A CNN-hez eljuttatott levelében Jennifer Homendy, az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület elnöke a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal felé úgy fogalmazott, a szabályozó nem cselekedett, amikor a United Airlines Boeing 737 MAX pilótái arról számoltak be, hogy kormánypedáljai elakadtak egy idén február 6-án történt newark-i leszálláskor.
Mint írják, múlt csütörtökön az NTSB „sürgős” közleményt adott ki, melyben egy biztonsági figyelmeztetést tett közzé arról, hogy bizonyos kormánypedálokkal felszerelt 737-esek leszálláskor lefordulhatnak a kifutópályáról.
„ Nem úgy tűnik, hogy az FAA sürgős lépéseket tett volna a kormánypedál elakadások kockázatának elhárítására az erről az esetről szóló előzetes jelentésünk kiadása óta eltelt 6 hónapban”
– írta Homendy.
A United Airlines szerint a kérdéses alkatrészeket eltávolította a 737-eseiről, de Homendy azt mondja: „aggodalommal tölt el bennünket az a lehetőség, hogy más légitársaságok nem tudnak ezeknek az elemeknek a 737 repülőgépükön való jelenlétéről.” Nyilatkozatában az FAA azt állítja, hogy összehívott egy csapatot a probléma megoldására, és nemzetközi szinten értesíti a légitársaságokat, és több szimulátortesztet fog elvégezni.