air Lines-szal közösen a KLM összesen 26 járatot kínál hetente New Yorkba, amiből napi három járatot a John. F. Kennedy repülőtérre és heti öt járatot Newarkba.
Dél-Amerika: fontos növekvő piac
Dél-Amerika fontos növekvő piacot jelent a KLM számára. A KLM jelentős mértékben növeli a járatait a turista és üzleti utazók számára is, és ugyanakkor javítja járatai menetrendjét.
A KLM felvette Rio de Janeiro (Brazília) és Buenos Aires (Argentína) célállomásokat hálózatába. Heti három közvetlen járatot indít ezen metropoliszok felé Boeing 777-200-as repülőgéppel. Így a KLM visszatér ezekre a célállomásokra a járatok átmeneti felfüggesztése után. A Sao Paulo-i kapacitását tovább növeli Boeing 777-300-as repülőgép használatával egyes napokon. A Gol és Aerolineas Argentinas kódmegosztási partnereivel nagyszámú másodlagos célállomást kínál Dél-Amerikában Sao Paulo, Rio de Janeiro és Buenos Airesen keresztül. Az utazási idő csökkentése és járatai hatékonyságának növelése céljából az idei téli szezonban közvetlen járatokat vezet be Quito/Guayaqui irányába a Bonaire-i átszállás nélkül.
Közép-Amerika: jelentős kapacitásnövelés
A KLM növeli kapacitását a Karib-térségben. Az újonnan bevezetett célállomásokkal Havanna (Kuba) és Punta Cana (Dominikai Köztársaság) a KLM most már hat különböző járatot kínál a Karib-térségben. Összesen heti három járatot üzemeltet Havannába, amiből kettő Punta Canával kombinálva.
A Holland Antillákra tartó járatok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. Ezért növelik a járatok gyakoriságát: A Curacao járat heti hét alkalom helyett kilencszer indul, míg az Aruba-i járat három helyett öt alkalommal, és a Bonaire-i járat hat helyett heti hét alkalommal indul.
A KLM napi rendszerességű járatot kínál Panamába. Emellett tovább javítja a csatlakozásokat más közép-amerikai célállomások irányába a csatlakozási idő csökkentésével a Copa Airlines partner légitársasággal együttműködve. Ez újra igazolja a Copa Airlines társasággal való sikeres együttműködést.
Afrika: a KLM pozíciójának megerősítése
A KLM felvette hálózatába Angola és Luanda olaj érdekeltségű célállomásokat. Luandába heti két járat indul Boeing 777-200-as repülőgéppel. A KLM emellett növeli a fokvárosi járata gyakoriságát heti ötről hét alkalommal, hogy eleget tegyen a szezonális kereslet-növekedésnek.
A téli időszakban a KLM megtartja járatai gyakoriságát Afrikában az olyan célállomások vonatkozásában, mint Kigali, Entebbe, Lagos, Accra és Johannesburg, és a Kenya Airways közös vállalkozási partnerrel számos másodlagos célállomást is kínál Nairobin keresztül.
Az észak-afrikai instabil politikai helyzet miatt a KLM módosította kapacitását Tripoli és Kairó irányába. A KLM továbbra is napi járatot üzemeltet Kairóba 737-700-as repülőgéppel. A Tripoliba tartó járat újraindul, amint a körülmények azt lehetővé teszik.
Közel-Kelet: szelektív terjeszkedés
A KLM célja a hálózata stabilizálódása és szelektív növekedése a Közel-Keleten. Ennek keretében heti ötről hatra növeli a menetrend szerinti járata gyakoriságát Damman és Doha irányába, valamint növeli kapacitását Teherán vonatkozásában 777-200-as repülőgép üzemeltetésével. A Dubaiba tartó járat továbbra is vonzó marad a turista és üzleti utazók számára egyaránt a reggeli és délutáni menetrend fenntartásával.
Ázsia: a piaci pozíció erősítése
Idén télen a KLM tovább erősíti pozícióját Kínában. A Pekingbe, Hong Kongba és Shanghaiba tartó napi járatok mellett (heti 12 járat) a KLM idén télen heti három járatot üzemeltet Chengdu, Hangzhou és Xiamen fele is. Chengdu esetén ez a járatsűrűség növelését jelenti heti kettőről három alkalomra a korábbi téli időszakhoz képest. A Xiamen szolgáltatás múlt nyáron indult, és továbbra is megmarad. A China Southern Airlines, a KLM partner légitársasága továbbra is üzemelteti járatát Amszterdam és Guangzhou között (heti három alkalommal) szoros együttműködésben a KLM-mel.
Japán esetén a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához. Így a KLM heti tízről hétre csökkenti Tokióba tartó járata gyakoriságát, és újabb járatot vezet be Oszakába. Így a KLM napi rendszerességű járatot kínál mindkét célállomásra.
Dél-Kelet Ázsiában a KLM heti négyről öt alkalomra növeli járatai számát a Denpasar (Bali, Indonézia) sikeres célállomás irányába szingapúri átszállással.
A Delta Air Lines-szal közösen növeli kapacitását Mumbai (India) irányába Airbus 330-300-as repülőgép használatával idén télen.
Repülőgép-flotta
A KLM további befektetéseket végez a tiszta és hatékony repülőgépekbe, hogy ügyfeleinek optimális szolgáltatásokat nyújtson. Az idei téli időszaktól kezdődően a teljes középtávú hálózata új generációs Boeing 737-es repülőgépekből áll majd. A hosszútávú flottát két Airbus 330-300-as repülőgép egészíti ki.