A 15 milliárd USD-os beruházással épülő Hamad International reptéren a biztonsági- és utas-kényelmi berendezések minőségi kifogásainak javítását és részbeni újratervezését csak április végére ígérik. Az új reptér létesítményeit a Qatar Airways gépei és további 11 fuvarozó május elsejétől már majdnem teljes egészében használhatja, a légikikötő biztonsági és forgalmi szempontok miatt azonban egy ideig a jelenlegi repülőtérrel párhuzamosan üzemel majd.
A Qatar Airways akkor költözik majd át az új repülőtérre - előreláthatólag 2013 végén - amikor a szuper kivitelű VIP épület is elkészül, melyet a hazai és nemzetközi kormánytagok és super VIP utasok részére építenek, illetve amikor használatba vehetik a hatsávos autópályát és a tengeri kikötőt is.
Az 1,7 millió lakosú olaj- és gáznagyhatalom, Katar az évi átlagos 19 százalékos GDP-növekedésével a térség meghatározó gazdasági motorja. Így nem meglepő, hogy a Qatar Airways és partnerei igénylik, és ki is tudják majd használni az új repülőtéri kapacitásokat.
A Hamad International a teljes üzemelés után 2014-ben évi 28, majd 2015-ben évi 50 millió utast tud kiszolgálni. Az 50-50 százalékban állami és magán tőkéből épített repülőtér felkészült a hazai zászlós fuvarozó Qatar Airways forgalom emelkedésére is.
Az 5.400 méteres fel- és leszálló pálya, a hat A-380-as super jumbó gépeket is kiszolgáló beszálló kapu, a 65 épület közeli állóhely, a több mint száz jegykezelő pult, a repülőtéri mágnes vasút, a mozgójárdák és -lépcsők, a repülőtéren és a tengerparton épülő több tucat luxus szálloda már felkészülés a 2022-ben Katarban rendezendő Labdarúgó Világbajnokságra is.
A jelenlegi repülőtéren minden harmadik átszálló utas az EU országokból érkezik, így a Hamad International komoly HUB szerepet vállal majd a kontinensközi forgalomban is. Az új repülőteret májustól már a tenger felől, menetrendszerű hajójáratokkal is meg lehet közelíteni.