Az árcsökkenés oka, hogy Észak-Afrika és Törökország egyre kevésbé népszerű a turisták között a terrorfenyegetés miatt.
Ott kevesebb gépre van szükség és ebből a többi járat profitálhat. Persze a Ryanair sem panaszkodik: az utolsó negyedévben a profit 55%-al növekedett. Itt meghatározó az alacsony üzemanyagár. Emiatt tudják olcsón adni a jegyeket a fapadosok.
Egy átlagos járat jelenleg 40 euróba kerül. Ez csökkenhet a jövőben: szeptember végéig 5%-al, aztán pedig jövő március végéig 8%-al. Persze ezek átlagok, de mindenképp kedvező változást jeleznek az utasok számára.
Egyetlen felhő van csak az égen- hangsúlyozza Michael O'Leary, a Ryanair főnöke - ez pedig a Brexit. Így nem lehet tervezni 2019-re nyilatkozta a Ryanair pénzügyi főnöke. A társaságok a brit kormánynak is megüzenték, ha nem ér el eredményt az egységes légi piac megtartása érdekében, akkor áthelyezik a kontinentális forgalom központját valamelyik uniós államba.
A vetélytárs, az easyJet nem várt a brit kormányra: nemrég bejelentette, hogy a kontinentális forgalom központja a jövőben Bécsben lesz, és nem Londonban - olvasható a HVG oldalán.
Forrás: HVG