A teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi autóbusz május 11-től, csütörtöktől május 18-ig lesz forgalomban az e210-es autóbusz vonalán, a járat Gyöngyösi utca M és a Normafa között, a Lánchídon át közlekedik. A jármű plusz szolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, és ingyenesen lehet kipróbálni. A ma már szinte minden budapesti által ismert BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a tesztbusz, és a járat menetrendjéről is lehet tájékozódni. Az elektromos buszt többek közt azért az e210-es vonalon tesztelik, hogy minél több, Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet. Így az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a busz tulajdonságairól - írja közleményében a BKK.
A Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbuszt úgy tervezték meg a német szakemberek, hogy az a legeltérőbb üzemeltetési körülmények között is megbízhatóan működjön. Az összesen 250 kW csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során. A modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága. Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek.
BKK: cél a fenntarthatóbb, zöldebb közlekedés
A közlemény arra is kitér, hogy Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a zéró emissziós járművek, a villamosok mellett trolibuszok és elektromos buszok beszerzését preferálja. A fejlesztések finanszírozását – tekintettel a főváros gazdasági helyzetére – kizárólag az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásával lehet biztosítani. Bíztató, hogy a mostani jármű tesztelése a Zöld Busz Program keretében, az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az EU célkitűzésével összhangban valósul meg. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat a szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen. A jelenlegi tesztüzem lehetőséget biztosít mind az utazóközönség, mind a fővárosi közösségi közlekedésben tevékenykedő szakértők tapasztalatainak gyarapítására az új generációs elektromos buszokkal kapcsolatban.
Forrás: MTI