Ez a politikáról, nem pedig a környezetvédelemről szól – fakadt ki Anthony Concil, a világ legnagyobb légiszállítóit tömörítő IATA kommunikációs igazgatója. Hozzátette azt is, hogy a légiközlekedés a kibocsátás 2 százalékáért felel, és úgy vélte: az európaiak a feje tetejére állítják a dolgokat azzal, hogy egy globális megállapodás létrejötte előtt kívánnak cselekedni. Az IACO, az ENSZ polgári repülésért felelős testülete mindenesetre jövőre olyan javaslattervezetekkel áll elő, amelyek megpróbálnak megoldást találni az emissziós problémára. A légiközlekedést annak idején kihagyták a kiotói jegyzőkönyvből, mivel egy globális ágazat mérései nehézséget jelentenek. Concil szerint ezek a nehézségek nem múltak el. „Az ördög a részletekben rejlik. Hogyan számoljuk ki a kibocsátási allokációt, hogyan osszuk el a kvótákat a légitársaságok között? A mérföldeket csak az európai légtérben számoljuk?” – idézte a Financial Times az IATA képviselőjét. Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos korábban mindazonáltal annak a véleményének adott hangot, hogy az európai repterekre érkező, és onnan felszálló gépeknek fizetniük kellene a szennyezésért. Az elképzelés vélhetően igen érzékenyen érinti majd az amerikai vállalatokat. Dimasz most, a Nairobiban tartott légköri konferencián úgy nyilatkozott, hogy valószínűleg 2010-ig vagy 2011-ig is eltarthat, amíg életbe léphetnek a repülőgépek emissziós tervei. Az FT szerint az uniós tagállamok közül Nagy-Britannia és Franciaország támogatna egy effajta tervet, így jó esélye van annak, hogy a tagországok végül rábólintanak az elképzelésre. Németország ugyanakkor korábban fenntartásait hangoztatta. (Budapest online)
A légiközlekedés elutasítja Brüsszel emissziós terveit
Egyoldalú fellépéssel vádolja Brüsszelt a légiközlekedési ágazat, amiért az EU azt szorgalmazza, hogy 2011-ig a szektort is vonják be az európai emissziókereskedelmi rendszerbe.

A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését
Az ultrafapados légitársaság ideiglenesen felfüggesztette járatait Izraelbe és Jordániába – szeptember 15-ig egyik érintett úti célra sem közlekednek gépei.

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok
A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.

Módosított, hosszabb útvonalon repül a Wizz Air az emírségekbe
Fő a biztonság.

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait
Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.

Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába
A légitársaság bejelentette, hogy azonnali hatállyal, egyelőre június 20-ig, felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatait.

Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt
Izrael lezárta légterét – a Ben Gurion repülőtérre, és egész Izrael fölé nem engednek fel- vagy leszálló gépeket a hatóságok.

Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak
A gépen 242 fő utazott (230 utas, 12 főnyi személyzet), akik közül 169 indiai, 53 brit, 7 portugál és 1 kanadai állampolgár volt.

Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek
És a BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet.

Bővíti hálózatát az airBaltic
A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.

Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél
A légitársaság még az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évet.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.