A Lufthansa újraindítja fedélzeti internetszolgáltatását

Jövő év közepétől a Lufthansa újraindítja FlyNet szélessávú internetszolgáltatását, így a légitársaság utasai ismét teljes szabadsággal kommunikálhatnak az interneten keresztül a felhők felett.

Ráadásul az új szolgáltatás szabványos GSM/GPRS hálózaton is továbbítja az adatokat. A WLAN-alapú internethozzáférés mellett a FlyNet hamarosan a mobiltelefonos SMS-küldés és az okostelefonos (PDA, iPhone vagy BlackBerry) adatátvitel lehetőségét is biztosítani fogja a Lufthansa utasainak.

A légitársaság azt tervezi, hogy új üzleti partnerével, a Panasonic-kal közösen 2010 végére valamennyi tengerentúli járatát felszereli a FlyNet technológiával. A FlyNet újraindításával a Lufthansa visszaszerzi globális vezető pozícióját a fedélzeti kommunikáció terén. „A Lufthansa utasai valódi felső kategóriás fedélzeti kommunikációs szolgáltatást vehetnek igénybe.” – jelentette ki Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója. „A nagy távolságú járatokon olyan választékot kínálunk az üzleti utasoknak kommunikációs lehetőségekből, mint bármelyik nagy teljesítményű földi hotspot vagy luxushotel.” Ily módon a FlyNet teljessé teszi a Lufthansa minden utazási fázist lefedő, egységes kommunikációs kínálatát.

A Lufthansa tudatosan törekszik a nagy sávszélesség elérésre, hiszen ez teszi lehetővé egyebek mellett a korlátlan webböngészést, e-mail és fájlátvitelt, valamint a VPN szolgáltatások használatát. Ezenkívül kizárólag szélessávú csatlakozással valósíthatók meg az olyan tervezett jövőbeni alkalmazások, mint pl. a távgyógyászat, amelynél a hálózaton keresztül továbbítják a fontos betegadatokat a földi állomásra. A FlyNet kivételesen felhasználóbarát megoldás. A WLAN- vagy GSM/GPRS-kompatibilis eszközzel rendelkező utasok a nyilvános hotspotoknál megszokott módon, a repülőgép fedélzetének bármely pontjáról elérhetik a hálózatot. A használt eszköztől (pl. laptop vagy okostelefonok) függően választhatnak, hogy mobilszolgáltatójukon keresztül kérik a számlát vagy hitelkártyával fizetnek.

A légitársaság az egyórástól a havi átalánydíjig különböző árképzési modelleket tervez. Az utasok törzsutas-kilométereiket is felhasználhatják a WLAN-alapú internetcsatlakozás kifizetésére. A konkrét termékek pontos árát később hozzák nyilvánosságra. A Lufthansa fokozatosan vezeti be a szolgáltatást tengerentúli járatain. A projekttel a légitársaság a Lufthansa FlyNettel szerzett pozitív tapasztalatokat építi tovább.

A légitársaság 2003. január 15-én indította el a világ első, szélessávú internethozzáférést kínáló, menetrend szerinti repülőjáratát. A WLAN-alapú szélessávú internetcsatlakozás nagy népszerűségnek örvendett és rendkívül megbízhatónak bizonyult a 2004 májusa és 2006 vége közötti időszakban, amikor is a Lufthansa akkori partnere, a Connexion by Boeing megszüntette a szolgáltatást. Akkor 69 nagy távolságú járaton volt elérhető a FlyNet, és a Lufthansa rendelkezett a legnagyobb „internetes” légiflottával a világon, amelynek szolgáltatásait 30 ezer felhasználó vette igénybe havonta.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.