Annak ellenére, hogy az idei év senkinek sem volt könnyű, és hazánkban a légiközlekedés illetve az idegenforgalom visszaesése európai és világviszonylatban egyaránt kirívó, a Travelport 54 százalékos részesedéssel megtartotta piaci elsőségét - mondta el Fóner Károly a Travelport Hungary igazgatója az ünnepélyes díjátadón elhangzott beszédében.
Fóner hozzátette: a Billing and Settlement Plan (BSP) 1992-es hazai bevezetése óta a teljes magyar piac segment számait tekintve az év első tíz hónapjában 20%-os csökkenés volt tapsztalható. „Jóllehet, novemberben a segment számokat elemezve azt látjuk, hogy elértük a mélypontot, de stagnálás, illetve nagyon hosszú és lassú fellendülést hozó időszak elé nézünk” - tájékoztatott Fóner Károly.
Mint azt az igazgató kifejtette: tavaly ősszel még az IATA irodák számának megtizedelődését feltételezték sokan a zsugorodó piac melletti éles verseny következtében, ez azonban mégsem történt meg. Átszervezések és költségcsökkentések következtében a Travelport Hungary mindegyik partnere talpon maradt.
A partnerek munkáját, a további munka ösztönzését célul kitűző Toscars díjakat 9 kategóriában két-két - Galileo illetve Worldspan felhasználó - díjazottnak ítélték oda.
A díjazottak:
1. Az év legnagyobb utazási irodája segment számok alapján: Vista Travel, IBUSZ
2. Az év legnagyobb online irodája segment számok alapján: Budavár Tours, GO.HU
3. Az év legtöbb autó- és hotelfoglalását készítő irodája: Carlson Wagonlit Travel, BCD Travel
4. Az év legtöbb Travelport termékét használó iroda: Aeroviva, United4 (Bonafini Bindair, Concorde Travel, M&M Exclusive Travel, Skyline Tickets)
5. Az év legbátrabb irodája, aki mindig kész új termékek tesztelésére: Airport Travel, Travel Unlimited
6. A leghűségesebb irodák: IBUSZ, Malév Air Tours
7. Segment számok alapján az év legjobban növekvő online irodája: Chemol Travel Weco Online, Morton’s
8. Segment számok alapján az év legjobban növekvő hagyományos irodája: AirMania, Atlantic Travel
9. Az év legbátrabb, leginnovatívabb online irodája: Airplus, Marshaller
Különdíjat kapott Molnár Mária, az IBUSZ Székesfehérvár munkatársa, a november 24-én bevezetett, új Travelport termék, a Low Cost foglalás első felhasználójaként. (Napi Turizmus)