Emil Boc kormányfő és Anca Boagiu közlekedési miniszter egy Dacia Duster fedélzetén tesztelte az új autópályát, amelyet ma délelőtt, ünnepélyes körülmények között adtak át a forgalomnak - számolt be az eseményről a Nyugati Jelen.
A bánáti és partiumi magyar nyelvű hírportál újságírója, Irházi János megjegyzi, hogy habár közlekedni már lehet rajta, várhatóan csak jövő júniusra készül el teljesen, a kivitelezőnek még óriási adósságai vannak, főleg a sztrádát átszelő felüljárók terén, de hiányzanak még a rendezett pihenőhelyek és egyéb, a nyugat-európai autópályákon megszokott „kellékek”.
Az autópályán a 32 km-es távon körülbelül 20 perc alatt lehet majd Temesvárra érni, a maximális sebesség egyelőre 100 km/óra. A munkálatok 135 millió euróba kerültek. Aradon a kormányfő és a miniszter a csípős, szeles időben megtekintette a körgyűrű, valamint az Arad–Nagyvárad főútvonal építését is, meghallgatta a kivitelezők beszámolóit.
Mindkét út 2012-re készül el, ennek ellenére, és főként a nagyobbik kormánypárt nyomására, a kivitelező beleegyezett, hogy megnyissák a közlekedésnek a körgyűrű egyik felét, vagyis menetirányonként 1-1 sávot.
Így aztán mától a Nagylakról érkező, Temesvár felé haladó forgalom már megmenekül a régi körgyűrűtől, és Arad bejárata előtt jobbra fordulva rá lehet hajtani a körgyűrűre, erről pedig folyamatosan haladva, az Arad–Temesvár sztrádára.
Az autópálya építése a magyar határ irányába is halad: Arad és Nagylak között már folynak a munkálatok. A magyar oldalon ugyancsak dolgoznak az M43-as folytatásán (a régészeti feltárások már megtörténtek). A tervek szerint 2013. májusában adják át a még hiányzó, Makó és Nagylak közötti szakaszt, onnantól Nyugat-Európából Temesvárig végig autópályán lehet majd autózni. Vélhetően a határon sem kell már megállnia akkor senkinek, mivel a tervek szerint Románia jövő nyártól belép a schengeni övezetbe. (Nyugati Jelen/ turizmusonline.hu)