A magyarok utazási kedve erősen megnövekedett

— mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője a vállalatcsoport 2016 első 9 hónapját értékelő sajtótájékoztatóján. Nőtt a jegyeladások, üzleti, charter- és szabadidős utasok száma, a Budapest-Frankfurt járatnál menőbb pedig nincs.

Őszinte volt a mosoly Antal Gábor arcán, ahogy kollégái, a közép-kelet európai értékesítési vezető Ofer Kisché és Boris Ogursky kommunikációs igazgatóé is. Az év első 9 hónapjában a csoport 5 — Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings — légitársasága heti 166 járaton 1,36 millió utast szállított három — Budapest, Debrecen, Sármellék — magyarországi repülőtérre A kapacitásokat 9%-kal növelték a nyári menetrenddel. A nagyobb kapacitású Airbus A321-esek álltak forgalomba a Budapest-München, Budapest-Frankfurt útvonalakon, gyakrabban jár az év elején a világon elsőként a Lufthansa által forgalomba állított A320neo, melyben szintén több ülés fér el a típus korábbi változatához képest. A Swiss a szintén több üléssel szerelt CSeries100-zal is közlekedik Budapestre, és a Brussels is gyakran érkezik nagyobb géppel. Míg a jegyeladások száma csoportszinten 2 százalékkal nőtt, addig az egyes területek eltérő mértékű változást mutatnak. „Minden negyedik utasunk Észak-Amerikába repül” — mondta Antal Gábor. New York, Miami és Los Angeles a dobogón. A térségbe a tavalyinál 10%-kal több jegyet adtak el. Az első osztályon két számjegyű a növekedés, és igen jól megy a két éve bevezetett prémium economy osztály is. Utóbbira háromszor annyi jegyet váltottak. Az olimpia miatt jó számok jöttek ki Dél-Amerikából is. Rio és Sao Paolo felzárkózott Mexikóváros mellé nem kis mértékben az Austrian-től budapesti indulásra bérelt Boeing 777-200-asnak köszönhetően. Szintén az osztrákok járatnyitásai nyomán nőtt a szabadidős forgalom Havanna felé. Ugyanez mondható el Malé és Mauritius útvonalakról. Tokió, Peking, Delhi, Sanghaj, Szöul vezetik az ázsiai, míg Johannesburg, Kairó, Algír az afrikai listát. Európában a legtöbb magyar a csoport bázisrepülőterei mellett Szófiába, Barcelonába, Genfbe utazott. Sármellék 4%-os növekedés mellett továbbra is német beutazókat hozott heti egyszer Frankfurtból.

A fenti útvonalak közül több április óta Debrecenből is elérhető, vagyis a kezdeti kevésbé kedvező menetrend szeptember eleji leváltását követően valóban elérhetők a Lufthansa heti háromszor közlekedő München-Debrecen járatával. Amit eredetileg szezonálisra terveztek — ismerte el Antal Gábor. Hozzátette: működése első évének végéig 50%-os kihasználtságot vártak a járattól. Ezt mára meg is haladták — tudtuk meg Ofer Kischtől. Elárulta: a régió nyertes útvonala kihasználtság és profit szempontjából a Budapest-Frankfurt, amin a kapacitást idén eddig 4%-kal bővítették. Igen jó számokat hoztak még a horvát tengerpart nagyvárosai. Részben Split, Dubrovnik és Rijeka nyelte el azt a zömében német utazóközönséget, amely a zűrös politikai helyzet miatt nem kívánt Törökországban vagy észak-afrikai tengerpartokon nyaralni. „2017-ben tovább növekszünk” — ígérte a pozíciójából 6 év budapesti és bécsi szolgálat után 2016 végén távozó Kisch hozzátéve, hogy az utóbbi években pozitív GDP-t produkáló régióba megéri befektetniük.

Nem csupán a régióba fektet be a csoport; újabb és újabb járatok nyílnak, folyamatban a korábban megkezdett flottacsere, sorra érkezik a Lufthansához az 55 megrendelt A320neo, a Swiss Boeing 777-300-asokat vesz át, illetve a kompozit-kor immár Münchenig ér. December 19-én szállítja le az Airbus a Lufthansa első A350-900-asát. Az A340-eseket váltó 293 férőhelyes — 48 business, 21 prémium economy, 224 economy — gépből az első 10 a bajor fővárosban kezdi meg működését — újságolta Boris Ogursky. A csoport termékfejlesztési osztályáról egyebek mellett az Austrian prémium economy osztálya került ki; 2018-ban debütál a hosszú távú járatokon. A Lufthansa Technik felfújható ferihegyi hangárjában szerelik a csoport A320-as családba tartozó gépeibe a fedélzeti wifit; 2017-től Budapestről repült útvonalakon is elérhető. „Valódi szélessáv lesz” — ígérte Ogursky. Elsősorban a szabadidős utasok utazási döntését segíti a Lufthansa honlapján működő, legjobb árat kereső alkalmazás és az útikalauz travelguide. A foglaláskor ingyenesen letöltött e-újságot pedig kütyüjén magával is viheti az utas. Ami nyomot pedig a foglalásunkkal és egyéb digitális momentumainkkal hagyunk a csoport honlapjain, az mint big data feldolgozásra kerül, hogy egy következő utunkat még testreszabottabban intézhessük.

Beruházásai révén a Lufthansa-Csoport igyekszik megőrizni Európán belüli vezető transzatlanti pozícióját, míg fapados leánya, a Budapestról heti 36 járatot üzemeltető Eurowings-nek a 3. helyet szánják Európán belül. A flottáját a pénzügyi nehézségekkel küzdő airberlintől átvett 35 géppel bővítő diszkont-leányt a minőségi low cost carrier-ek közé pozicionálja a Lufthansa — magyarázta Ogursky megtoldva azzal, hogy a csoport országaiban az első helyre pályázik.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.