A 2009 májusában induló kísérleti projekt keretében ebből a károsanyag-kibocsátás mentes, sűrített levegővel működő járműből 7-t próbálnak ki. Az Air France és a KLM hat hónapon keresztül ezekkel a zéró-kibocsátású járművekkel szállítja majd utasait és a könnyű teherárut a Párizs Charles de Gaulle és az Amszterdam Schiphol (Kelet) repülőtereken. Jelenleg még dízelüzemű járművek működnek ezeken a repülőtereken.
A légiiparág és a holland kormány között nemrégiben létrejött egy megállapodás, amelynek középpontjában a fenntartható fejlődés elősegítése áll. A KLM a megállapodásban foglaltak konkrét megvalósítására törekszik. „Nem elégszünk meg a szép szavakkal.” - jelentette ki Peter Hartman, a KLM elnök-vezérigazgatója. „Az erős gazdasági ellenszéllel dacolva a KLM továbbra is igyekszik megtartani az innováció és fenntarthatóság terén elért vezető pozícióját.”
A miniszter ugyancsak elismerését fejezte ki számos egyéb újítás iránt, mint például:
• Napelemes repülőgéplépcsők. Ezeket a lépcsőket ott alkalmazzák, ahol nincsenek kiépítve kapuk a repülőgépek számára.
• Régi repülőgép-alkatrészek újrahasznosítása, amelyet a KLM kezdeményezett tavaly. Például, a fémhulladékot az új hajtómű-alkatrészek készítésénél használják fel.
• A cég által termelt hulladék energetikai célú hasznosítására irányuló kutatások. Például az étel- és italfogyasztásból származó hulladék hőenergiává és elektromos árammá történő átalakítása egy olyan speciális technológia segítségével, amely nem jár CO2-kibocsátással. Ez azzal az előnnyel is jár, hogy a hulladékot nem kell sehová elszállítani, aminek eredményeként tovább csökkenthető a CO2-kibocsátás illetve megtakarítható a szállítási költség.
• Alternatív üzemanyagok kifejlesztése, mint például az algából készült kerozin. A KLM reményei szerint a kormány segítségével jelentősen előrevihető ez a fejlesztés.
• Fenntartható anyagok használata illetve súlycsökkentés a fedélzeten. Például könnyebb kiszolgáló kocsik alkalmazása, amely közel 10 kg súlycsökkentést jelent kocsinként. A célállomástól függően kb. 8-10 kiszolgáló kocsi található egy járaton. Továbbá könnyebb gyapjútakarók, újrahasznosított nyersanyagból készült kávéscsészék használata, illetve fenntartható gazdálkodásból származó hal és az esőerdők védelmének figyelembevételével termelt kávé felszolgálása.