Őszinte volt a mosoly Antal Gábor arcán, ahogy kollégái, a közép-kelet európai értékesítési vezető Ofer Kisché és Boris Ogursky kommunikációs igazgatóé is. Az év első 9 hónapjában a csoport 5 — Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings — légitársasága heti 166 járaton 1,36 millió utast szállított három — Budapest, Debrecen, Sármellék — magyarországi repülőtérre A kapacitásokat 9%-kal növelték a nyári menetrenddel. A nagyobb kapacitású Airbus A321-esek álltak forgalomba a Budapest-München, Budapest-Frankfurt útvonalakon, gyakrabban jár az év elején a világon elsőként a Lufthansa által forgalomba állított A320neo, melyben szintén több ülés fér el a típus korábbi változatához képest. A Swiss a szintén több üléssel szerelt CSeries100-zal is közlekedik Budapestre, és a Brussels is gyakran érkezik nagyobb géppel. Míg a jegyeladások száma csoportszinten 2 százalékkal nőtt, addig az egyes területek eltérő mértékű változást mutatnak. „Minden negyedik utasunk Észak-Amerikába repül” — mondta Antal Gábor. New York, Miami és Los Angeles a dobogón. A térségbe a tavalyinál 10%-kal több jegyet adtak el. Az első osztályon két számjegyű a növekedés, és igen jól megy a két éve bevezetett prémium economy osztály is. Utóbbira háromszor annyi jegyet váltottak. Az olimpia miatt jó számok jöttek ki Dél-Amerikából is. Rio és Sao Paolo felzárkózott Mexikóváros mellé nem kis mértékben az Austrian-től budapesti indulásra bérelt Boeing 777-200-asnak köszönhetően. Szintén az osztrákok járatnyitásai nyomán nőtt a szabadidős forgalom Havanna felé. Ugyanez mondható el Malé és Mauritius útvonalakról. Tokió, Peking, Delhi, Sanghaj, Szöul vezetik az ázsiai, míg Johannesburg, Kairó, Algír az afrikai listát. Európában a legtöbb magyar a csoport bázisrepülőterei mellett Szófiába, Barcelonába, Genfbe utazott. Sármellék 4%-os növekedés mellett továbbra is német beutazókat hozott heti egyszer Frankfurtból.
A fenti útvonalak közül több április óta Debrecenből is elérhető, vagyis a kezdeti kevésbé kedvező menetrend szeptember eleji leváltását követően valóban elérhetők a Lufthansa heti háromszor közlekedő München-Debrecen járatával. Amit eredetileg szezonálisra terveztek — ismerte el Antal Gábor. Hozzátette: működése első évének végéig 50%-os kihasználtságot vártak a járattól. Ezt mára meg is haladták — tudtuk meg Ofer Kischtől. Elárulta: a régió nyertes útvonala kihasználtság és profit szempontjából a Budapest-Frankfurt, amin a kapacitást idén eddig 4%-kal bővítették. Igen jó számokat hoztak még a horvát tengerpart nagyvárosai. Részben Split, Dubrovnik és Rijeka nyelte el azt a zömében német utazóközönséget, amely a zűrös politikai helyzet miatt nem kívánt Törökországban vagy észak-afrikai tengerpartokon nyaralni. „2017-ben tovább növekszünk” — ígérte a pozíciójából 6 év budapesti és bécsi szolgálat után 2016 végén távozó Kisch hozzátéve, hogy az utóbbi években pozitív GDP-t produkáló régióba megéri befektetniük.
Nem csupán a régióba fektet be a csoport; újabb és újabb járatok nyílnak, folyamatban a korábban megkezdett flottacsere, sorra érkezik a Lufthansához az 55 megrendelt A320neo, a Swiss Boeing 777-300-asokat vesz át, illetve a kompozit-kor immár Münchenig ér. December 19-én szállítja le az Airbus a Lufthansa első A350-900-asát. Az A340-eseket váltó 293 férőhelyes — 48 business, 21 prémium economy, 224 economy — gépből az első 10 a bajor fővárosban kezdi meg működését — újságolta Boris Ogursky. A csoport termékfejlesztési osztályáról egyebek mellett az Austrian prémium economy osztálya került ki; 2018-ban debütál a hosszú távú járatokon. A Lufthansa Technik felfújható ferihegyi hangárjában szerelik a csoport A320-as családba tartozó gépeibe a fedélzeti wifit; 2017-től Budapestről repült útvonalakon is elérhető. „Valódi szélessáv lesz” — ígérte Ogursky. Elsősorban a szabadidős utasok utazási döntését segíti a Lufthansa honlapján működő, legjobb árat kereső alkalmazás és az útikalauz travelguide. A foglaláskor ingyenesen letöltött e-újságot pedig kütyüjén magával is viheti az utas. Ami nyomot pedig a foglalásunkkal és egyéb digitális momentumainkkal hagyunk a csoport honlapjain, az mint big data feldolgozásra kerül, hogy egy következő utunkat még testreszabottabban intézhessük.
Beruházásai révén a Lufthansa-Csoport igyekszik megőrizni Európán belüli vezető transzatlanti pozícióját, míg fapados leánya, a Budapestról heti 36 járatot üzemeltető Eurowings-nek a 3. helyet szánják Európán belül. A flottáját a pénzügyi nehézségekkel küzdő airberlintől átvett 35 géppel bővítő diszkont-leányt a minőségi low cost carrier-ek közé pozicionálja a Lufthansa — magyarázta Ogursky megtoldva azzal, hogy a csoport országaiban az első helyre pályázik.