Alagút épülhet a Duna alatt

Alagút vagy új híd épülhet Ruszénél a Dunán Bulgária és Románia között a tervezett, Törökországba vezető autópályához kapcsolódva. A szerbek nem örülnek a szófiai terveknek, írja az Erdély.ma.

Miután Bulgária, Törökország és Katar kormányfői megállapodtak egy új, a román határt a törökkel összekötő, 300 kilométeres bolgár autópálya építésében, ma az illetékes miniszterek ültek össze Szófiában a részletek tisztázására – jelentette a Novinite szófiai hírügynökség.

Az elképzelés egyelőre az, hogy a három ország vegyesvállalatot hoz létre a projekt realizálására, bár a bolgárok bíznak benne, hogy Katar vállalni fogja a finanszírozást, és számítanak ománi és kínai befektetőkre is. A Rusze-Velikovo Tarnovo-Szvilengrad-Isztambul autópálya természetesen fizetős lesz. Ruszénél a sztrádát egy új Duna-hídon, vagy a folyó alatt vezetett alagúton csatlakoztatnák a 9-es számú páneurópai közlekedési-szállítási folyosóhoz – ehhez azonban előbb el kell nyerjék a románok hozzájárulását. A Standart szófiai újság beszámolója szerint Bojko Boriszov miniszterelnök a terv finanszírozásáról elmondta, hogy ahhoz nem kaphatnak uniós támogatást. A költséget mintegy 1 milliárd euróra, az út megépítéséhez szükséges időt három évre becsülik.

A szerbek nem örülnek ennek a projektnek, amely már a második, Törökországba vezető bulgáriai autópályát hozná létre, holott a már meglevő, 4-es korridor is erős konkurenciát támaszt a szerb 10-es számú korridornak. Ezt a versenyt vádolják azzal, hogy miatta tavaly 22 százalékkal csökkent a Szerbián áthaladó teherautó-forgalom, s az ország határain 25,3 százalékkal kevesebb áru haladt át, mint az előző évben.


Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.