Az utaztatók esetében 30 millió euró kárról beszélnek. Ehhez adódik hozzá a légitársaságok 200 millió eurós bevételkiesése, amely az utazási irodáknál a repülőjegyértékesítésben 60 millió euró bevételkiesést jelent, így az ágazatot összességben 440 millió eurós veszteség érte az elmúlt napokban. Ugyanakkor a belföldi turizmus, elsősorban Normandiában érezhetően megélénkült.
A légtérzárlat nagy nyertesei Franciaországban az autópálya-működtető cégek: a francia Eiffage és az északi autópályákért felelős spanyol Abertis is - konkrét számadatok közlése nélkül - tudatta, hogy a vasúti sztrájk és a légtérzárlat együttesen nagyon kedvező hatással volt az autópályák forgalmára. Az autókölcsönzők pedig egyszerűen nem tudták az igényeket kielégíteni.
A nemzetközi vasúti útvonalakat ugyanakkor nem érintette a munkabeszüntetés, s a francia vasúttársaság (SNCF) jelentősen növelte kapacitásait: a Franciaországot Nagy-Britanniával összekötő Eurostar szuperexpressz 33 kiegészítő vonatot állított forgalomba a múlt hétvége óta, amelyeken a normál időszakban megszokottnál 50 ezerrel több, összesen 165 ezer utast szállítottak. Németország felé naponta ezerrel több, Svájc irányában pedig kétezerrel több utas volt a vonatokon.
Az Eurotunnel csalagút forgalma öt százalékkal nőtt az elmúlt napokban, és több taxivállalat is szokatlan kéréseket kapott: a Párizs-Brüsszel útvonal 1500, a Párizs-Bologna útvonal pedig 2000 euróba került az igazán sietős utazóknak.
A kompcégek is jól jártak az elmúlt napokban: a Brittany Ferries forgalma Franciaországból Anglia felé például harminc százalékkal nőtt meg.
Érdekesség, hogy harminc százalékkal megnövekedettek a videókonferenciát szervező cégek rendelései is, amelyek az uniós közlekedési miniszterek hétfői megbeszéléshez hasonlóan teremtettek kapcsolatot sürgős tárgyalások lebonyolításához, óránként 200 és 500 euró közötti tarifáért. (MTI)