A városi taxisszolgáltatás reggel hat órakor állt le, a vasútállomások, buszpályaudvarok és a repülőtér taxiállomásairól eltűntek az autók. A helyi taxisok közül délben több mint ezren gyűltek össze a belvárosban, hogy sípolva, dudálva, petárdákat durrogtatva hívják fel a figyelmet tiltakozó akciójukra. A megmozduláshoz más városokban dolgozó taxisok is csatlakoztak.
Spanyolországban az Uber, illetve a hasonló módon működő Cabify nevű alternatív, közösségi személyszállítási szolgáltatók működését úgynevezett VTC-engedélyhez köti a törvény. A jogszabály ráadásul ennek számát maximálja is: 30 taxisonként 1 VTC-engedélyt lehet kiadni. Barcelonában azonban a helyi szabályozás ennél szigorúbb, és előírja a VTC-engedély mellett egy helyi működési engedély beszerzését is.
A június végén elfogadott barcelonai rendelet miatt a piaci versenyért felelős spanyol állami szervezet (CNMC) bírósághoz fordult, mivel úgy vélte, hogy az akadályozza a piaci verseny szabadságát. A bíróság pedig úgy döntött: az ítélethozatalig felfüggesztheti a rendelet végrehajtását.
A CNMC madridi székházánál is tüntető taxisok csoportja gyűlt össze a nap folyamán.
Az Uber négy év szünet után március közepén kezdte újra működését Barcelonában 120 autóval. 2014 végén bíróság tiltotta be a társaság korábbi tevékenységét az egész dél-európai országban, mivel akkor amatőr sofőrök fuvarozták az utasokat. A hasonló elveken működő Cabify már évek óta jelen van a városban és környékén. Az Uber és a Cabify elleni tüntetések az egész tavalyi évben gyakoriak voltak több spanyol városban is.
A szakszervezetek szerint ugyanis országos szinten a törvényi előírást jóval meghaladja a kiadott VTC-engedélyek száma, és ez azért is érinti hátrányosan a taxisokat, mert nem egyenlő feltételek mellett dolgoznak. Az Uber és Cabify viszont azt hangsúlyozza megszólalásaiban, hogy az utasoknak joguk van ahhoz, hogy választhassanak a különböző közlekedési formák közül.