90 millió euró a francia utaztatók vesztesége

Az izlandi vulkánkitörés miatt elrendelt európai légtérzár Franciaországban az iskolai tavaszi szünet idejére esett, így a légitársaságok 150 millió euróra becsült vesztesége mellett a legnagyobb csapás az utazási irodákat érte.

Az utaztatók esetében 30 millió euró kárról beszélnek. Ehhez adódik hozzá a légitársaságok 200 millió eurós bevételkiesése, amely az utazási irodáknál a repülőjegyértékesítésben 60 millió euró bevételkiesést jelent, így az ágazatot összességben 440 millió eurós veszteség érte az elmúlt napokban. Ugyanakkor a belföldi turizmus, elsősorban Normandiában érezhetően megélénkült.

A légtérzárlat nagy nyertesei Franciaországban az autópálya-működtető cégek: a francia Eiffage és az északi autópályákért felelős spanyol Abertis is - konkrét számadatok közlése nélkül - tudatta, hogy a vasúti sztrájk és a légtérzárlat együttesen nagyon kedvező hatással volt az autópályák forgalmára. Az autókölcsönzők pedig egyszerűen nem tudták az igényeket kielégíteni.

A nemzetközi vasúti útvonalakat ugyanakkor nem érintette a munkabeszüntetés, s a francia vasúttársaság (SNCF) jelentősen növelte kapacitásait: a Franciaországot Nagy-Britanniával összekötő Eurostar szuperexpressz 33 kiegészítő vonatot állított forgalomba a múlt hétvége óta, amelyeken a normál időszakban megszokottnál 50 ezerrel több, összesen 165 ezer utast szállítottak. Németország felé naponta ezerrel több, Svájc irányában pedig kétezerrel több utas volt a vonatokon.

Az Eurotunnel csalagút forgalma öt százalékkal nőtt az elmúlt napokban, és több taxivállalat is szokatlan kéréseket kapott: a Párizs-Brüsszel útvonal 1500, a Párizs-Bologna útvonal pedig 2000 euróba került az igazán sietős utazóknak.

A kompcégek is jól jártak az elmúlt napokban: a Brittany Ferries forgalma Franciaországból Anglia felé például harminc százalékkal nőtt meg.

Érdekesség, hogy harminc százalékkal megnövekedettek a videókonferenciát szervező cégek rendelései is, amelyek az uniós közlekedési miniszterek hétfői megbeszéléshez hasonlóan teremtettek kapcsolatot sürgős tárgyalások lebonyolításához, óránként 200 és 500 euró közötti tarifáért. (MTI)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.