A MUISZ is részt vett az ECTAA tavaszi közgyűlésén

A közép-portugáliai Coimbrában tartotta idei tavaszi közgyűlését az ECTAA, Európai Utazási Irodai Szövetségek Szervezete, melyen a Magyar Utazási Irodák Szövetségét (MUISZ) dr. Erdei Bálint elnök és Hajdú Attila elnökségi tag képviselte.

A rendezvényen többek között megvitatták a résztvevők az új európai csomagtúra-törvény (PTD- package travel directives) jogszabály átültetését. Bár a folyamat bonyolult, hiszen az új törvény bevezetése miatt jogszabályok sorát kell harmonizálni, a legtöbb országban jól halad a munka, de néhány ország jelezte – főleg az idei őszi választások miatt -, hogy csúszni fog a határidővel - tájékoztatott a MUISZ. A Magyar Turisztikai Ügynökség már jelezte a témában egyeztetési szándékát a szakmai szervezetekkel.  

Szintén hamarosan, a jövő évben lép életbe a GDPR, általános adatvédelmi irányelv, melynek betartása minden cégre kötelezettségeket ró, ahogy a IATA által a repülőjegyes irodák számára előírt PCI-DSS bankkártyabiztonsági szabályrendszernek való megfelelés is. Ez utóbbi témában a találkozó vendégelőadója volt a Verizon adatbiztonsággal foglalkozó cég európai képviselője, aki elismerte, hogy a bankkártya csalások és visszaélések területén az utazási szektor érintettsége viszonylag alacsony, ám kockázata magas, ezért van szükség a minősítésre.

Az ECTAA, és társszervezete a GDS rendszereket is tömörítő ETTSA (European Technology and Travel Services Association), aggodalommal figyelik azt a folyamatot, hogy vezető légitársaságok büntető felárat fizettetnek, ha jegyeiket a szabadpiaci versenyt és objektív ár-összehasonlítást lehetővé tevő GDS rendszereken foglalják az irodák. Az ETTSA által készített kutatás bebizonyította, álságos a légitársaságok azon érvelése, mely szerint drágább számukra a GDS-en keresztül történő értékesítés: az állítás csak akkor állja meg a helyét, ha a értékesítési lánc több lépését - és azok nem elhanyagolható költségeit - figyelmen kívül hagyjuk. Az elsőként a Lufthansa által, DCC néven bevezetett pótdíj miatt az ECTAA már 2 évvel ezelőtt az Európai Bizottsághoz fordult, ám a bizottság számára két év sem volt elegendő arra, hogy megállapítsa a szervezet jogászai szerint egyértelmű jogsértést, így az ECTAA most újra emlékezteti az Unió szervezeteit a problémára. Nemrégiben a British Airways és az Iberia is bejelentette hasonló felár bevezetését, azaz a folyamat egyértelműen az árdrágítás irányába hat.

Magyarországot érintő hír, hogy idén a Magyar Utazási Irodák Szövetsége rendezheti meg Budapesten az ECTAA téli közgyűlését, melynek előkészületei már elkezdődtek.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.