A légiközlekedés elutasítja Brüsszel emissziós terveit

Egyoldalú fellépéssel vádolja Brüsszelt a légiközlekedési ágazat, amiért az EU azt szorgalmazza, hogy 2011-ig a szektort is vonják be az európai emissziókereskedelmi rendszerbe.

Ez a politikáról, nem pedig a környezetvédelemről szól – fakadt ki Anthony Concil, a világ legnagyobb légiszállítóit tömörítő IATA kommunikációs igazgatója. Hozzátette azt is, hogy a légiközlekedés a kibocsátás 2 százalékáért felel, és úgy vélte: az európaiak a feje tetejére állítják a dolgokat azzal, hogy egy globális megállapodás létrejötte előtt kívánnak cselekedni. Az IACO, az ENSZ polgári repülésért felelős testülete mindenesetre jövőre olyan javaslattervezetekkel áll elő, amelyek megpróbálnak megoldást találni az emissziós problémára. A légiközlekedést annak idején kihagyták a kiotói jegyzőkönyvből, mivel egy globális ágazat mérései nehézséget jelentenek. Concil szerint ezek a nehézségek nem múltak el. „Az ördög a részletekben rejlik. Hogyan számoljuk ki a kibocsátási allokációt, hogyan osszuk el a kvótákat a légitársaságok között? A mérföldeket csak az európai légtérben számoljuk?” – idézte a Financial Times az IATA képviselőjét. Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos korábban mindazonáltal annak a véleményének adott hangot, hogy az európai repterekre érkező, és onnan felszálló gépeknek fizetniük kellene a szennyezésért. Az elképzelés vélhetően igen érzékenyen érinti majd az amerikai vállalatokat. Dimasz most, a Nairobiban tartott légköri konferencián úgy nyilatkozott, hogy valószínűleg 2010-ig vagy 2011-ig is eltarthat, amíg életbe léphetnek a repülőgépek emissziós tervei. Az FT szerint az uniós tagállamok közül Nagy-Britannia és Franciaország támogatna egy effajta tervet, így jó esélye van annak, hogy a tagországok végül rábólintanak az elképzelésre. Németország ugyanakkor korábban fenntartásait hangoztatta. (Budapest online)

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.