A két, úgynevezett "találkozási övezetben" az autósok, a gyalogosok és a kerékpárosok csütörtök óta a közlekedés egyenrangú résztvevőiként használhatják az úttestet. A megengedett legnagyobb sebesség húsz kilométer óránként. Jórészt megszüntették a keresztirányú autóforgalmat és a parkolási lehetőséget is a Mariahilfer Strassén.
A bevásárlóutca középső szakaszát teljesen átadták a gyalogosoknak.
A két találkozási övezetben az autósok nem akadályozhatják és nem veszélyeztethetik a gyalogosokat az úttest használata közben, ugyanakkor a gyalogosoktól is elvárják, hogy ne akadályozzák önkényesen az autósokat - fejtette ki Leopold Bubak, a bécsi önkormányzat közlekedés-igazgatási osztályvezetője az APA osztrák hírügynökségnek. A koncepció célja a közlekedés résztvevőinek "egymás mellett élését" megvalósítani, "a gyalogosok bizonyos mértékű előnyben részesítése mellett".
A baloldali-zöld városvezetés eredeti tervei szerint az utcát teljes egészében sétálóutcává alakították volna át, a kereskedők érdekvédelmi szervezete és a bécsi ellenzék azonban ezt hevesen elutasította.
A "találkozási övezetek" újdonságot jelentenek Ausztriában és nem kevés vita kísérte a bevezetésüket. Sokan attól tartanak, hogy azok nagy konfliktusforrást rejtenek magukban. A városvezetés svájci példákra hivatkozott és azzal érvelt, hogy az úttestet eddig gyakorta piros lámpánál átszelő vagy nem a gyalogátkelőket használó gyalogosok több veszélyt jelentenek. Ha több a bizonytalanság, több a konfliktus is - jelentette ki Bubak nemzetközi tapasztalatokra utalva.
Az új közlekedési rendet a tervek szerint néhány hónapon keresztül tesztelik, azután helyi népszavazást tartanak az eredményről.
Forrás: MTI