A magyarok utazási kedve erősen megnövekedett

— mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője a vállalatcsoport 2016 első 9 hónapját értékelő sajtótájékoztatóján. Nőtt a jegyeladások, üzleti, charter- és szabadidős utasok száma, a Budapest-Frankfurt járatnál menőbb pedig nincs.

Őszinte volt a mosoly Antal Gábor arcán, ahogy kollégái, a közép-kelet európai értékesítési vezető Ofer Kisché és Boris Ogursky kommunikációs igazgatóé is. Az év első 9 hónapjában a csoport 5 — Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings — légitársasága heti 166 járaton 1,36 millió utast szállított három — Budapest, Debrecen, Sármellék — magyarországi repülőtérre A kapacitásokat 9%-kal növelték a nyári menetrenddel. A nagyobb kapacitású Airbus A321-esek álltak forgalomba a Budapest-München, Budapest-Frankfurt útvonalakon, gyakrabban jár az év elején a világon elsőként a Lufthansa által forgalomba állított A320neo, melyben szintén több ülés fér el a típus korábbi változatához képest. A Swiss a szintén több üléssel szerelt CSeries100-zal is közlekedik Budapestre, és a Brussels is gyakran érkezik nagyobb géppel. Míg a jegyeladások száma csoportszinten 2 százalékkal nőtt, addig az egyes területek eltérő mértékű változást mutatnak. „Minden negyedik utasunk Észak-Amerikába repül” — mondta Antal Gábor. New York, Miami és Los Angeles a dobogón. A térségbe a tavalyinál 10%-kal több jegyet adtak el. Az első osztályon két számjegyű a növekedés, és igen jól megy a két éve bevezetett prémium economy osztály is. Utóbbira háromszor annyi jegyet váltottak. Az olimpia miatt jó számok jöttek ki Dél-Amerikából is. Rio és Sao Paolo felzárkózott Mexikóváros mellé nem kis mértékben az Austrian-től budapesti indulásra bérelt Boeing 777-200-asnak köszönhetően. Szintén az osztrákok járatnyitásai nyomán nőtt a szabadidős forgalom Havanna felé. Ugyanez mondható el Malé és Mauritius útvonalakról. Tokió, Peking, Delhi, Sanghaj, Szöul vezetik az ázsiai, míg Johannesburg, Kairó, Algír az afrikai listát. Európában a legtöbb magyar a csoport bázisrepülőterei mellett Szófiába, Barcelonába, Genfbe utazott. Sármellék 4%-os növekedés mellett továbbra is német beutazókat hozott heti egyszer Frankfurtból.

A fenti útvonalak közül több április óta Debrecenből is elérhető, vagyis a kezdeti kevésbé kedvező menetrend szeptember eleji leváltását követően valóban elérhetők a Lufthansa heti háromszor közlekedő München-Debrecen járatával. Amit eredetileg szezonálisra terveztek — ismerte el Antal Gábor. Hozzátette: működése első évének végéig 50%-os kihasználtságot vártak a járattól. Ezt mára meg is haladták — tudtuk meg Ofer Kischtől. Elárulta: a régió nyertes útvonala kihasználtság és profit szempontjából a Budapest-Frankfurt, amin a kapacitást idén eddig 4%-kal bővítették. Igen jó számokat hoztak még a horvát tengerpart nagyvárosai. Részben Split, Dubrovnik és Rijeka nyelte el azt a zömében német utazóközönséget, amely a zűrös politikai helyzet miatt nem kívánt Törökországban vagy észak-afrikai tengerpartokon nyaralni. „2017-ben tovább növekszünk” — ígérte a pozíciójából 6 év budapesti és bécsi szolgálat után 2016 végén távozó Kisch hozzátéve, hogy az utóbbi években pozitív GDP-t produkáló régióba megéri befektetniük.

Nem csupán a régióba fektet be a csoport; újabb és újabb járatok nyílnak, folyamatban a korábban megkezdett flottacsere, sorra érkezik a Lufthansához az 55 megrendelt A320neo, a Swiss Boeing 777-300-asokat vesz át, illetve a kompozit-kor immár Münchenig ér. December 19-én szállítja le az Airbus a Lufthansa első A350-900-asát. Az A340-eseket váltó 293 férőhelyes — 48 business, 21 prémium economy, 224 economy — gépből az első 10 a bajor fővárosban kezdi meg működését — újságolta Boris Ogursky. A csoport termékfejlesztési osztályáról egyebek mellett az Austrian prémium economy osztálya került ki; 2018-ban debütál a hosszú távú járatokon. A Lufthansa Technik felfújható ferihegyi hangárjában szerelik a csoport A320-as családba tartozó gépeibe a fedélzeti wifit; 2017-től Budapestről repült útvonalakon is elérhető. „Valódi szélessáv lesz” — ígérte Ogursky. Elsősorban a szabadidős utasok utazási döntését segíti a Lufthansa honlapján működő, legjobb árat kereső alkalmazás és az útikalauz travelguide. A foglaláskor ingyenesen letöltött e-újságot pedig kütyüjén magával is viheti az utas. Ami nyomot pedig a foglalásunkkal és egyéb digitális momentumainkkal hagyunk a csoport honlapjain, az mint big data feldolgozásra kerül, hogy egy következő utunkat még testreszabottabban intézhessük.

Beruházásai révén a Lufthansa-Csoport igyekszik megőrizni Európán belüli vezető transzatlanti pozícióját, míg fapados leánya, a Budapestról heti 36 járatot üzemeltető Eurowings-nek a 3. helyet szánják Európán belül. A flottáját a pénzügyi nehézségekkel küzdő airberlintől átvett 35 géppel bővítő diszkont-leányt a minőségi low cost carrier-ek közé pozicionálja a Lufthansa — magyarázta Ogursky megtoldva azzal, hogy a csoport országaiban az első helyre pályázik.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.