A jósolt repülőgép-megrendelések értéke 6300 milliárd dollár

A Boeing keddi előrejelzése szerint a világ légitársaságainak a következő húsz évben 42 730 új repülőgépre lesz szükségük. A legnagyobb amerikai repülőgépgyártó konglomerátum a dél-angliai Farnborough-ban zajló globális légiközlekedési vásáron tette közzé 39 oldalas friss prognózisát. 

A cég szerint a következő két évtizedre általa jósolt új repülőgép-megrendelések értéke jelenlegi piaci árakon számolva 6300 milliárd dollár. Az előrejelzés szerint a 2037-ig terjedő időtávlatra várt új megrendelések csaknem háromnegyede keskeny törzsű, vagyis egy belső folyosós utasszállító repülőgépekre szól majd. A Boeing várakozása szerint a légitársaságok az e kategóriába tartozó gépekre az előrejelzési időszak végéig 3480 milliárd dollárt, a széles törzsű, többfolyosós repülőgépekre 2480 milliárd dollárt költenek majd.A fennmaradó rész a regionális, illetve a teherszállító repülőgépek megrendelési értéke lesz. A Boeing prognózisa szerint mindez azt jelenti, hogy 2037-ig a világ légitársaságai várhatóan 31 360 keskeny törzsű, 8070 széles törzsű, 2320 regionális és 980 teherszállító repülőgépet vásárolnak, az új megrendelések piaci értékének 43 százaléka ugyanakkor a széles törzsű utasszállító és teherszállító gépekre jut.

Az amerikai gyártó a légiközlekedés regionális növekedési adataiból arra következtet, hogy a következő húsz évben az új repülőgépek hozzávetőleg 40 százalékát ázsiai, további mintegy 40 százalékát európai és észak-amerikai légitársaságok vásárolják meg. Ez Ázsiában 16 930, Észak-Amerikában 8800, Európában 8490 új repülőgépet jelent. A fennmaradó 20 százalékon a Boeing várakozása szerint Oroszország, a Közel-Kelet, Latin-Amerika, Közép-Ázsia és Afrika légitársaságai osztoznak. Az előrejelzés szerint a következő két évtizedben Kína válik a világ legnagyobb belső polgári légiközlekedési piacává, átvéve az első helyet az Egyesült Államoktól. Londoni elemzői várakozások szerint Kína addigra már a világ legnagyobb gazdaságait soroló ranglista élén is maga mögé utasítja az Egyesült Államokat.

Az egyik legtekintélyesebb londoni gazdasági-üzleti elemzőcég, a Centre for Economics and Business Research (CEBR) minden évben összeállítja a következő másfél évtizedre szóló prognózisát a világ vezető gazdasági erőcentrumairól (CEBR World Economic League Table, WELT). Az idei évre szóló elemzésükben a ház szakértői közölték: várakozásuk szerint az Egyesült Államok és Kína 2030-ban cserél helyet a legnagyobb gazdaságok globális sorrendjének első két helyén.

A CEBR előrejelzése szerint a következő másfél évtizedben az ázsiai gazdaságok általában is kimagasló teljesítményt nyújtanak. A ház londoni elemzői azzal számolnak, hogy 2032-ben a világ négy legnagyobb gazdasága közül három ázsiai lesz: Kína, India és Japán. A felső tízes mezőnybe a prognózis szerint 2032-re bekerül Dél-Korea és Indonézia, az első 25 közé pedig Tajvan, Thaiföld, a Fülöp-szigetek és Pakisztán.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.