A Budapestet a Baltikummal május 16-tól összekötő járathoz jegyváltással és egyebekkel kapcsolatban, segítséget és információt Kovács Julianna értékesítési vezetőtől, valamint Szabó Mónika és Wiener Krisztina repülőjegy értékesítőktől kérhetnek.
A járat a nyári menetrend szerint hetente négyszer, hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap közlekedik a két főváros között. Az utat kicsit több mint két óra alatt egy, a Malév által is üzemeltetett Q400-as repüli.
Van múltjuk
A Tensi korábban már együttműködött a lett légitársasággal. De az airBaltic-nak sem ez az első próbálkozása Budapesttel; a légitársaság 1999-ben egy szezon erejéig Vilnius és Budapest között kevésbé meggyőző töltöttséggel üzemeltett járatot. Két éve a litván FlyLal üzemeltetett szintén kérészéletű járatot, maga a légitársaság sem volt hosszú életű. Úgy tűnhet, hogy egy erős légitársasággal megtámogatva Riga lett a Baltikum gyűjtő-elosztó repülőtere. A két éve, mióta az alapító SAS eladta részét a lett államnak 52%-ban állami, 48%-ban privát airBaltic a „hagyományos” és fapados légitárság különös együttesét hozta létre. A turista osztályán a diszkontokhoz hasonlóan étel-ital csak pénzért kapható, míg emellett létezik egy teljesen hagyományos, bőkezű kiszolgálást nyújtó business osztály.
Az északi hub
Az airBaltic alaposan odapörkölhet a skandináv piacon versenytársainak. Olyan észak-európai és baltikumi - vidéki nagyvárosok és fővárosok egyaránt - desztinációkat kínálnak, amelyek Budapestről egyre körülményesebben érhetők el.
Ezt megerősítve Gregory Pomerantsev, a cég értékesítési igazgató-helyettese a Turizmus Online érdeklődésre elmondta: a hetente négyszer közlekedő járatot nem csupán a lett-magyar point-to-point forgalomra alapozza a légitársaság.
A hub szerepet olyannyira komolyan gondolják, hogy Pomerantsev elmondása szerint hamarosan új terminál épülhet külön az airBaltic számára. Ami a foglaltságot illeti, ígéretes, a nyár jónak néz ki - ismertette még a februári Balttour, turisztikai szakvásáron Rigában tartózkodó munkatársunk érdeklődésére.
Ők is jönnek?
Szintén nagy reményekkel néz elébe a járat következtében várhatóan növekedésnek induló beutas forgalomnak a Magyar Turizmus Zrt. Székely György, az MT Zrt stockholmi képviseletének vezetője elmondta: „A térség kifelé lábal már a válságból, melyhez párosul egy jó áron értékesített, központi helyre közlekedő járattal” Pomerantsev meglátásával egybecsengve Székely hozzáteszi: a rigai gyűjtő-elosztó repülőtéren keresztül nem csupán a Baltikum három fővárosa érhető el, hanem számos olyan finn, svéd és norvég vidéki, illetve főváros érhető, mely komoly látogatói potenciált jelent Magyarország számára. Skandinávia és a Baltikum a maga bő 560 ezres évi vendégéjszakájával hazánk harmadik számú küldőpiaca. Ebből a jelentős számból körülbelül 15 ezret tesznek ki egyelőre a balti államok.